Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:52:40 GMT

برگزاری جلسه مشترک جمعیت حامیان هواداران فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۷۹۵

برگزاری جلسه مشترک جمعیت حامیان هواداران فوتبال

سومین جلسه جمعیت حامیان هواداران فوتبال و تیم‌های ملی با نمایندگان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، معاونین فرهنگی و مدیران کانون هواداران باشگاه‌ها برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سومین جلسه جمعیت حامیان هواداران فوتبال و تیم‌های ملی با نمایندگان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، معاونین فرهنگی و مدیران کانون هواداران باشگاه‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست سه ساعته جعفر سطوتی کارشناس مسائل فرهنگی وزارت ورزش، غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه، معاونین فرهنگی و مدیران کانون هواداران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، نساجی مازندران و... حضور داشتند، نخست محمدرضا تهرانی، رئیس هیئت مدیره جمعیت حامیان هواداران فوتبال در سخنانی گفت: مشکلات فرهنگی در فوتبال خیلی بیشتر از سایر رشته‌های ورزشی است، برای کاستن این مشکلات باید از سطحی‌ نگری دوری کنیم و یک نگاه تخصصی با برنامه فرهنگی داشته باشیم، برای این کار در باشگاه‌های فوتبال ما، باید ساختار فرهنگی و کانون هواداران شکل بگیرد و مسئولان فرهنگی و حتی هیئت‌های فوتبال تا سطح معاونت ارتقا پیدا کنند و طوری انسجام یابند که با رفتن یک مسئول، کارهای فرهنگی آن باشگاه و یا هیئت فوتبال تضعیف یا از بین نرود.

وی افزود: تماشاگر به خودی خود وفی نفسه متخلف نیست و اصولاً هیچ تماشاگری به قصد درگیری، آشوب، تخریب و کار غیر عقلانی به ورزشگاه نمی‌آید، بلکه به ورزشگاه می‌آید تا از یک تفریح سالم، شاداب و مشروع لذت ببرد، اما گاهی در جریان بازی حوادثی روی می‌دهد که خوشایند نیست و این ورزش زیبا را به چالش می‌کشاند و چون از قبل هیچ تمهیداتی فراهم نشده بود، دیواری کوتاه تر از تماشاگر پیدا نمی‌کنند.

سپس فاطمه قویدل، معاونت بانوان جمعیت، رضا نادری معاون فرهنگی نساجی مازندران، حجت‌الاسلام احمد مالک، از معاون فرهنگی و رامین همتی مدیر کانون هواداران استقلال، مرتضی موسوی زنوز و حامد طلوعی از معاونت فرهنگی تراکتور تبریز، عباس اسماعیل‌بیگی، مدیر کانون هواداران پرسپولیس، نوروز علیخانی، مدیر کانون هواداران سپاهان اصفهان، محمد ملازینل، احمد چگنی از جمعیت حامیان و... مطالبی پیرامون طرح و راهکارهای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، مشکلات عدیده حضور حداکثری تماشاگران به ورزشگاه‌ها، عدم آموزش همیاران هوادار، لیدرها و هواداران توسط دستگاه‌های ذیربط، عدم امکانات رفاهی در ورزشگاه‌ها، نداشتن برنامه مشترک فرهنگی بین باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال، انتشار مطالب بی‌ارزش و غیر موثق و شایعات بی اساس در فضای مجازی توسط ادمین‌ها، نگرانی از وضعیت ناپایدار ورزشگاه آزادی و عدم امکانات رفاهی در ورزشگاه‌ها و... بحث و بررسی و تبادل نظر شد.

در ادامه این جلسه جعفر سطوتی کارشناس فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: تماشاگر تنها سرمایه و عنصر با وفای فوتبال است که سخت‌ترین مشکلات را به خاطر تماشای فوتبال تحمل می‌کند و این نکته‌ای پذیرفته شده در دنیا است. البته رسیدگی به این مشکلات و گرفتاری‌های تماشاگر آن که بیان شد، وظیفه ماست و باید در اولویت قرار گیرد، در این مورد طرح تحقیقاتی از سال 1398 در دست تهیه داریم که با مطالعات بیشتر این طرح در حال کامل شدن است که امیدواریم در این دولت به تصویب نهایی برسد.

وی افزود: ریشه تمامی حوادث ناخوشایند ورزشگاه‌ها، مسائل فرهنگی نیست، معاونت‌ فرهنگی وزارت ورزش و جوانان وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای آن را دارد که در آن باید الزامات و استانداردهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در ورزشگاه رعایت شود.

کارشناس مسائل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: به عنوان یک کارشناس فرهنگی بسیار خوشبین هستم که با رایزنی و تلاش‌های وزارت ورزش و معاون فرهنگی این وزارتخانه برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی در دست تهیه به زودی مصوب و به‌ فدراسیون فوتبال و تمامی باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال ابلاغ شود.

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان آخرین سخنران این جلسه بود که با جمع‌بندی مطالب مطروحه در سخنانی چنین گفت: جمعیت حامیان و معاونت‌های فرهنگی و کانون هواداران باشگاه‌ها باید مستقل و خودکفا شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا طرحی دارد به نام آسیا ویژن که در آن هوادار عنصر ویژه فوتبال است‌. در فوتبال امروز تماشاگران چه در تیم‌های باشگاهی و چه در قالب تیم ملی یک گنج و سرمایه ارزشمند است که در صورت برنامه‌ریزی و حمایت توسط معاونان فرهنگی و نیز بهره‌وری و اجرا از این پتانسیل توسط کانون هواداری می‌توان به موفقیت بیشتری رسید و پیروزی‌ها را دوام و ثبات بیشتری بخشید و ناهنجاری‌ها را برطرف کرد.

وی افزود: اعتقاد دارم که در تصمیم‌گیری‌های فوتبال معاونان فرهنگی و کانون‌های هوادارای هم باید مشارکت داشته و مانند این جلسه فرصت حرف زدن داشته باشند تا آسیب‌های فوتبال به تدریج کمتر شود. بی توجهی و تخریب تماشاگران کار درستی نیست.

در پایان مقرر شد تا شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال جلسات‌ جمعیت حامیان هواداران فوتبال و تیم‌های ملی با حضور مسئولان مربوط و دست اندرکار در باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان اصفهان برگزار شود.

بیانیه جمعیت حامیان هواداران فوتبال ایران در واکنش به اتفاقات حاشیه دیدار با لبنان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال فوتبال جمعیت حامیان هواداران فوتبال فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کانون هواداران باشگاه ها ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدام‌های انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمان‌ها پیشنهاد‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند. 

در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهاد‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم
  • شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات