Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:19:30 GMT

تولید، بازرسی و نظارت عوامل کنترل کننده گرانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۹۹۷

تولید، بازرسی و نظارت عوامل کنترل کننده گرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یاد و خاطره شهدا همواره درخشان و حائز اهمیت است از جمله این شهدا می‌توان به شهدای حزب موتلفه اسلامی اشاره کرد که همواره بر آرمان‌های انقلاب و امام راحل استوار بوده و تا پای جان از این آرمان‌ها دفاع کردند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: استان فارس قطب کشاورزی در کشور است از این رو این انتظار از مدیران سازمان جهاد کشاورزی وجود داشته که بتوانند از ظرفیت‌های موجود در استان به نحوه مناسبی بهره برداری شود و هماهنگی ویژه ای نیز میان مدیران این دستگاه با کشاورزان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دژکام ادامه داد: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف باید زمینه توسعه استان فارس در تمامی شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول اگر قرار است تولید در استان افزایش یابد باید این افزایش تولید در راستای توسعه استان و در جهت از بین بردن تورم و گرانی باشد این در حالی است که تولید، نظارت و بررسی دو عامل اساسی مقابله با گرانی و تورم است.

لزوم مدیریت مصرف آب و برق

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش دما در استان و کشور میزان مصرف برق و آب افزایش خواهد یافت اما نباید این موضوع باعث شود که شاهد اصراف این منابع باشیم.

وی در خصوص فعالیت‌های واحدهای صنفی نیز عنوان کرد: بازاریان حبیب الله هستند و این نوع کسب و کار برای جامعه مناسب بوده و نقش ویژه ای این افراد در جامعه داشته و اصناف در توزیع کالا در جامعه مؤثر و اثرگذار اند از این رو باید در موضوع مالیات توجه ویژه ای به این واحدها شود.

او در خصوص تحولات بین المللی و کشور عراق نیز متذکر شد: این کشور پس از انتخابات درگیر انتخاب دولت هستند و این موضوع می‌تواند عبرت برای سایر جوامع باشد اما در دولت جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با این مشکلات مواجه نشده و علت آن نیز وجود رهبری و هدایت‌های روشنگرانه ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه متذکر شد: موضوع پرهیزکاری و خداترسی از جمله موضوعاتی است که هر انسان عاقل و پرهیزکاری باید به آن توجه داشته باشد تا بتوان از این مسیر به موضوع معنویت دست یافت.

وی ادامه داد: مراقب دارای انواع و قسم‌هایی است که یکی از این اقسام مراقبه موضوع مراقب فردی و دیگری مراقب اجتماعی است با توجه به اینکه هر شخصی در جامعه دارای وظایف مشخصی است باید تمامی آحاد جامعه از یکدیگر مراقبت نموده تا زمینه آسیب به معنویت فراهم نشود.

به گفته این مقام مسئول مراقبت اجتماعی نباید عاملی برای فراموشی مراقبه فردی شود بلکه باید در ضمن توجه به مراقبه فردی زمینه مراقبت‌های اجتماعی را فراهم کرد.

امام جمعه شیراز متذکر شد: اگر فردی مراقبه فردی را فراموش کرد به مشکلات متعددی در جامعه برخواهد خورد از این رو در موضوع مراقبت دو مسئله و معیار معرفی شد که یکی مراقبه فردی و دیگری مراقبه اجتماعی است.

ضرورت توجه به مراقبه اجتماعی

وی ادامه داد: در مراقبه اجتماعی شاید برخی از گروه‌های اجتماعی بیش از دیگران دارای کلیدواژه منحصر به فردی باشند که سایر افراد جامعه از آن موضوع بهره کمتری برده باشند از این رو هر گروه باید به تناسب به وظایف خود نسبت به مراقبه فردی و اجتماعی اقدام کند.

به گفته او با توجه به موضوع جایگاه اجتماعی مدیران و علما باید نسبت به نقش آفرینی در مسائل اجتماعی اقدام کنند و ترک فعل در این حوزه رخ ندهد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در موضوعات اجتماعی تمامی آحاد جامعه دارای نقش یکسانی هستند اما در موضوع عفاف و حجاب ضمن اینکه مردان نیز باید انسان‌های عفیفی باشند نقش زنان در این حوزه بسیار بیشتر از

نقش مردان است.
به گفته این مقام مسئول زنان در موضوع عفاف و حجاب دارای نقش بیشتری بوده و اگر زنان این نقش را بهتر انجام دهند شاهد خواهیم بود که مردان نیز انسان‌های عفیف تری خواهند بود.

کد خبر 5516548

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز امام جمعه شیراز عراق حزب موتلفه اسلامی گرانی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی اردبیل آمار کرونا کشاورزی اصفهان بیرجند مشهد ویروس کرونا سفر استانی ایلام قوه قضاییه مراقبه فردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد

سفره‌های یکبار مصرف از جمله محصولاتی هستند که در زندگی روزمره بسیار استفاده می‌شوند. این محصولات مشتریان بسیاری در بازار دارند، بنابراین تولید سفره یکبار مصرف می‌تواند فرصتی برای ایجاد یک کسب و کار باشد.

با رعایت نکات کلیدی، می‌توان در این عرصه به موفقیت دست یافت. در این مقاله به معرفی راهکارهای کسب موفقیت در تولید سفره‌های یکبار مصرف می‌پردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موفقیت در تولید سفره یکبارمصرف

عوامل بسیاری در موفقیت تولید و فروش سفره یکبار مصرف نقش دارند که شناخت هر یک از این عوامل برای افزایش سود و فروش بیشتر محصولات، لازم و ضروری است. این عوامل عبارتند از:

نوع مواد اولیه:

استفاده از مواد اولیه باکیفیت مهم‌ترین عامل برای موفقیت در تولید و فروش سفره یک بار مصرف است. در تولید سفره یکبار مصرف موادی همچون گرانول، کربن، گرانول نایلون، پلی اتیلن و مستر پیج استفاده می‌شوند. درصد پایین کربن باعث کیفیت بیشتر محصول می‌شود، به همین منظور بیشتر تولیدکنندگان برای ارائه محصولی با کیفیت، از ترکیب 90 درصد گرانول و 10 درصد کربن برای استفاده می‌کنند.

انتخاب رنگ:

انتخاب رنگ متناسب با رنگ‌های مد روز، از دیگر عوامل موثر در سوددهی و فروش محصول است. استفاده از رنگ‌های جذاب و شاد در جلب رضایت مشتری اهمیت زیادی دارد.

خرید دستگاه‌های مجهز و پیشرفته:

استفاده از دستگاه‌های مدرن و مجهز به تکنولوژی روز، عاملی مهم در تولید محصولات با کیفیت است. دستگاه جرقه‌گیر و چاپ نایلون از مهم‌ترین دستگاه‌های کاربردی در تولید سفره یکبار مصرف هستند. برای خرید این دستگاه‌ها باید به تعداد رنگ‌های کاربردی برای چاپ، عرض سفره، پرفراژ نایلون، رولینگ و بسته‌بندی و همچنین برند دستگاه و حجم آن دقت کرد. هرچه امکانات این دستگاه‌ها بیشتر باشد، کیفیت نهایی محصول و فروش آن، افزایش خواهد یافت.

قیمت مناسب:

هرچه قیمت محصول مناسب‌تر باشد و خدمات پس از فروش بهتری داشته باشد، مشتریان بیشتری پیدا خواهد کرد و فروش آن بیشتر خواهد شد. با تعیین قیمت مناسب، فروش افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان سود بیشتر می‌شود. پشتیبانی مناسب و خدمات پس از فروش، پاسخگویی به سوالات مشتریان و داشتن گارانتی نیز از معیارهای مهم جلب رضایت مشتری و افزایش فروش هستند.

خلاقیت و نوآوری:

استفاده از طرح‌های جذاب مطابق با سلیقه مشتری و بسته‌بندی شیک محصول، از دیگر عوامل تأثیرگذار در افزایش فروش و موفقیت تولید است. خلاقیت و نوآوری در طرح و بسته بندی، برند محصول را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند و باعث جذب مشتری می‌شود.

کنترل کیفی محصول:

محصول باید قبل از عرضه به بازار، از لحاظ بهداشت و کیفیت مورد ارزیابی قرار گیرد و در بسته‌بندی محکم و بهداشتی با درج علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضا، نماد حقوق مصرف کننده و برچسب‌های اطلاعات محصول به بازار عرضه شود.

بازاریابی:

بازاریابی درست محصول عاملی بسیار مهم در جذب مشتری و افزایش فروش است. استخدام بازاریاب و نمایندگان فروش متخصص، ارائه طرح‌های جوایز قرعه کشی، تخفیف‌های مناسبتی و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، برای افزایش فروش بسیار مفید است.

مشتریان خرید وعمده سفره یکبار مصرف چه کسانی هستند؟

بسیاری از مشتریان سفره‌های یکبار مصرف را به صورت عمده خریداری می‌کنند. رستوران‌ها، کافه‌ها، شرکت‌های کترینگ، برگزارکنندگان رویدادهای مهم، مراکز بهداشتی و درمانی، ادارات و شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خریداران اصلی این محصولات هستند.

روند قیمت‌گذاری و افزایش تولید

روند قیمت‌گذاری و افزایش تولید سفره‌های یکبار مصرف تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار دارد که هر کدام می‌توانند بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار باشند. برخی از مهم‌ترین عوامل موارد زیر هستند:

عرضه و تقاضا:

عرضه و تقاضا از عوامل مهم در تعیین قیمت سفره‌های یکبار مصرف است. اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت‌ها ممکن است افزایش یابند و اگر عرضه محصولات بیشتر از تقاضای مصرف کنندگان باشد، قیمت‌ها کاهش می‌یابند.

هزینه‌های تولید:

هزینه‌های تولید از جمله مواد اولیه، نیروی کار، تجهیزات و سایر موارد تاثیر زیادی در قیمت سفره‌های یکبار مصرف دارند. افزایش این هزینه‌ها می تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

عوامل اقتصادی:

عوامل اقتصادی مانند تورم، نرخ دلار و عوامل مرتبط با اقتصاد کلان نیز می‌توانند بر قیمت‌گذاری و افزایش تولید سفره‌های یکبار مصرف تاثیرگذار باشند.

رقابت بازار:

وجود رقبا و رقابت در بازار نیز بر تعیین قیمت‌ها تأثیر دارند. اگر بازار پر رقابت و قیمت‌ها رقابتی باشد، تولیدکنندگان ممکن است به دنبال حفظ یا جلب سهم بازار با قیمت‌های پایین‌تر باشند.

با رعایت موارد ذکر شده در این مقاله و استفاده از ایده‌های مناسب، می‌توانید به موفقیت در تولید و عرضه سفره‌های یکبار مصرف دست یابید و در بازار رقابتی به عنوان یک برند معتبر همچون برند آراسته شناخته شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات باکیفیت شرکت آراسته با کارشناسان سایت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کد خبر 749713

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟!
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی