Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@16:06:00 GMT

روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۳۷۳۹

روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به متاثر شدن تقاضا از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، بهای معاملات نفت برنت با ۴۷ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۱۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۷ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات نفت برنت روز گذشته با ۱.۱ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با دو درصد افزایش بسته شده بود.

اگر روند کاهشی قیمتها تا پایان روز ادامه پیدا کند، نفت برنت با نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته روبرو خواهد شد. بهای معاملات نفت آمریکا هم برای نخستین بار در هشت هفته گذشته کاهش پیدا می‌کند.

به گفته تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس"، با وجود محدودیت عرضه، افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی، قیمتهای نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

بانکهای مرکزی در سراسر اروپا، روز پنجشنبه نرخهای بهره را افزایش دادند؛ بعضی از این افزایش نرخ‌ها به میزانی بودند که بازارها را شوکه کرد و حتی به هزینه‌های استقراض بالاتر اشاره می‌کند که هدف آنها مهار تورم رو به رشد است. بانک مرکزی آرژانتین روز پنجشنبه نرخ بهره خود را به بیشترین میزان در سه سال گذشته افزایش داد. نرخ تورم این کشور آمریکای جنوبی به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته جاری نرخهای بهره را به میزان ۷۵ واحد افزایش داد که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۴ بود.

با این حال، سرمایه‌گذاران پس از اعلام تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران، به محدودیت عرضه متمرکز ماندند. آمریکا روز پنج شرکتهای چینی و اماراتی و شبکه‌ای از شرکتهای ایرانی که در صادرات پتروشیمی ایران مشارکت داشتند را تحریم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ Research در یادداشتی نوشت: بازار به مذاکرات میان غرب و ایران چشم دوخته است. این تحریمها توجه بازار را مجددا به مسئله محدودیت عرضه جلب کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قیمت نفت ، افزایش نرخهای بهره آمریکا ، تحریم‌های آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت نفت افزایش نرخهای بهره آمریکا تحریم های آمریکا نرخهای بهره افزایش نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