Web Analytics Made Easy - Statcounter

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: مهمترین مسئولیت جهاد سازندگی را در برهه کنونی تامین امنیت غذایی جامعه، تولید محصولات با کیفیت برای صادرات و واردات و ذخیره سازی کالاهای اساسی عنوان کرد.

حجت الاسلام حسن مصلح درخطبه های امروز نمازجمعه برازجان به مناسبت ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی افزود: از مهمترین دستاوردهای جهاد سازندگی رفع محرومیت از روستاها که از ساده ترین امکانات رفاهی محروم بودند و حرکت به سوی استقلال و خودکفایی از طریق توسعه کشاورزی دامداری و صنایع روستایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به بیانات رهبر انقلاب در مورد قوه قضائیه پرداخت و بیان کرد: دستگاه  قضایی باید آن قدر و قدرتمند، کارآمد و مستقل باشد که هر مظلومی اگر چه ضعیف و فقیر باشد بی هیچ بیم و هراسی بتواند حق خود را از ظالم هر چند قوی و ثروتمند بازستاند تا در سایه این اقتدار ، محرومان و هنجارشکنان همواره از برخورد قاطع و بدون ملاحظه قوه قضائیه در ترس و نگرانی به سر برند.

امام جمعه برازجان ادامه داد: دلگرم بودن ملت به رعایت عدالت در همه مراکز قضایی و کشور بسیار مهم است و حتی از یک تخلف قضایی نیز نباید چشم پوشی کرد.

امام جمعه برازجان به هفته آغاز صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بحرانی کشور در حوزه منابع آبی، سریع ترین، کارآمدترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی در زمان حاضر تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور بویژه منابع آبی است.

وی افزود: بنابراین وظیفه همگانی بویژه اصحاب رسانه تبلیغ و ترویج نحوه صحیح مصرف یا همان صرفه جویی است.

مصلح به رعایت مصوبات شورای فرهنگ عمومی در مورد برگزاری مراسم اموات پس از کرونا نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ترحیم اموات یک روز عصر به مدت ۲ ساعت در مساجد، دوری از هزینه‌های اضافی پذیرایی و مصرف آن در امورخیریه، عدم چاپ و نصب بنر در سطح مساجد و شهر و منع هرگونه آیات قرآن و اسماء متبرکه و تصاویر نامناسب روی پوستر و اطلاعیه و سنگ قبر و ترویج ساخت قبور طبقاتی بویژه و ساماندهی و همسطحی قبور و منع تیراندازی در مراسم خاکسپاری اموات و راه اندازی دسته سنج و دمام زنی برای اموات و نصب سایبان ونرده توسط بازماندگان مورد تاکید است.

دیر

امام جمعه دیر گفت: گرفتن مالیات از اصناف بر اساس شناخت و عادلانه باشد

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: گرفتن مالیات از اصناف بر اساس شناخت ، عادلانه و خوداظهاری باشد.

وی اضافه کرد: بازاریان حامی دولت و نظام اسلامی هستند و مالیات خود به موقع پرداخت کرده اند و اصناف نقشی مهم در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دوران مبارزه با کرونا داشت و گلایه های آنان نسبت به مالیات باید در نظر گرفته شود.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و قدردانی از تلاش رییس این دستگاه و دادگستری شهرستان گفت: مردم گلایه ای هم دارند اما امیدواریم تحولات قضایی در مرکز کشور در همه جای کشور شاهد این تحول و دگرگونی باشیم.

حسینی اضافه کرد: مردم که به دادگستری رجوع می کنند باید احساس امنیت و پناهگاه امن کنند.

وی در ارتباط با جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی قراردادی و سنددارکردن اراضی کشاورزی از اقدامات شایسته دولت سیزدهم است.

امام جمعه دیر در ارتباط با اعزام حجاج به سرزمین وحی افزود: حج مظهر اتحاد، اقتدار جامعه اسلامی و افشاگری چهره خبیث صهیونیست است که حاجیان باید از این فرصت بدرستی بهره ببرند.

وی گفت: دگرگونی اخلاقی و معنوی مهم ترین دستاورد حج می باشد که برای حاجیان این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد.

