Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@16:05:21 GMT

لندن با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۲۳۶

لندن با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا موافقت کرد


به گزارش تابناک به نقل از آرتی، بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل افشای صدها هزار سند مربوط به جنگ افغانستان و عراق، در آمریکا تحت تعقیب است.

آسانژ که از بیم بازداشت به دست پلیس انگلیس، هفت سال در اتاقی در سفارت اکوادور پناه گرفته بود، سه سال پیش با تغییر دولت اکوادور و همکاری با پلیس انگلیس بازداشت و به زندان امنیتی بلمارش انگلیس منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصورتی که پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس تحویل آسانژ به آمریکا را تصویب کند، وکلای مدافع او ممکن است برای حفظ جانش به دادگاه عالی شکایت کنند.

پایگاه افشاگر ویکی لیکس به سردبیری جولیان آسانژ هزاران اسناد را انتشار داده است که نشان می‌دهد ارتش آمریکا صد‌ها غیرنظامی را در حملات گزارش نشده در افغانستان به قتل رسانده است و در جنگ عراق ده‌ها هزار غیرنظامی، کشته و زندانیان شکنجه شده اند به همین علت، آمریکا به عنوان افشای اطلاعات نظامی، آسانژ را متهم کرده و از انگلیس، استرداد وی را خواستار شده است. فعالان صلح طلب، نظر دیگری دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی ویکی لیکس جولیان آسانژ انگلیس متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟

دریافت 7 MB کد خبر 849199 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا