Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@05:22:13 GMT

کشتی یدک کش روسی غرق شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۲۷۱

کشتی یدک کش روسی غرق شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، وزارت دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند کشتی یدک کش روسیه را در دریای سیاه که به سوی جزیره راهبردی مار (اسنیک) (Snake) در حرکت بود، غرق کرده است.

در این پیام آمده است: یدک کش «اسپاساتل واسیلی بخ» ناوگان دریای سیاه روسیه، با موفقیت توسط نیروی دریایی اوکراین هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی در حال انتقال پرسنل، سلاح و مهمات به جزیره اسنیک بود. مسکوا تنها نیست.

اشاره وزارت دفاع روسیه به رزم ناو روسی مسکوا است که چندی پیش در دریای سیاه غرق شد.

اداره ارتباطات راهبردی نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد این یدک‌کش با دو موشک «هارپون» (Harpoon) مورد اصابت قرار گرفته است. در صورت صحت این ادعا، این اولین باری است که اوکراین یک کشتی روسی را با این نوع راکت‌های ضد کشتی که توسط غرب تامین می‌شود، هدف قرار داده است.

پیشتر «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که به زودی محموله های جدید تسلیحاتی از آمریکا و دانمارک به دست نیروهای نظامی این کشور می رسد.

وی گفته بود که اوکراین روند دریافت موشک های ضد کشتی هارپون از دانمارک و همچنین توپ های هویتزر را از آمریکا آغاز کرده است و این تسلیحات موجب تقویت نیروهای اوکراینی در نبرد با روسیه می شود.

رزنیکوف در پیامی در این باره نوشته بود: نه تنها دفاع ساحلی کشور ما با موشک های هارپون تقویت می شود، بلکه این موشک ها توسط تیم های آموزش دیده اوکراینی نیز استفاده می شود.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که در تلاش است تا موشک های ضدکشتی پیشرفته را به دست اوکراین برساند.

در همین رابطه، سه مقام ارشد آمریکایی و همچنین دو منبع آگاه از کنگره این کشور گفته بودند که دو نوع موشک ضد کشتی قدرتمند جهت ارسال مستقیم به اوکراین و یا از طریق انتقال از یک متحد اروپایی که این موشک‌ها را در اختیار دارد، تحت بررسی هستند. نوع اول، موشک هارپون ساخت کمپانی «بوئینگ» و موشک دیگر، محصول مشترک کمپانی‌های «کونگزبرگ» و «ریثیان» است.

دولت کی‌یف علناً و بارها درخواست ارسال تجهیزات و تسلیحات پیشرفته‌تر را از کشورهای غربی مطرح کرده است، اما مسکو همزمان هشدار داده است که هر گونه محموله ارسالی تسلیحات به اوکراین، هدفی موجه برای نابودی توسط نیروهای روسیه است.

کد خبر 5516556 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین دریای سیاه روسیه مسکو اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه عراق ایالات متحده امریکا فلسطین ایران جنگ اوکراین لبنان سوریه عربستان سعودی جو بایدن ترکیه حمله روسیه به اوکراین یدک کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور در ۵ منطقه این کشور ۱۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است ««سیستم‌های پدافند هوایی ۱۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ پنج فروند پهپاد در منطقه بریانسک، یک فروند بر فراز استان کورسک، یک فروند بر فراز استان بلگورود، دو فروند بر فراز قلمرو استان روستوف و سه فروند هم در منطقه کراسنودار»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه هم در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094925

دیگر خبرها

  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند