Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان پاک در حاشیه نشست اقتصادی سنت پترزبورگ در ملاقات با «کریلی پولیاکوف» معاون استاندار سنت پترزبورگ، ضمن مرور زمینه های همکاری اقتصادی و تجاری ایران با این استان، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز بازرگانی ایران و روسیه(نوا-پارس) امضا کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سفارت ایران در روسیه ،با راه اندازی این مرکز، توسعه تجارت متقابل بین ایران و روسیه در حوزه های تامین تجهیزات نفت و گاز، محصولات مهندسی حمل و نقل، ماشین سازی، کشتی سازی، تجهیزات الکتریکی، طراحی و ساخت تاسیسات انرژی، ایجاد پایگاه تعمیرات تجهیزات عرضه شده، کشاورزی، صنایع غذایی، داروسازی و ساختمانی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری در صنایع پیشران و اولویت‌دار بین شرکت ها، سازمان‌ها و تولیدکنندگان ایران و روسیه؛حمایت و کمک موثر در ایجاد ارتباطات تجاری مستقیم بین کارآفرینان روسیه و ایران؛ ایجاد ساز و کار مناسب در جهت تسهیل در مراودات مالی شرکتهای مستقر در جغرافیای طرفین؛ راه اندازی پورتال‌های اینترنتیِ معرفی پنانسیل های تجاری ایران به روسیه و بلعکس؛ تلاش در جهت توسعه پروژه کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب به منظور تسهیل در ترانزیت کالا بین دو کشور؛ ایجاد کلیه زیرساخت‌های لازم مورد نیاز مرکز همچون حضور بانک و شرکت بیمه ایرانی و روسی در مرکز؛ ایجاد واحد نمایشگاهی در جهت به نمایش درآوردن دستاوردهای طرفین در کشور مقابل و همچینن ایجاد مراکز فرهنگی در محدوده طرفین از جمله اهداف راه اندازی این مرکز ذکر شده است.

در این ملاقات «پولیاکوف» اظهار کرد : که در آستانه بیستمین سالگرد خواهرخواندگی با استان اصفهان ایران می‌باشیم و ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های استانی با کشورمان اعلام نمود که شرکت‌های بزرگی از این استان در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات سنگین و واحدهای تولید برق با شرکای ایرانی خود در حال همکاری می‌باشند.

وی همچنین بر تلاش دو استان بر توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرد .

 پیمان پاک نیز ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت از توسعه همکاری‌های استانی، پیشنهاد نمود تا جلساتی با حضور صاحبان صنایع و تجار بخش خصوصی دو کشور با همکاری اتاق های بازرگانی و اتحادیه کارفرمایان در ایران  برگزار شد .

 کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز ضمن مفید برشمردن پیشنهاد پیمان پاک، تاکید کرد :  این نشست در شهر اصفهان و با حمایت سازمان توسعه تجارت برگزار شود .

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رئیس سازمان توسعه تجارت ، ایران و روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و روسیه توسعه همکاری ها ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه