Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:16:25 GMT

حمایت از هنرمندان و استاد کاران در مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۷۳۹

حمایت از هنرمندان و استاد کاران در مدیریت شهری

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران آماده است تا سازوکاری طراحی شود، که این پیمانکاران ملزم به گرفتن تاییدیه از استاد کاران شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی، امروز _جمعه، بیست و هفتم خردادماه_ در مراسم تجلیل از استادکاران گچ‌بر و آینه کار که به همت سمن‌های شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مرمت آثار تاریخی و حضور برخی پیمانکاران بی تجربه در این عرصه، شورای اسلامی شهر تهران آماده است تا سازوکاری طراحی کند که این پیمانکاران ملزم به گرفتن تاییدیه از استادکاران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز در تمامی ابنیه تاریخی و مذهبی اثر انگشتان اساتید گچ بر و آینه کار را می‌بینیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عجین شدن هنر با زندگی مردم ایران گفت: شاید از نگاه شهروندان گچ بری و آینه کاری ابنیه یک کار معمولی به نظر برسد، اما زمانی که فردی از خارج کشور به این آثار نگاه می‌کند، متوجه هنرمند بودن اساتید می‌شود و به عبارتی این اساتید هنرمندانی هستند که هنرشان را در کار روزمره خود به نمایش در می‌گذراند، بدون آن‌که متوجه باشند، در حال خلق اثری ماندگار هستند.

علوی افزود: زمانی که به آثار مذهبی خود مانند حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) نگاه می‌کنیم، در سرتاسر این حرم‌ها اثر هنرمندانه گچ بران و آینه کارانی را می‌بینیم که تنها به خاطر عشق و علاقه و بدون هیچ چشم داشت مالی دست به خلق چنین آثاری زدند.

وی در ادامه به سفر اخیر خود به نجف اشرف و بازدید از صحن حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: بسیاری از اساتیدی که گچ بری و آینه‌کاری این محل را انجام دادند، سال‌ها دست از کار کشیده بودند و تنها به عشق امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) پای کار آمدند و از این جهت باید قدردان چنین هنرمندانی باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این افراد مشکلاتی از قبیل بیمه و همینطور محلی برای خود به نام خانه هنرمندان صنایع دستی دارند که در شورای شهر و ستاد سمن‌ها پیگیر حل این مشکلات خواهیم شد، در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری کرسی حقوقی تشکیل می‌شود تا مشکلات حقوقی اصناف مرتبط با فعالیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی از جمله مشکلات هنرمندان صنایع دستی رفع شود.

علوی در پاسخ به گلایه استادکاران از سپردن مرمت آثار تاریخی به افراد کم تجربه‌گفت: شورا آماده است که انتخاب پیمانکار برای مرمت این آثار را منوط به اخذ تاییدیه پیمانکار از استادکاران کند اما لازمه این امر، تعریف ساز و کار مشخص از سوی استادکاران است.

کد خبر 582360

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران مردم عضو شوراي شهر تهران احمد علوی ميراث فرهنگي گردشگری هنرمندان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران میراث فرهنگی آینه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر