Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، اوکراین چهار روز بعد از شروع عملیات ویژه روسیه دراوکراین در ۲۴ فوریه، خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و در کمتر از یک ماه بعد از دیدار «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا از کی یف، تایید این نهاد را برای طی مراحل عضویت دریافت کرد.

مولداوی و گرجستان هم رسما خواهان عضویت در اتحادیه اروپا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در نشستی به ریاست فون درلاین، کمیسیون اروپا توصیه به پذیرش نامزدی مولداوی و اوکراین کرد؛ اما پذیرش نامزدی گرجستان را مشروط اعلام کرد.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نهایت در نشستی در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن باید درباره این وضعیت نامزدی رسمی اوکراین برای الحاق به اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند؛ آغاز مذاکراتی که ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

روز گذشته و در جریان سفر رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی به کی یف و دیدارهایی که با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی شان داشتند، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرد.

وی گفت: مهمترین پیام سفر ما این است که ایتالیا خواهان عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است و این موضع را در شورای اروپای آینده حفظ خواهد کرد.

پیشتر، «آنتونیو کاستا» نخست وزیر پرتغال هم گفته بود اتحادیه روپا با نامزدی اوکراین انتظارات نادرستی را ایجاد می کند و این اتحادیه باید بر حمایت عملی از کی یف متمرکز شود.

زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیروز گفت که با رهبران اتحادیه اروپا در خصوص هماهنگی برای حمایت از این کشور و بازسازی آن پس از جنگ صحبت کرده است.

وی رهبران جهان را برای مجبور کردن پوتین برای توقف جنگ علیه اوکراین فراخواند و گفت: تنها تلاش‌های یکپارچه می‌تواند پوتین را مجبور کند تا جنگش علیه ما را متوقف کند و هیچ رهبری در جهان به تنهایی این کار را نکرده است.

زلنسکی تاکید کرد: روسیه تلاش‌ها برای برقراری صلح را مسدود می‌کند و تنها خواهان جنگ است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوکراین و مولداوی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته