Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:44:37 GMT

امیدواریم وعده‌های رئیس جمهور برای اصفهان محقق شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۸۷۱

امیدواریم وعده‌های رئیس جمهور برای اصفهان محقق شود

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: امیدواریم قدم رئیس جمهور به اصفهان مبارک باشد، وعده‌های خوبی دادند، امیدواریم این وعده‌ها محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان، با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهوری به اصفهان، اظهار کرد: امیدواریم قدم رئیس جمهور به اصفهان مبارک باشد، وعده‌های خوبی دادند، امیدواریم این وعده‌ها محقق شود، البته مشکلات مردمی و معیشتی بسیار است، البته اقدامات خوبی هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر سال قرار است یک میلیون خانه ساخته شود، اما این‌ها جوابگوی مشکلات عدیده کشور نمی‌شود.

وی با اعتفاد به اینکه رئیس جمهور فردی تلاشگر وکوشش‌مدار است، ادامه داد: درباره تورم و گرانی‌های اخیر مسائلی را می‌توان گفت؛ شما یک پیکر سرطانیِ شکستهِ آلودهِ مشکل‌دار را تصور کنید که تمام دولت‌های قبلی آن را با مُسکِن نگه داشته بودند و حالا آقای رئیس جمهور تصمیم گرفته این پیکر را نجات دهد؛ کشور را از شر ارز ۴۲۰۰ و مشکلاتی که مشتی دزد و خائن و غارت‌گر ایجاد کرده بودند و از امضاهای طلایی و پارتی بازی نجات دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به چرایی به کارگیری لفظ جراحی برای تصمیم‌گیری‌های اخیر اقتصادی در کشور، تصریح کرد: ایجاد تغییرات برای یک اقتصاد سرطانی و بیمار قطعا با ناله و درد و مشکلاتی هم همراه است، اما ما این مشکلات را تحمل می‌کنیم، این همان چیزی است که رهبری و ریاست جمهوری هم بارها اعلام کرده بودند که ما امیدوار به آینده هستیم و امیدواریم که ایرانی آزاد، آباد با مردمی در رفاه و شادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خدا رو برمی‌گرداند از ملتی که خاک و آب دارد، اما گندمش و خوراکش را از خارج وارد می‌کند، گفت: ریاست جمهور دیروز از قول مقام معظم رهبری گفتند که مملکت کمبود ندارد، همه چیز در مملکت است، اگر آب‌های زیادی که به خلیج فارس ریخته می‌شود با دانایی و ابتکار مدیریت شود، جمع شود و از آنها استفاده بهینه شود و از طرفی اسراف هم اتفاق نیفتد با لطف و عنایت و توجه خدا مشکلات برطرف می‌شود.

میردامادی با بیان اینکه جهاد گاه با دشمن خارجی است و گاه با مشکلات داخلی تاکید کرد: اگر متقی شدی تمام مکر و حیله دشمن هم از سر شما بر طرف می‌شود، آن هم دشمنی که نمی‌تواند پیشرفت‌های معجزه آسا و شکوفایی را برای ملت‌های مسلمان ببیند، نمی‌تواند داشتن کشتی‌های قاره پیما و سفینه‌های فضایی و شکوفایی هسته‌ای را بر آنها تحمل کند؛ و تحمل مواجهه با اختراعات جدید دانشمندان و محققان مبتکر ایرانی را ندارند.

وی صدور قطعنامه اخیر ضد ایرانی در شورای حکام را مورد توجه قرار داد و گفت: البته ایران همان‌طور که رهبری دانشمند و فرزانه ما پیش از این هم بارها گفته‌اند، به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، چون دین و اعتقادات ما نیز اجازه دست‌یابی به آن را نمی‌دهد، اما دشمن نمی‌تواند پیشرفت را در هیچ بعدی از زندگی مردم مسلمان ایران ببیند یا تحمل کند؛ اگر حسنه‌ای به ما برسد دشمن ناراحت می‌شود و اگر بدی به من برسد آنها خوشحال می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان به سرقت از بانک مرکزی و هیاهو سالاری دشمن در این باره اشاره و تصریح کرد: اگر اتفاقی مانند سرقت از صندوق امانات بانک مرکزی اتفاق بیفتد، دشمن شادی می‌کند، فرستنده‌های جنایتکار دروغگوی آنها غوغاسالاری می‌کنند که دیگر در ایران امنیت وجود ندارد، ولی درود به نیروی انتظامی و قهرمانان انتظامی کشور که این دزدان همه فن حریفِ آگاهِ همه چیز دان را در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر کردند و تحویل قانون دادند تا دادگاه‌های صلاحیت‌دار درباره آنها داوری کنند.

میردامادی با طرح این پرسش که  راهکار مقابله با مکر و کید دشمنان چیست، ادامه داد: نباید خود را ببازید یا عقب نشینی کنید، باید بایستید چون عاقبت کار سهم شما است، رئیس جمهور ما دیروز در سخنرانی‌های مختلف خود در بخش‌های مختلف اصفهان گفتند که صد درصد امیدوار به آینده باشید که مکر دشمن به خود او باز می‌گردد و آنچه می‌کنند علیه خودشان باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: اگر صبر کردید و تقوای الهی را پیش گرفتید و راه خود را عوض نکردید و به خاطر سختی‌ها و آنچه دشمن بر سر ما آورده عقب‌نشینی نکردید و خدا را فراموش نکردید و قهرمانانه جلوی دشمن ایستادید، هیچ‌گونه ضرری از جانب دشمن نخواهید چشید، چرا که خدا بر همه چیز محیط و نسبت به همه چیز آگاه است.

امام جمعه موقت اصفهان در پیش بودن موضوع حج را امری قابل توجه ارزیابی کرد و در تحلیل آن گفت: رهبر فقیه و دانشمند ما پیرامون کنگره جهانی حج حکیمانه فرمودند که بنا به آیه قرآن که می‌فرماید: «خدا کعبه را ستون مردم قرار داده است»، حج ستون اسلام و زندگی و موفقیت است.

میردامادی ادامه داد: امام باقر(ع) در روایتی پنج ستون دین را نماز، روزه، زکات، حج و ولایت می‌نامد و در ادامه حدیث می‌فرماید که از همه این پنج امر مهم‌تر ولایت است که ولایت خود به معنی پیروی از خدا و پیامبر و ائمه و ولایت فقیه است که همین مهم‌ترین ضامن عظمت و عزت و پیروزی و موفقیت ما است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری درباره آگاهی رسانی حجاج در فرضه حج اشاره کرد و ادامه داد: رهبری فرمودند حاجیان در مناسک حج برای دیگر مسلمانان جهان علیه رژیم غاصب صهیونیستی افشاگری کنند و در عین حفظ وحدت درباره خطرات اسرائیل برای مردم و ملت‌های مسلمان حرف بزنند، مردم دنیا باید بدانند که نزدیک شدن اسرائیل به کشورهای عربی دستاوردی جز غارت برای این کشورها ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان سپس به تحلیل چرایی مناسک مختلف حج پرداخت و تصریح کرد: همه لباس از تن در می‌آوردند، منِ روحانی عمامه از سر در می‌آوردم، آن نیروی پاسدارولباس سرداری در می‌آورد و این برای وزیر و وکیل و دیگر مسئولان هم صادق است، همه یک لنگ و یک لباس احرام می‌پوشند و این نشان می‌دهد که اولین درس حج ساده‌زیستی آن است.

میردامادی با طرح این پرسش که آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا حجاج هفت دور، دُور خانه خدا می‌چرخند؟ اضافه کرد: حجج هفت دور، دُور خانه عدالت و حق و حقیت یعنی خانه خدا می‌چرخند تا هفت مرتبه خدا را در محور زندگی خود قرار دهند، اما آیا «سماوات سبع» در دنیا وجود دارد؟! نه! علم ثابت کرده که میلیاردها آسمان وجود دارد نه هفت تا،  اما این عدد هفت به دلیل یادآوری کثرت و تعدد است که یعنی همیشه و تا زنده‌ام خدا را در محور زندگی خود قرار می‌دهم.

وی ادامه داد: حاجیان پشت مقام ابراهیم نماز می‌خوانند، این یعنی چه؟ یعنی برای بنده شدن باید همواره پشت خدا و اولیا و ولایت فقیه قرار بگیرند و به امام و پیشوای زمانه خود اقتدا کنند و از زبان آنها حرف بزنند و در کنار بندگی کوشش کنند، چرا که اسلام دین کوشش مداری و تلاش است، در مناسک حج، حجاج تقصیر می‌کنند تا هوای نفس را از سر بیرون کنند و ناخن کوتاه می‌کنند تا به خود یادآوری کنند که حتی نباید با ناخن خود به کسی خراشی وارد کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اعتقاد به اینکه حجاج در عرفات درس عرفان‌مداری می‌آموزند، گفت: در سرزمین منا، به مسلمانان یادآور می‌شود که باید قدرتمند و مسلح باشند، شیطان را از خود دور کنند، شیطان کوچک و متوسط و بزرگ، و همان‌طوری که امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، این یعنی ملت مسلمان باید از شیطان‌های کوچک و متوسط هم حَذَر کنند، همه حج حکمت است و حساب و کتاب دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمازجمعه اصفهان سفر رئیس جمهور به اصفهان سفر رییسی به اصفهان استانی سیاسی امام جمعه موقت اصفهان رئیس جمهور همه چیز وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟

شهید شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از ۴۰ بار سانحه و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به هلی‌کوپترش، باز سرسختانه می‌جنگید.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر قربان شیرودی  دی ماه ۱۳۳۴ در روستای بالاشیرود از توابع شهرستان تنکابن متولد شد. پس از گذراندن سال سوم متوسطه در زادگاه خویش، برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و همراه با کار به تحصیل خود ادامه داد. شیرودی با اتمام تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۵۱ وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند. سپس دوره هلی‌کوپتری کبرا را در پادگان اصفهان گذراند و با درجه ستوانیاری فارغ‌التحصیل شد.

وی پس از سه سال خدمت در ارتش به کرمانشاه رفت و با خلبان احمد کشوری آشنا شد. شیرودی از ارتشیانی بود که با اوج‌گیری جریانات انقلاب اسلامی به صفوف راهپیمایان پیوست و به دستور حضرت امام (ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها، او نیزخارج شد. پس از خروج از پادگان درصدد تشکیل گروهی چریکی برآمد و با تعدادی از دوستانش در کرمانشاه در این زمینه اقدام کرد تا اینکه امام خمینی (ره) به میهن بازگشتند و انقلاب به پیروزی رسید.

شیرودی که در جریانات پیروزی انقلاب با پیشمرگان کرد مسلمان همکاری کرده بود، با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سپاه غرب کشور پیوست.

وی که با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به منطقه کرمانشاه رهسپار شده بود در جریان یکی از مأموریت‌های خود با سرپیچی از فرمان بنی‌صدر مبنی بر تخلیه پادگان و انهدام انبار مهمات منطقه، به همراه دو خلبان همفکر خود و با دو هلیکوپتری که در اختیار داشتند، در طول ۱۲ ساعت پرواز بی‌نهایت حساس و خطرناک که وی به عنوان تنها موشک انداز پیشاپیش دو خلبان دیگر به قلب دشمن یورش برد، توانست مهمات دشمن را درهم کوبیده و خسارات سنگینی بر دشمن وارد آورد.

شجاعت و ابتکار عمل این شهید نه تنها در سراسر کشور، بلکه در تمام خبرگزاری‌های مهم جهان منعکس شد. بنی‌صدر برای حفظ ظاهر دو هفته بعد به او ارتقا درجه داد، اما وی درجه تشویقی را نپذیرفت و تنها خواسته‌اش را دیدار با حضرت امام و بیان کارشکنی‌های بنی‌صدر و بی‌تفاوتی برخی از فرماندهان اعلام کرد.

در همان ایام به دستور فرماندهی هوانیروز چند درجه تشویقی گرفت و از ستوانیار سوم خلبان به درجه سروانی ارتقا یافت، اما طی نامه‌ای به فرمانده هوانیروز کرمانشاه در ۹ مهر ۱۳۵۹ چنین نوشت:

«اینجانب خلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه می‌باشم و تا کنون برای احیای اسلام و حفظ مملکت اسلامی در کلیه جنگ‌ها شرکت نموده‌ام، منظوری جز پیروزی اسلام نداشته‌ام و به دستور رهبرعزیزم به جنگ رفته‌ام. لذا تقاضا دارم درجه تشویقی که به اینجانب داده‌اند، پس گرفته و مرا به درجه ستوانیار سومی که بوده‌ام، برگردانید. »

با اوج گیری جنگ در کردستان، شیرودی و چند تن دیگر از خلبانان وارد جنگ شدند. شیرودی در عملیات‌های پروازی خود تلفات سنگینی را به نیروها و تجهیزات دشمن در نقاط استراتژیکی غرب کشور وارد کرد. در ۱۳ دیماه ۱۳۵۹ وقتی خیانت‌های آشکار بنی‌صدر را دید به افشاگری پرداخت و از شنوندگان سخنانش خواست با ایمان و اسلحه و چنگ و دندان از میهن اسلامی دفاع کنند. در همین ایام علی اکبر شیرودی را به خاطر بازپس گیری ارتفاعات بازی‌دراز بازداشت تنبیهی کردند و در واکنش به این مساله، روحانیون متعهد و اعضای سپاه کرمانشاه مراتب ناراحتی خود را در اسرع وقت به اطلاع اعضای شورای عالی دفاع از جمله آیت‌الله خامنه‌ای و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی رساندند و حکم بازداشت وی منتفی شد.

شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از ۴۰ بار سانحه و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به هلی‌کوپترش، باز سرسختانه می‌جنگید. شیرودی پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود (۸ اردیبهشت ۱۳۶۰) در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

خلبان یاراحمد آرش که به همراه شهید شیرودی در این عملیات پروازی شرکت داشت، درمورد چگونگی شهادت این خلبان دلاور می‌گوید: «بارها او را در صحنه جنگ دیده بودم که خود را با هلیکوپتر به قلب دشمن زده و حتی هنگام پرواز مسلسل به دست می‌گرفت. در آخرین نبرد هم جانانه جنگید و بعد از آنکه چهارمین تانک دشمن را زدیم، ناگهان گلوله یکی از تانک‌های عراقی به هلیکوپتر اصابت کرد و در همان حال شیرودی که مجروح شده بود با مسلسل به همان تانک شلیلک کرده و آن را منهدم نمود و خود نیز به شهادت رسید. »

پیکر پاک شهید شیرودی پس از تشیع باشکوه در روستای شیرود تنکابن آرام گرفت.

پس از شهادت شیرودی، شخصیت‌های مملکتی نسبت به شخصیت والا و سلوک اخلاقی وی اظهارات مختلفی کرده‌اند؛ از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای او را مکتبی، مؤمن و جنگنده در راه خدا توصیف می‌کنند.

صاحب نظران جنگ‌های هوایی، او را «نامدارترین خلبان جهان» نامیده‌اند؛ چنانکه شهید تیمسار فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، وی را ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی‌دراز، میمک، دشت‌ذهاب و پادگان ابوذر توصیف کرده و می‌گوید: " او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم، امام در مورد وی فرمودند: " او آمرزیده است".

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • شکست اسرائیل در عملیات وعده صادق جبران‌ناپذیر است
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت