Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری فاکس طوفان شدید باعث آب گرفتگی بخش هایی از شعبه استرگیس این شرکت در جنوب غرب میشیگان شده است.

شرکت ابوت در ماه فوریه به دلیل نگرانی از آلودگی محصولات این کارخانه در استرگیس، مجبور شده بود شیرخشک های تولید شده در فروشگاه ها را جمع آوری و کارخانه میشیگان خود را تعطیل کند.

تعطیلی کارخانه ابوت در استرگیس که بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک در آمریکا و منبع محصولات  شیرخشک مانند سیمیلاک است،  کمبود شیرخشک در این کشور را تشدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای چندین ماه، والدین و مراقبان کودکان در آمریکا در تلاش بوده اند تا شیر خشک مورد نیاز خود را تامین کنند اما به طور فزاینده ای با قفسه های خالی فروشگاه ها مواجه شده اند در همین حال، فروشگاه های آمریکا نیز مجبور شدند برای این محصولات محدودیت تعداد فروش وضع کنند.

بر اساس گزارش ها، بحران شیرخشک در آمریکا از پاییز ۲۰۲۱ شروع شد یعنی زمانی که چهار خانواده به اداره غذا و داروی آمریکا شکایت کردند نوزادانشان در اثر مصرف یک نوع خاص شیرخشک به یک بیماری باکتریایی خطرناک مبتلا شده‌اند. با این وجود، بازرسان اداره غذا و داروی آمریکا تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ به کارخانه تولید این شیرخشک نرفتند. وقتی در این تاریخ به کارخانه ابوت رفتند پنج نوع مختلف از باکتری بیماری زا در شیرخشک های تولیدی این شرکت یافتند. این کارخانه همچنین به موارد متعدد نقض قوانین ایمنی غذا متهم شد.

در اواسط ماه فوریه شیرخشک های تولیدی این شرکت از سراسر آمریکا جمع‌آوری و خطوط تولید آن متوقف شد. درنتیجه، طی چند ماه تولید و عرضه شیرخشک در بازار به میزان ۲۰ درصد کم شد و با توجه به این که ۹۰ درصد شیرخشک تولیدی در آمریکا تحت انحصار فقط چهار شرکت قرار دارد توقف تولید یک شرکت هم می‌تواند به کاهش شدید تولید و اختلال عرضه منجر شود.

تا اوایل ماه می کمبود شیرخشک در ۱۱ هزار فروشگاه آمریکا به ۴۳ درصد روزهای کاری رسید. در این زمان در ۲۵ ایالت، ۴۰ تا ۵۰ درصد فروشگاه‌ها هیچ غذایی برای کودک نداشتند و در پنج ایالت بیشتر از نصف فروشگاه‌ها هیچ شیرخشکی برای نوزادان نداشتند.

دولت آمریکا در اقدامی کم‌سابقه از ارتش برای حل مشکل کمبود شیرخشک استفاده کرده که اتخاذ چنین تصمیمی درواقع اذعان به این حقیقت است که دولت فدرال در حل مشکلات داخلی ناتوان است. در ۲۳ ماه می یک هواپیما با ۳۵ تن شیرخشک بدون لاکتوز از اروپا رسید. اما این رقم تنها ۱۵ درصد نیاز هفتگی آمریکا را پوشش می‌دهد و تنها می‌تواند ۲۷ هزار کودک را برای یک هفته سیر نگه دارد.

قرار است محموله‌هایی از آلمان، انگلیس و استرالیا وارد آمریکا شود اما آمریکایی‌ها واقعاً عصبانی هستند. فاکس نیوز انگشت اتهام را به سمت خاویر بسرا وزیر بهداشت نشانه گرفته است و می‌گوید او چند ماه هیچ کاری را برای پیشگیری از بروز این بحران انجام نداده است. به‌علاوه گفته می‌شود جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا بسیار دیر از بروز بحران آگاهی یافته است.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد که تا ماه  آوریل از کمبود محصولات شیر خشک در این کشور آگاهی نداشته است.

شرکت ابوت که سرمنشأ بروز این بحران بوده وعده داده بود از ماه ژوئن تولید خود را با تمام قدرت از سر بگیرد که شش تا هشت هفته طول می‌کشید تا تولیدات این شرکت از کارخانه بر روی قفسه فروشگاه‌ها بنشیند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به دولت آمریکا توصیه کرده اند همه حواس خود را بر روی شیرخشک نوزادان آمریکایی متمرکز کند و وقت خود را صرف مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر نکند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا دولت بایدن شیر خشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دولت بایدن شیر خشک ایالات متحده آمریکا دولت بایدن شیر خشک فروشگاه ها شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)