کنگان

امام جمعه کنگان: کشاورزی این شهرستان  بدلیل حضور صنعت رو به افول است
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه بدلیل توسعه صنعت ، کشاورزی در این شهرستان  رو افول است و مسئولان امر تلاش کنند اندک کشاورزی دامداری مورد حمایت قرار گیرد.
وی با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) و با بیان اینکه در آن دوره جهادسازندگی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوش درخشید، به ادغام جهاد سازندگی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی اشاره و بیان کرد: اگر امروز خبری از اسم جهاد سازندگی نیست اما راه و رسم و مرام سنگر سازان بی سنگر بایستی الگویی برای همه متولیان جهاد کشاورزی و امر سازندگی از جمله بسیج سازندگی باشد.
خطیب جمعه کنگان اظهار داشت: همانگونه که جهاد سازندگی توانست پیام انقلاب را به عمق روستاها در دورترین نقطه کشور برساند، بسیج سازندگی نیز توانست این کار مهم و سترگ را انجام دهد و بایستی این کارهای جهادی در حوزه سازندگی همچنان ادامه یابد.
محمودی امنیت غذایی را یکی از مولفه های اقتدار در عرصه ملی و بین المللی دانست و گفت: همانگونه که امروز موشک های سپاه توانسته مانع از تعدی و تعرض نظامی دشمن شود، تلاش برای خودکفایی در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی نیز باید به عنوان یک ضرورت اساسی و اسلحه کارساز مدنظر باشد تا از بحران ها جلوگیری شود.
وی یادآور شد: بخشی از مشکلات معیشتی و گرانی ها ناشی از عدم خودکفایی در حوزه مواد غذایی است.
امام جمعه کنگان با اشاره به سیره امام رئوف در برخورد و معاشرت و کارگشایی از مردم و با عنوان اینکه کمک به بردار دینی نوعی شکرگزاری از خدا لست، گفت: مسئولین در نظام دینی در مردم داری و حل مشکلات آنها به سیره معصومان (ع) اقتدا کنند.
محمودی در بخش دیگر با محکوم کردن اظهارات سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشورمان و با عنوان این مطلب که این حرف های پوچ اتحاد و انسجام ملی را در جمهوری اسلامی بیشتر می کند اضافه کرد: اگر رژیم صهوینیستی بخواهد غلطی کند، نیروهای مقتدر مسلح در کمترین زمان ممکن حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.
خطیب جمعه کنگان به سفر رئیس جمهور ونزوئلا به کشور و تداوم ارتباطات ایران اسلامی با کشورهای مختلف منطقه و دنیا، ارتباط ایران و کشورهایی مانند ونزوئلا به عنوان نمادهای مقاومت در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را یکی از پیام های این دیدارها و سفرها دانست و گفت: به رغم همه فشارها ، تهدیدها و تحریم ها بر همگان ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران در انزوا نیست.
گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش و تجلیل از ریاست دادگستری و دادستان و قضات کنگان و نیز گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی و تشکر از زحمات رییس اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیات های مذهبی شهرستان کنگان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: نباید اجازه دهیم که دشمن از مطالبات مردم از جمله بازاریان سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: مردم و بازاریان  همواره و همیشه همراه و مدافع انقلاب بوده اند و اگر اعتراض و مطالبه ای دارند، باید هوشیار باشیم که دشمن نتواند به نفع خود از آن بهره‌برداری کند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: این هفته فرصتی مغتنم است تا  یادی کنیم از شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش که به عنوان شهدای کربلای ایران اسلامی در راه انقلاب جانشان را فدا کردند و  جاودانه ماندند.

وی افزود: حضور قضات در میان مردم و مجامع عمومی می تواند خیلی از مشکلات را برطرف کند.

امام جمعه گناوه گفت: ریاست قوه قضاییه با تجربه گرانسنگ، یک تحول ایجاد کرده است اما هنوز به مقصد مطلوب نرسیدیم.

وی ادامه داد: قاضی جایگاه بسیار بالایی دارد و منصب قضاوت بسیار مهم و خطیر است زیرا که  آبرو، مال و جان مردم و ناموس دست آنها بوده و وظیفه ای بسیار سنگین و مهم است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امام راحل  برای تقویت و تثبیت آرمان های انقلاب و عینیت بخشیدن به شعارهای انقلاب، دستور به تاسیس نهادهای مهم از جمله سپاه و جهاد سازندگی کرد  که نقش آنها  بسیار برجسته و ماندگار است.

وی گفت: نقش جهادسازندگی یک نقش ماندگار فرهنگی و تربیتی و عمرانی بود و در ۸ سال دفاع مقدس  به عنوان سنگرسازان بی سنگر توانستند از مملکت و ملت  دفاع و صیانت کنند.

رکنی حسینی اظهارکرد: جهاد سازندگی پیام انسانی و اسلامی انقلاب را  در میان مردم محروم توانست عینیت ببخشد و هم اینک نیز جهاد نقشی بسیار مهم در اقتصاد مردم می تواند ایفا کند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران گفت: امروز جامعه نیازمند به شهید چمران ها دارد.

وی بیان کرد: امروز همه جوانان باید شهید چمران ها را به عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: تفکر و گفتمان جهاد سازندگی نشانه حکمرانی مردمی و مومنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اهرم افزود: این تفکر است که می تواند نجات بخش جامعه امروز  و به عنوان دکترین اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی باشد. 

وی افزود: اینکه حضرت امام در یک فرمایش بسیار مهم ۴۰ سال پیش فرمودند "نباید نان ما را دیگران تامین کنند برای ما عیب است ما بنشینیم که دیگران نان ما را بدهند یا ندهند" امروز در مسئله اوکراین که بحران جهانی برای همه کشورها در تامین گندم ایجاد کرده اهمیت آن بخوبی نمود یافته است.

پهلوزاده ادامه داد: خیلی از کشورها در فروش غلات خودداری و قیمت جهانی غله افزایش زیادی پیدا کرده است و کسانی که در گذشته با تضعیف تولید داخل و نابود کردن خودکفایی و حمایت از وارد کنندگان سودهای نجومی کسب کردند باید متوجه باشند که آنچه نجات بخش جامعه ما شده، برنامه دولت برای حمایت از کشاورزان در خرید های تضمینی و همچنین استفاده از کشت های فراسرزمینی چه در روسیه، ونزوئلا و سوریه است.

 وی گفت: اینکه عده‌ای شعارشان حمایت نکردن از این کشورها بود امروز در بحران‌ها معلوم می‌شود تصمیم‌های نظام انقلابی صحیح و راهگشا بوده است. 

پهلوزاده اظهار کرد: امروز مساله خودکفایی در محصولات راهبردیی کشاورزی مثل خودکفایی در تولید موشک است.

وی افزود:  در سفر رئیس جمهور ونزوئلا که با امضای سند جامع همکاری ۲۰ ساله همراه بود نشان از راهبردی بودن روابط این دو کشور است و حضور فعال ایران در حیاط خلوت آمریکا تقویت جبهه ضد استکباری است که به تقویت اقتصاد منجر خواهد شد.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران نهادهای مقدسی بروز و ظهور پیدا کردند که یکی از آنها جهاد سازندگی است که نقش بی بدیلی در زدودن محرومیت از چهره روستاها ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی اظهار کرد: جهاد سازندگی همواره در کنار سپاه و بسیج منشاء خدمات فراوانی برای نظام بوده است و با عملکرد شایسته خود الگوی مدیریت انقلابی، عمران و آبادانی جهادی، مهندسی رزمی جهادی و دکترین جمهوری اسلامی در آبادانی برای کشور است.

وی ادامه داد: بعد از هشت سال دفاع مقدس، بنابر مصلحتی جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد که برنامه های جهاد به برنامه‌های حوزه کشاورزی و تولید تبدیل شد که برکات زیادی نیز به دنبال داشته است.

هاشمی اظهار کرد: برای احیای روحیه انقلابی و جهادی نیاز است جهاد سازندگی با تقویت الگوی مدیریت جهادی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه از یکم تیرماه اظهار کرد: تلاش این مجموعه در راستای تحقق عدالت قابل تقدیر و ستایش است چراکه قوه قضاییه در این چند سال منشاء تلاش‌های بسیار خوبی برای تحقق عدالت کشور بوده است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: یکی از بحران‌های کشور و استان بوشهر کمبود آب است که مهم ترین راه برای مدیریت آن صرفه جویی است که باید در کنار راهکارهای تامین آب، صرفه جویی مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت روز اصناف اظهار کرد: کسبه و بازاریان از زمان وقوع انقلاب و همراهی با امام همواره جزء انقلابیون خط مقدم دوران نهضت بودند.

وی افزود: بازاریان همواره نشان دادند در کنار و همراه نظام جمهوری اسلامی بودند و آنقدر بصیرت و آگاهی دارند که فریب دشمنان، فتنه‌گران و آشوب‌گران نخورند.

برچسب‌ها بوشهر کم آبی دشتستان برازجان امنیت غذایی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کم آبی دشتستان بوشهر کم آبی دشتستان برازجان امنیت غذایی قوه قضاییه امام جمعه گناوه جمهوری اسلامی جهاد کشاورزی جهاد سازندگی جمعه برازجان حجت الاسلام امنیت غذایی جمعه کنگان قوه قضاییه بسیار مهم صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خطیبان نماز جمعه شهرهای استان در سخنان خود ضمن تاکید بر جایگاه ارزشمند کارگران در پویایی اقتصاد کشور از مسئولان خواستند مشکلات این قشر اثرگذار را برطرف کرده و امنیت شغلی و روانی آنها را تامین کنند.

ایشان همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم، این شغل را شغل انبیا و هدف آن را تربیت انسان ها تشریح و ضمن تاکید بر نقش معلمان و اهمیت آموزش و پرورش در ساختن جامعه ای هدفمند، پویا و بانشاط تقویت برنامه های درسی در مدارس بر مبنای آموزه های دین مبین اسلام را مورد تاکید قرار دادند.

ائمه جمعه شهرهای استان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را در نوار غزه محکوم کردند و حرکت های اعتراضی در سراسر دنیا را نشانگر انزجار جهانیان از اقدامات ضد بشری این رژیم جعلی معرفی کردند.

تجلیل و قدردانی از پاسخ قاطع ایران به جنایات این رژیم در به شهادت رساندن سرداران سپاه در دمشق  از دیگر مباحث مطرح در نماز جمعه شهرها بود.

ایشان همچنین ضمن تشریح اهداف اجرای طرح نور برای مقابله با هنجارشکنان و لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه بانوان مسلمان را به رعایت عفاف در جامعه دعوت کردند.

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو