Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-29@23:20:07 GMT

باز هم مافیای خودرو برنده می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۹۹۴

به گزارش آخرین نیوز به نقل از کانال مصاف، عید سعید فطر، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفاً از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود، سامانه‌ای با نام یکپارچه‌سازی فروش خودرو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پایان مهلت ثبت‌نام، پس از حدود ۳۰ ساعت تأخیر، لیست اسامی برندگان در این سامانه اعلام شد.

لیستی که به تناقضات و ابهامات این نحوه فروش و این مدل قرعه‌کشی بیش از پیش دامن زد. از جمله اینکه، پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، نتیجه آن برای برخی برندگان، از برنده به رزرو تغییر کرد؛ این اتفاق هم در خود سامانه و هم سایت ایران‌خودرو رخ داد.

همه حاشیه‌های ایجادشده در قرعه‌کشی برای خرید خودرو در سامانه وزارت صنعت، در حالی است که به گفته وزیر صمت در سال ۱۴۰۱ اصلاً قرار نبوده موضوع قرعه‌کشی مطرح باشد. اوایل دی سال گذشته بود که فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد در سال ۱۴۰۱ عرضه خودرو متناسب با تقاضا خواهد شد و دیگر از طرح شکست‌خورده‌‌ قرعه‌کشی خودرو خبری نیست اما برخلاف حرف خود وزیر، فقط نحوه‌ انجام قرعه‌کشی تغییر کرد و این طرح شکست‌خورده همچنان باقی ماند.

پیش از راه‌اندازی سامانه خرید خودرو، موضوع قانونی عرضه خودرو در بورس کالا روی خط خروجی همه رسانه‌ها بود. در حالی که مردم منتظر شنیدن جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا بودند، وزارت صمت در چشم‌بهم‌زدنی از سامانه یکپارچه خرید خودرو رونمایی کرد و به حاشیه‌های خرید خودرو با قرعه‌کشی بیش از پیش دامن زد.

پس از عرضه کارا در بورس کالا قرار بود ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۴۳۰ دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا معامله شود، وزارت صمت طی دو نامه این عرضه را به یکباره ملغی کرد. این تعلیق، آن هم در شرایطی که انتظار می‌رفت با ورود خودرو به بورس کالا، از آشفتگی بازار خودرو کاسته و قیمت‌ها شفاف‌تر شود، باعث انتقاد و اعتراض سرمایه‌گذاران بازار سرمایه و نیز متقاضیان خرید خودرو از طریق بورس کالا شد.

تصمیمات خلق‌الساعه و اتفاقات دومینوواری که نه تنها سردرگمی مردم را به دنبال دارد بلکه قدرت مافیای خودرو و قطعه‌سازی در کشور را بیش از پیش به رخ می‌کشد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: بورس کالا عرضه خودرو خرید خودرو قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی، مراسم قرعه کشی دیدارهای این مرحله امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در محل سازمان لیگ فوتبال انجام شد.

سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار از لیگ برتر و چادرملوی اردکان از لیگ دسته اول فوتبال، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با هم رقابت می‌کنند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

* مس رفسنجان - تراکتور تبریز (میزبان ورزشگاه یادگار امام تبریز)
* چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک (میزبان: چادرملو)
* گل گهر سیرجان - هوادار (میزبان: ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان)
* سپاهان - ملوان (میزبان: ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

با اعلام روشنک مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی برنده دیدار گل گهر سیرجان - هوادار با برنده دیدار سپاهان - ملوان و برنده دیدار چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک با برنده دیدار مس رفسنجان - تراکتور تبریز رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6092104

دیگر خبرها

  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال