Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار رئیس دستگاه قضا با قدردانی از اقدامات رئیس قوه قضاییه در امر احقاق حق و اجرای عدالت گفت: حضرت امیر (ع) تاکید دارند که قضات باید از میان افضل اشخاص انتخاب شوند و از آن‌ها پشتیبانی و حمایت صورت گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکیدات حضرت امیر (ع) مبنی بر حمایت از مردم و مظلومان گفت: طبق فرمایشات امیرالمومنین علی (ع)، مردم ستون دین و سپر در برابر دشمن هستند لذا حمایت و پشتیبانی از آن‌ها ضروری است و بحمدالله قوه قضاییه و شخص رئیس دستگاه قضا در مدت اخیر در مقام احقاق و استیفای حقوق مردم گام‌های خوبی را برادشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: احقاق حق و اجرای عدالت، از امور بسیار خطیر و مهم می‌باشد که امروز این مسئولیت بر عهده شما به عنوان رئیس قوه قضاییه است و بحمدالله تا اینجا توانسته‌اید این مهم را تحقق بخشید و ما برای توفیقات شما در ادامه این مسیر دعا می‌کنیم.

او گفت: امروز قاطعیت، اراده و راهبرد‌های رئیس قوه قضاییه بسیار تاثیرگذار و خوب ارزیابی می‌شود و کار‌های شایسته‌ای در دستگاه قضایی در راستای خدمت به مردم صورت گرفته است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به موضوع دریافت دیرکرد وام گفت: ربا و ذلت در برابر دشمن دو گناهی است که طبق آیات قرآن تاثیرگذاری آن‌ها در جامعه از سایر گناهان بیشتر است.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار گفت: مدیران ارشد دستگاه قضایی در جریان سفر به استان قم با حدود ۳۳۰ تن از مردم به صورت حضوری دیدار کردند و به بررسی و رسیدگی مسائل حقوقی و قضایی آن‌ها پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: برخی از موضوعات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان با مسئولان عالی قضایی در جریان سفر به استان قم، اختصاص به دستگاه قضایی نداشت؛ با این حال ما نسبت به این قبیل درخواست‌ها نیز در حد توان پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

رئیس عدلیه گفت:دستورات لازم برای تشکیل کارگروهی برای رسیدگی ویژه به مسائل و مشکلات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان و مردمی که نامه‌های خود را ارسال کرده‌اند، داده شده است.

محسنی اژه ای گفت: نمایندگانی از دستگاه قضایی نقاط مختلف استان قم به‌منظور سرکشی از مراکز قضایی و رسیدگی به مشکلات مردم اعزام شدند و گزارش‌های خود را برای ترتیب اثر دادن ارائه کردند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان سفر به استان قم موضوع تعیین تکلیف انبار‌های اموال تملیکی استان مورد توجه ویژه قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند