Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@04:23:16 GMT

روزهای پرترافیک در سعدآباد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۳۲۲۷

سعدآباد این روزها میزبان مقامات سیاسی مختلف از کشورهای منطقه تا آمریکای لاتین است. ناطقان: از ابتدای خردادماه تاکنون روسای جمهور ترکمنستان، ونزوئلا و تاجیکستان و همچنین وزیر خارجه پاکستان با حضور در تهران با آیت الله رئیسی دیدار کردند. در این سفرها اسناد مختلف همکاری میان ایران و سه کشور ترکمنستان، ونزوئلا و تاجیکستان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار عشق آباد در تهران

سردار بردی محمداف رییس‌جمهور ترکمنستان روز چهارشنبه 25 خرداد مورد استقبال رئیس جمهور واقع شد. با حضور او در تهران 9 یادداشت تفاهم  میان ایران و ترکمنستان به امضا رسید.

در این سفر یادداشت تفاهم تجاری – اقتصادی، علمی – فنی و فرهنگی بین استان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان، استان گلستان و استان بالکان ترکمنستان، استان خراسان رضوی و استان مرو ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی رادیو و تلویزیون ترکمنستان، برنامه مبادلات علمی فرهنگی، هنری و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان، یادداشت تفاهم تشکیل کارگروه مشترک سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه جامع توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفاظت محیط زیست از اسنادی بود که به امضا وزرا، استانداران و مسئولین مربوطه در حضور سران ایران و ترکمنستان رسید.

زرداری، فرزند پاکستان و ایران در تهران

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در روز سه شنبه 24 خرداد به رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. او در این دیدار گفت که «من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.»

در این دیدار طرفین بر لزوم تقویت همکاری ها در حوزه های انرژی،‌ همکاری‌های ترانزیتی، گردشگری و همکاری و هماهنگی در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

سفر دوست قدیمی به تهران

شنبه 21 خرداد نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از شش سال به تهران آمد و با رئیس جمهور دیدار کرد. مادورو همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت.

در این سفر اسناد همکاری راهبردی 20 ساله دو کشور امضا شد. این اسناد در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی و صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین همکاری در حوزه‌های دفاعی و حوزه کشاورزی است. همچنین ایران دومین نفتکش ساخت داخل را به ونزوئلا تحویل داد.

مهمانی از دوشنبه در تهران

9 خرداد آیت آلله رئیسی در کاخ سعدآباد از امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان استقبال کرد. در این سفر 17 سند همکاری میان ایران و تاجیکستان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه گذاری، تکنولوژی‌های نو، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رسید.

رئیسی همچنین یکشنبه 9 خرداد با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره معضل ریزگردها گفت و گوی تلفنی داشت. در روز10  خرداد رئیس جمهور با همتای  سنگالی خود و 12 خرداد با همتای ارمنستانی خود گفت و گوی تلفنی داشت. 18 خرداد هم رئیسی با پوتین درباره مذاکرات هسته ای تلفنی صحبت کرد.

همچنین الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه چهارشنبه ۴ خرداد با محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: روزهای پرترافیک ، سعد آباد ، مقامات سیاسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روزهای پرترافیک سعد آباد مقامات سیاسی یادداشت تفاهم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور