Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو گفت: جدیت و اقدامات منطقه آزاد ارس در مسیر ثبت جهانی ژئوپارک ارس ستودنی است که کارهای خوبی در منطقه آزاد ارس انجام شده و در مسیر درستی هستند.

پروفسور ترانتان وان در نشست شورای راهبردی ژئوپارک ارس ضمن قدردانی از اقدامات بیوقفه سازمان منطقه آزاد ارس طی سال‌های گذشته در زمینه مطالعه، شناسایی و حفظ این میراث‌زمین‌شناختی اظهار کرد: تشکیل این جلسه نشان از جدیت و علاقمندی منطقه آزاد ارس به ثبت جهانی ژئوپارک ارس دارد همچنین حمایت قاطع و واقف بودن مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس به موضوع ژئوپارک ارس نقطه قوتی بود بر اینکه وی بر اهمیت این موضوع اشرافیت کافی را دارد که امیدوارم طی چند روز آینده که از ژئوسایت‌های ارس بازدید می کنیم نتایج و گزارشات خوبی حاصل شود و منجر به ثبت جهانی ژئوپارک ارس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در بررسی ژئوپارک‌ها فقط مباحث زمین‌شناسی مدنظر نیست، تاکید کرد: درک درست از زمین شناسی و نحوه شکل‌گیری یک ژئوپارک به تنهایی در تثبیت و ورود آن به شبکه جهانی ژئوپارک‌ها کافی نیست بلکه توانایی منطقه در توسعه‌ی معیشت محلی، شناخت رسوم و احیا جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌ جامعه محلی از عوامل مهم برای دستیابی به این امتیاز است.

وی یادآور شد: شورای‌عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو مخالف هیچ نوع فعالیت اقتصادی و صنعتی نیست بلکه ازتمامی فعالیت‌ها و حتی فعالیت‌های معدنی در چارچوب حفظ طبیعت و چشم اندازهای زمین شناسی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو در پایان متذکر شد: مردمان ایران مردمانی مهمان نواز، صمیمی و بسیار سختکوش می باشند و به‌عنوان کسی که اولین بار به ایران آمده است و از کشور شما دیدن می کند این سفر برایم خیلی رضایت بخش بود و چیزی که دیدم با آنچه رسانه‌های نشان می دهند بسیار متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جلفا ثبت جهانی ژئوپارک منطقه آزاد ارس ژئوپارک ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در عربستان سعودی گفت که «پیشرفت قابل‌ توجهی» در رساندن کمک‌ها به غزه که اسرائیل شش ماه است آن را محاصره کرده است، حاصل شده است، اما به تعداد بیشتری نیاز است.

گروه‌های آژانس کمک‌رسانی بین‌المللی بارها نسبت به قحطی قریب‌الوقوع، به‌ویژه در شمال غزه، به دلیل عدم دریافت کمک‌های بیشتر در حالی که این سرزمین تقریباً تحت بمباران هوایی مداوم نیروهای اسرائیلی است، هشدار داده‌اند.

به نقل از ایسنا حداقل ۲۰ فلسطینی از جمله پنج کودک در حملات هوایی شبانه در رفح، جایی که تخمین زده می شود یک میلیون آواره در آن پناه گرفته اند، به شهادت رسیدند. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارزیابی قحطی در این سرزمین را نمی پذیرد.

بلینکن مدعی شد که ایران بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است. او گفت که وقایع چند ماه اخیر به “شدیدترین تسکین ممکن” نشان داده است که دو مسیر ممکن در پیش است.

به گفته او، یکی از آنها «با تفرقه، ویرانی و خشونت و ناامنی دائمی همراه بود».

با این حال، او پیشنهاد کرد که نشست‌هایی مانند امروز نشان داد که کشورهای بسیار بیشتری در منطقه علاقه‌مند به راه دوم، یعنی «ادغام بیشتر، امنیت بیشتر، صلح بیشتر» هستند.

بلینکن گفت: “بسیاری از ما می خواهیم این مسیر را دنبال کنیم.”

بلینکن قرار است با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخنرانی کند و همچنین با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه و سایر نمایندگان منطقه قبل از سفر پیش بینی شده به اسرائیل در اواخر هفته، دیدار کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900967

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود