Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای علمای شیعه افغانستان اعلام کرده که از حکومت طالبان اطمینان خواسته است تا پایان کار هیئت این شورا، در منطقه «بلخاب» اقدام نظامی نکند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی ایجاد اختلاف بین مولوی مهدی مجاهد (تنها فرمانده هزاره‌تبار و شیعی طالبان)، مسئول پیشین استخبارات حکومت طالبان در بامیان و هیئت حاکمه، برخی منابع از احتمال رویارویی نظامی بین طرفین در ولسوالی «بلخاب» خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی گزارش داده‌اند تمامی مسیرهای منتهی به ولسوالی بلخاب ولایت سرپل به روی هواداران و نیروهای وابسته به مولوی مهدی مجاهد، توسط نیروهای طالبان مسدود شده است.

این منابع تأیید می‌کنند که نیروهای حکومت طالبان هم‌اکنون دو مسیر منتهی به ولسوالی بلخاب را از طریق «دره‌صوف» سمنگان و «سولیج» بامیان به طور  کامل مسدود کرده‌اند. این دو مسیر ولسوالی بلخاب را به هزاره‌جات وصل می‌کند. افزون بر این مسیرها، نیروهای طالبان رفت‌وآمد در مسیر بلخاب‌ـ‌شهر سرپل و برعکس آن را کنترل می‌کنند.

در پی این رویدادها، شورای علمای شیعه افغانستان اعلام کرده است که از طالبان درخواست کرده است تا پایان کار هیئت این شورا، علیه مولوی مهدی مجاهد، اقدام نظامی نکنند.

 بر اساس اعلام شورای علمای شیعه‌ افغانستان، این هیئت روز چهارشنبه (25 خرداد) تشکیل شده است. این شورا اعلام کرده است که این هیأت پس از انجام مقدمات لازم به «بلخاب» می‌رود.

علی‌اکبر جمشیدی، نماینده مردم دایکندی در مجلس هفدهم و عضو این شورا گفته است که در نشست روز چهارشنبه، مصوبه‌های ارزنده و معقولی برای حل بحران، صورت گرفته است. وی تأکید کرده است که جامعه هزاره و شیعه افغانستان مخالف هر نوع خشونت، تقابل و جنگ در کشور می‌باشد و باور دارد که دستیابی به خواسته‌ها از طریق مسالمت‌آمیز ممکن است.

انتهای خبر/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان شورای علمای شیعه شیعه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا