Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:28:21 GMT

تولید نورِ بیولوژیک جایگزینی برای نور مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۶۱۴۱

تولید نورِ بیولوژیک جایگزینی برای نور مصنوعی

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری لوپوئن (le point)، نوعی نور بیولوژیک ساخته شده که می‌تواند جایگزینی برای نور مصنوعی باشد. اگر به ماهی‌های اعماق دریا علاقه‌مندید خوب است بدانید زیست‌تابی (bioluminescence، تولید و انتشار نور توسط موجودات زنده که در اثر واکنش‌های شیمیایی در بدن آن‌ها صورت می‌گیرد) می‌تواند برای شهرها روشنایی دائم و ملایمی را به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح شاعرانه استفاده از ماهی‌های اعماق دریا برای تأمین نور به فکر ساندرا رِی رسید. این طراح جوان از کالج طراحی اِسترَت ( l'école Strate) فارغ‌التحصیل شده است. او برای تبدیل این رویا به واقعیت، گلُوی (Glowee.com) را راه‌اندازی کرد تا در آنجا با استفاده از میکروارگانیسم‌های (ریزاندامگان) آبی، مبلمان شهری و روشنایی‌هایی را بسازد که مواد تولیدکننده نور از قبل در آن‌ها تعبیه شده است.

او و همکارانش توانسته‌اند با استفاده از باکتری‌های دریایی طبیعی زیست‌تاب، ماده اولیه زنده‌ای را بسازند که به‌آسانی در آزمایشگاه قابل کشت است. اساس کار آنها زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) است. آن‌ها از این باکتری‌های غیربیماری‌زا و غیرسمی برای تولید نور استفاده کرده‌اند. هنگامی که ماده اولیه ساخته می‌شود، آن‌ها محصولاتی منطبق با آن می‌سازند تا بتوانند در آن‌ها از نور مایع و بیولوژیک استفاده کنند. با استفاده از این روش، استفاده از منابع محدود و آلودگی کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها فرانسه انرژی برق ماهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انرژی برق ماهی فرانسه انرژی برق ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی