Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:46:51 GMT

تولید دانش بنیانی مولد ثروت در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۵۲۱

تولید دانش بنیانی مولد ثروت در کشور است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) از سال های گذشته بر تولید داخلی تأکید داشته اند و با توجه به شعار سال، تولید در صورتی سبب ایجاد ثروت می شود که دانش بنیانی باشد.

محمدرضا طالبی، امروز جمعه ۲۷ خرداد در مراسم افتتاح کشتارگاه صنعتی شترمرغ طلوع شمس خراسان جنوبی در دشت بجد بیرجند اظهار کرد: کشتارگاهی که امروز به بهره برداری می رسد بخشی از زنجیره پرورش شتر مرغ است و باید تعادل در چرخه تولید استان به گونه ای باشد که وجود مشکلات سبب ضربه به واحدهای شتر مرغ نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که واحدهای تولید شتر مرغ بعد از تأمین نیاز این کشتارگاه  باید اجازه داشته باشند که مازاد تولید خود را از استان خارج کنند، گفت: انتطار داریم مسئولان جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی استان از این واحد کشتارگاهی حمایت کنند تا با تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد، زمینه استفاده از پوست، قرنیه ، پر و حتی روده شتر مرغ با ایجاد زنجیر تولید آن در خراسان جنوبی فراهم شود.

معاون استاندار با بیان این نکته که با همکاری همه جانبه باید از واحد های تولیدی به خوبی حمایت شود، تصریح کرد: با توجه به این که گوشت شترمرغ دارای خواص فراوانی است باید فرهنگ استفاده از آن در خراسان جنوبی ترویج شود. 

طالبی یادآور شد: دولت های گذشته دنبال برجام و کمک از آن سوی مرزها بودند اما مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از سال های گذشته بر موضوع تولید داخل، تأکید داشته‌اند. 

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که دنیای غرب هیچ گاه دنبال حل مسایل ما نمی باشد بلکه باید خود با افزایش تولید، ثروت ایجاد کنیم و با توجه به شعار سال"تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین " تولید ثروت جز با بهره گیری از تولید دانش بنیانی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دانش بنیان خراسان جنوبي ایسنا مقام معظم رهبری برجام خراسان جنوبی شتر مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند

استاندار اردبیل با بیان اینکه ثروت‌آفرینی و پیشرفت با تقویت فرهنگ تولید و ایجاد مکانیزم و زنجیره تولید امکان‌پذیر است، گفت: کارگران به‌عنوان پیشروان میدانی تولید باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از کارگران در کارخانه سیمان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیشینه مصرف‌گرایی و هزینه‌کرد درآمدهای نفتی، تقویت بخش تولید در جامعه ما ضروری است و وجود مشکلات اقتصادی در جامعه هم تقویت فرهنگ تولید و ایجاد مکانیزم و زنجیره تولید را برای ثروت‌آفرینی و پیشرفت لازم کرده است.

وی افزود: در استان اردبیل ظرفیت‌های مهمی برای ایجاد زنجیره تولید و ثروت‌آفرینی داریم که بر اساس این ظرفیت‌ها، نباید سرانه درآمد ناخالص ما کمتر از کشورهایی باشد که فاقد چنین ظرفیت‌ها و زمینه‌های تولید ثروت هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه حضور کارگران در میدان کار و تلاش، نشانگر رونق گرفتن تولید و زمینه‌ساز ثروت‌آفرینی است، تصریح کرد: کارگران به‌عنوان پیشروان میدانی تولید باید مورد توجه قرار گیرند.

عاملی با قدردانی از فعالان بخش‌های تولید هم در عرصه علم و فن و خدمات و هم در موقعیت میدانی و عملیاتی، بیان کرد: لازم است همه به باور تولید برسند و هر کس در هر حوزه فعالیتی، به تولید محصول حوزه کاری خود اعم از تولید دانش، خدمات جدید و کار میدانی بپردازد.

وی با بیان اینکه تقویت تولید در جامعه گام مهمی در راستای مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمنان است، گفت: هر جا در جامعه اراده‌ای شکل یافته است، پیروزی بر دشمنان به دست آمده است و با همدلی و فرهنگ‌سازی کار و تولید می‌توان در عرصه اقتصادی نیز بر مشکلات فائق آمد.

کد خبر 749561

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد