Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه تأسیس جهاد سازندگی از سوی امام (ره) امیدها را در دل مردم ایجاد و زنده کرد، بیان داشت: جهاد محرومیت‌های بسیاری را از چهره کشورمان زدود و کمبودهای فراوان و نارسایی‌ها را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جوانان مؤمن و انقلابی در سال ۵۸ با فرمان امام وارد جهاد محرومیت زدایی شده و در روستاها حضور یافتند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جهاد تبیین دارای اهمیت است و لذا یکی از مسائلی که باید برای جوانان تبیین شود، همین دستاوردهای انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی توسط سپاه و جهاد و… است که بسیاری از کشورهای دنیا هنوز از داشتن نعماتی که ما در روستاها داریم، محروم هستند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه در دوران طاغوت روزانه شش میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد و رژیم پهلوی برای خوش گذرانی و کاخ‌ها و تفریحات، بخش زیادی از پول نفت را به اربابان خودش هدیه می‌داد تا تاج و تخت خود را از تزلزل حفظ کند، گفت: جدا شدن بحرین از ایران توسط انگلستان واقعیت‌هایی در تاریخ است در آن دوران همچنین روستاها محروم و جاده‌ها خاکی بود حتی روستاها حمام و آب بهداشتی و برق و… نداشتند.

شریفی نیا با بیان اینکه ما کشوری بودیم که باید گندم و غلات را وارد می‌کردیم اما امروز کشوری پیشرو به خصوص در زمینه تولیداتی مانند گندم هستیم، بیان کرد: بعد از جنگ اوکراین و روسیه، مسئله امنیت غذایی معنای دیگری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه درست است که امروز در کشورمان گرانی‌ها و تورم داریم اما به خاطر طرح بسیار مهمی که دولت حجت‌الاسلام رئیسی شروع کرده و به مرور زمان مشکلاتش رفع خواهد شد، وضعیت بهتر می‌شود، ابراز کرد: بر خلاف شایعاتی که در کشور وجود دارد مانند اینکه یارانه‌های واریزی دیگر برای ماه‌های آتی تداوم نخواهد داشت، این یارانه‌ها واریز شده و حتی شاید افزایش هم پیدا کند.

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه یکی از کار ویژه‌های جهاد امروز نظارت است، بیان کرد: انبارهایی در برخی نقاط وجود داشتند که در همین آرادان روغن‌های نباتی که تاریخ منقضی شده داشت، نگهداری می‌شد تا احتکار شود اما تعزیرات، جهاد، صمت و اصناف و بسیج و سپاه و… موضوعات را کشف کردند تا با متخلفان برخورد شود.

شریفی نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات جهاد بازرسی و نظارت است تا فروشگاه‌ها و اصناف رعایت مردم را کنند، بیان کرد: دولت نیز در موازات این امر باید نظارت را بیشتر کند چرا که نباید قیمت‌ها افسار گسیخته باشد و نباید به گونه‌ای باشد که مردم و ولی نعمتان انقلاب و محرومان که همیشه پای کار انقلاب و نظام و… بودند ضربه بخورند. تا جایی ممکن است باید رعایت حال مردم شود که البته طرح‌های دولت، همین گونه است.

وی با بیان اینکه سابقاً در زمینه یارانه‌هایی که به مردم داده می‌شد اعم از سوخت، گاز و آرد و… شاهد بی عدالتی بودیم و یک میلیاردر همان میزانی می‌گرفت که یک خانواده فقیر دریافت می‌کرد، بیان کرد: دولت کاری می‌کند که خانواده‌های آسیب پذیر بتوانند بیشتر از یارانه و بیت‌المال بهره مند شوند اما باید صبوری کرد چرا که این کارها زمان می‌برد و ما اعتقاد داریم که دولت کار را به نقطه مطلوبی خواهد رساند.

امام جمعه آرادان ادامه داد: اگر کاری که رئیسی انجام داده، نمی‌شد، چه بسا با توطئه‌های دشمنان دلار به ۵۰ هزار تومان می‌رسید چرا که می‌خواستند کشور را فلج کنند اما با هوشمندی دولت کاری را صورت داده و امروز نیز در نیمه راه هستیم.

شریفی نیا به روز تبلیغ نیز اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری روستاهای آرادان دارای روحانی مستقر است و مساجد ما همگی دارای روحانی هستند که به مردم خدمت می‌دهند اما کمبود روحانی در این شهرستان وجود دارد و یک دلیل آن هم علاقه طلاب برای ادامه تحصیل است.

وی با بیان اینکه مبلغان اعزامی حتی ماهانه دو میلیون تومان هم دریافت نمی‌کنند لذا باید به روحانیان مستقر کمک کرد، ابراز کرد: طرح هجرت که شامل حضور روحانیان و طلاب در روستاها می‌شود، دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی بود تا چراغ مساجد ما در روستاها روشن شود لیکن باید قدردان روحانیان باشیم.

کد خبر 5516565

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم جهاد سازندگی یارانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی آمار کرونا اردبیل کشاورزی اصفهان بیرجند مشهد ویروس کرونا ایلام سفر استانی قوه قضاییه انقلاب اسلامی شریفی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار