Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگاران در نطنز افزود: فلسفه وجودی برجام به این دلیل بود که در ۲۰ سال گذشته غربی‌ها اتهامات واهی را علیه ایران تولید کرده و مطرح می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته گفت‌وگوهای بسیار زیادی صورت گرفته و بازدیدهای مفصلی نیز انجام شد که نهایتا به توافقنامه برجام رسید، خاطر نشان کرد: قرار شد در برجام این اتهامات در قالب پی ام دی با توجه به بازرسی‌ها صورت گرفته بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه در ازای بسته شدن این پرونده قرار شد آن‌ها نیز تحریم‌ها را لغو کنند، خاطر نشان کرد: ما هم پذیرفتیم فعالیت هسته‌ای خومان را محدودتر کنیم و با این محدودیت ها از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم و نظارت‌هایی را هم پذیرفتیم و دلیل این پذیرش این بود که اتهامات قبلی برای همیشه برداشته و ثانیا تحت رفتارهای اعتمادساز و نظارت شدید اقدامات خود را انجام دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه طرف‌های مقابل به این تعهدات پای‌بند نبودند و تعهدات خودشان را انجام نداده اند، ادامه داد: الان که مذاکرات برای بازگشت به برجام صورت گرفته همان اتهامات قبلی را با مدارک ادعایی رژیم صهیونیستی تکرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در سند برجام توافق دوجانبه ای بین ایران و ۱+۵ وجود دارد که باید هر دو طرف به آن پایبند باشند، تصریح کرد: امروز خواهان بازگشت به برجام هستند، ولی همان دلایل شروع مذاکرات در برجام را مطرح می کنند، ماهم فیلم دوربین هایی که برای برجام نصب شده بود را در اختیار آنها قرار ندادیم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: مردم گمان نکنند که این به معنای این است که ما ارتباطمان را با آژانس قطع کردیم، بلکه ما تحت مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم اما دوربین‌ و وسایل اضافه ای که برای برجام نصب شده بود را جمع کردیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حسن نیت دارند و بخواهند به تعهدات برجام برگردند ما هم عین همان عبارات که در برجام نه یک کلام کمتر و نه یک کلام زیادتری که گفتیم را می‌پذیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: عملیات روانی، فشارها و جنجال‌های رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران به هیچ وجه درگذشته نتیجه نداشته و الان هم تاثیری ندارد، چرا که پرونده پی ام دی قبلا بسته شده و باز کردن مجدد آن و رو کردن برگه های مختلف هیچ کمکی به آن‌ها نخواهد کرد.

وی گفت: ما در حدود کمتر از  ۳درصد ظرفیت هسته‌ای دنیا را داریم ولی بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌ها از ایران انجام شده ولی همین کشورهایی که جنجال علیه ایران راه انداختند،اصلا تن به بازرسی‌ها نداده‌اند.

اسلامی ادامه داد: این همان سیاست فشار حداکثری است که شکست خورده و الان در واپسین نفس‌های خودشان هستند که پرونده ایران را به شورای حکام بردند و ما هم کاملا حقوقی به آن‌ها پاسخ دادیم.

برچسب‌ها برجام کاهش تعهدات هسته‌ ای مذاكرات هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کاهش تعهدات هسته ای مذاكرات هسته ای برجام کاهش تعهدات هسته ای مذاكرات هسته ای سازمان انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر

بر اساس آمار سازمان انرژی اتمی، در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

 تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم