Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:39:47 GMT

فراوانی شبهات کار طلاب و روحانیون را سخت تر کرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۲۶۸۱

فراوانی شبهات کار طلاب و روحانیون را سخت تر کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری شامگاه پنجشنبه در پانزدهمین سالگرد رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله سید محمد باقر امامی(ره) امام جمعه فقید تیران در محل گلستان شهدای این شهر افزود: با توسعه فناوری اطلاعات و فضای مجازی شبه افکنی و نشر آن تسریع و بیشتر شده که پاسخگویی به آن وظیفه عالمان و کارشناسان دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طلاب و روحانیون باید پاسخگوی این شبهات باشند و هرگونه کوتاهی برای آنان مشکل و باید در دادگاه عدل الهی پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه امروز ما دغدغه دین و دینداری کم شده، تصریح کرد: مادیات جایگاه مهمتری پیدا کرده و آنقدر که فرصت برای رسیدگی به نیازهای مادی اختصاص می دهیم، کمتر به مشکلات و نیازهای معنوی می پردازیم.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش توسل و ارتباط با معنویت در بین برخی از خانواده ها کم شده و این آسیب جدی برای جامعه خواهد بود که طلاق و جدایی زوج‌های جوان ناشی از همین مسئله است.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه بعضی از پدران و مادران نسبت به دین و اعتقادات فرزندان خود بی تفاوت و کم توجه هستند، اظهارداشت: همین مسائل بر نوع تربیت آنان اثر گذاشته و مسائل دینی و اعتقادات که موجب پیشرفت است را با مانع روبرو می کند.

وی با بیان اینکه عالمان دینی برای هدایت جامعه تلاش زیادی انجام می دهند، گفت: خدا شناسی و معرفت باعث دوری از گناه و ایستادگی در برابر دشمن می شود.

استاد حوزه علمیه کسب معرفت و تبلیغ دین را حاصل تلاش عالمان دینی بیان کرد و یادآورشد: این افراد نقش موثری در جامعه داشته و اجر عظیم می برند.

آیت الله سید محمد باقر امامی(ره)  از علمای دینی شهرستان تیران و کرون و امام جمعه این دیار بود که پانزده سال پیش بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

بنا به فرمایش آیت الله العظمی حسین مظاهری، شخصیت آیت الله امامی در استان بی نظیر و در کشور کم نظیر بود.

برچسب‌ها تیران وکرون مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات اصفهان تیران وکرون مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات اصفهان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت