Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، اوپک در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۹ دلاری قیمت نفت ایران در ماه میلادی گذشته و تولید روزانه ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه نفت ایران در این ماه خبر داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه میلادی گذشته 176 هزار بشکه در روز کاهش داشته و به 28 میلیون و 508 هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش تولید نفت اوپک طی ماه می در حالی است که کشورهای غربی فشار زیادی را به اعضای اوپک وارد آورده اند تا با افزایش تولید خود روند صعودی قیمت نفت را متوقف کنند.

بر اساس این گزارش تولید نفت لیبی در ماه می افت شدید 186 هزار بشکه در روز داشته است. تولید نفت نیجریه نیز در این ماه 46 هزار بشکه در روز و تولید نفت عراق 21 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

بر اساس گزارش اوپک تولید نفت ایران نیز در ماه می 20 هزار بشکه در روز کاهش داشته و به 2 میلیون و 544 هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه آوریل 2 میلیون و 564 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

متحدان غرب در اوپک تولید نفت خود را در ماه می افزایش داده اند اما نتوانسته اند مانع افت تولید اوپک در این ماه شوند. عربستان در این ماه تولید نفت خود را 60 هزار بشکه در روز، امارات 31 هزار بشکه در روز و کویت نیز 27 هزار بشکه در روز افزایش داده اند.

اوپک در بخش دیگری از گزارش خود از افزایش 8.23 دلاری قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه می خبر داده است. قیمت سبد نفتی اوپک در این ماه به 113 دلار و 87 سنت رسیده است.

قیمت نفت سنگین ایران در ماه می 9.2 دلار افزایش داشته و به 115 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسیده است. با وجود تحریم های آمریکا علیه ایران،‌ نفت سنگین ایران با قیمتی بالاتر از نفت برنت در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

قیمت نفت برنت در ماه می امسال با افزایش 8.76 دلاری بالغ بر 113 دلار و 13 سنت شده است. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 8.09 دلار افزایش به 109 دلار و 86 سنت رسیده است.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 5 ماهه سال گذشته میلادی 61 دلار و 94 سنت بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 102 دلار و 92 سنت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اوپک قیمت نفت قیمت نفت ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا هزار بشکه در روز نفت سنگین ایران تولید نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد