Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنج شنبه نخستین همایش علمی- پژوهشی «ملأ عبدالفتاح فومنی» با حضور مسئولان در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد.

ارسال ۵۰ اثر به همایش علمی- پژوهشی عبدالفتاح فومنی

یوسف نیک انجام در این آئین با بیان اینکه ملاعبدالفتاح فومنی تاریخ نگار برجسته تاریخ محلی گیلان در دوره صفویه بوده است، گفت: کتاب تاریخ گیلان به سال (۹۲۳ تا ۱۰۳۸ ه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ق) از آثار به جای مانده از این تاریخ نگار فومنی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ مقاله در محورهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: بعد از داوری‌های انجام شده ۱۱ اثر در سه بخش برگزیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این همایش علمی و پژوهشی امروز در دو بخش برگزار شده است، اظهار کرد: بخش علمی این همایش صبح و مراسم اختتامیه نیز عصر پنج شنبه برگزار شد.

رویدادها و تاریخ باید در قالب کتاب برای آیندگان به یادگار بماند

در ادامه این همایش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نخستین دوره همایش علمی- پژوهشی ملأ عبدالفتاخ فومنی، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی مصداق عینی داشتن ریشه و اصالت است.

رضا ثقتی با بیان اینکه در قبال تاریخ مسئول بوده و تعهداتی داریم، اضافه کرد: درست زیستن و شرافتمندانه زیستن مصداق عینی تکرار و تمرین انسانیت است.

وی با تأکید بر اینکه باید امانتدار و میراث دار فرهنگ و ادبیاتی باشیم که از گذشته به ما رسیده است، گفت: باید بتوانیم تعهدات خوب نسبت به تاریخ را عملی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: رویدادها و تاریخ باید در قالب حقیقت نوشته و کتابت شود تا آیندگان نیز از آن بهره برند.

وی با بیان اینکه ملأ عبدالفتاح به عنوان یک دیوان سالار در حکومت اطلاعات خوبی داشته و اتفاقات با صداقت و امانتداری کتابت کرد، افزود: ملاعبدالفتاح تاریخ و وقایع اتفاق افتاده را از زبان مردم به درستی کتابت و برای آیندگان به یادگار گذاشت.

ثقتی با تاکید بر اینکه شهرستان فومن در حوزه فرهنگ و هنر از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: چهره‌های فرهنگی ارزش افزوده فرهنگ و هنر گیلان است و به ما اعتبار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فقها حافظ و پاسدار حوزه سیاست به شمار می‌روند، افزود: فقها و علما در سیاست حضور دارند تا از این میراث حفظ و حراست کنند.

کد خبر 5516338

منبع: مهر

کلیدواژه: فومن فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اسناد تاریخی ادبیات بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی اردبیل کشاورزی بیرجند مشهد آمار کرونا اصفهان ویروس کرونا ایلام صنایع دستی جهرم فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود