Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر اهمیت روحیه جهادی به عنوان لازمه پیشرفت کشور تأکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

 

امام جمعه مشهد:

امید به برجام اشتباه است/ مسئولان مبادی فساد و سودجویی را شناسایی کنند

 

به گزارش صبح توس؛  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته مشهدمقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، موقعیت امروز کشور و جامعه را حساس خواند و اظهار داشت: از طرفی فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی و از سوی دیگر در جریان حوادث جهانی، فرصت‌های قابل توجهی در مسیر پیش روی ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه امروز حائز اهمیت است، شناخت مشکلات و مبداء مشکلات و نیز شناخت فرصت‌هایی است که به حل مشکلات کمک می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه امروز مشکلات معیشتی و نگرانی‌ها برای همه مردم، به خصوص طبقات پایین‌تر در حال روی‌دادن است، ادامه داد: جراحی اقتصادی و ایجاد عدالت در کشور قطعا عوارض و پیامد‌هایی به همراه دارد، چرا که میلیارد‌ها پول را از دست عده قلیلی بیرون کشیده و به عنوان یارانه به ۷۵ میلیون نفر پرداخت کرده‌اند که این روند موجب تلاش آن عده برای جبران ضررشان می‌شود. باید مسئولان مبادی فساد را شناسایی کرده و به دست بیاورند تا با آن بدون اغماض برخورد کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: قبول داریم که عرضه و تقاضا الفبای اقتصاد است، اما تعیین نرخ اجناس بر اساس این قانون در جامعه متعادل رخ می‌دهد و صدق می‌کند، نه جامعه‌ای که از طرفی تحت تحریم است و از طرفی سودجویان به دنبال تامین سود خود هستند.

امام‌جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید فعال و دستگاه‌های حاکمیتی و قوای سه گانه نیز باید با هم در این مسیر هماهنگ باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی حاکمیت کشور را حاکمیتی دینی خواند و افزود: همه باید به عرصه بیاییم و انجام برخی وظایف را تنها بر عهده یک قوه ندانیم، زیرا باید توجه داشت که رها کردن مردم به خصوص فقرا موجب نابودی آن‌ها در این شرایط می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه بدون کمک مردم در این کشور هیچ چیزی درست نمی‌شود، اظهار کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که نه تنها تحریم‌ها بی‌اثر است، بلکه دشمنان نیز به این حقیقت پی‌برده‌اند.

امام‌جمعه مشهدمقدس امید به برجام را اشتباه خواند و ادامه حرکت در مسیر آن را غلط دانست و افزود: دیپلماسی اقتصادی بدون برجام و در ارتباط با برخی کشور‌ها کلید خورده است که از آن جمله می‌توان به تبادلات با ونزوئلا اشاره کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تفاهم اقتصادی با کشور‌های همسایه نیز از فرصت‌هایی است که باید آن‌ها را شناخت و با همراهی مردم نسبت به حل و جبران مشکلات اقتصادی بکوشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: اگر بنا شد موضوعیت دینی جامعه را حفظ کنیم و ارزش‌های دینی بر زندگی ما سایه افکند، برکات الهی برای ما سرازیر می‌شود، اما اگر جامعه لاییک شود و مظاهر گناه که موجب غضب خداوند است، رخنمایی کند برعکس آنرا شاهد خواهیم بود.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: اگر زندگی اجتماعی ما مظهر لاابالی‌گری و مظاهر ضد دینی باشد، غضب خداوند را شاهد خواهیم بود و همین موقعیت امروز را هم از دست خواهیم داد.

 

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:

جمهوری اسلامی ایران یک طرف موازنه قدرت جهانی است

به گزارش صبح توس؛ حجت الاسلام محمد داوری، خطیب جمعه موقت تربت حیدریه در آیین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت حیدریه به ماه زیارتی امام رضا علیه السلام اشاره کرد و افزود: با ورود امام رضا به ایران جغرافیای تشیع تغییر و گسترش یافت و از سوی دیگر امام شناسی شیعیان که گرفتار فرقه های مختلف بود با نشر معارف شیعه و مناظرات مختلف حضرت رضا علیه السلام شیعه ناب واقعی شکل گرفت، لذا بعد از امام هشتم انشعابی در شیعه بوجود نیامد.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران یک طرف موازنه قدرت در جهان است و اگر ابرقدرت ها بخواهند کار مهمی انجام بدهند بی شک بدون در نظر گرفتن ایران خطای محاسباتی کردند.

داوری، به قطعنامه اخیر سازمان بین المللی انرژی اتمی بر علیه ایران اشاره کرد و گفت:  قطعنامه ای که همزمان با سفر رییس آژانس به اسراییل و زیر فشار لابی صهیونیست ها امضا شد، بی شک ضربه های جبران ناپذیری به آژانس بین المللی وارد کرد و صلاحیت فنی، کارشناسانه و استقلال خود را در بین عموم جهان از دست داد.

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه بیان داشت: این قطعنامه هیچ وجاهت قانونی ندارد و بر اساس ادعای دروغ لابی صهیونیست و فشار غرب تصویب شد و بیش از هر زمان ثابت کرد این سازمان بین المللی ابزار مستکبران است.

داوری افزود: دشمنان از تجربه گذشته باید می فهمیدند ایران تخت فشار و زورگویی از منافع خود دست بردار نخواهد بود 

وی به موضوع بحران آب هم اشاره کرد و گفت: کمبود آب در شهرستان مشهود است و شهروندان در صرفه جویی آب دقت بیشتری داشته باشند تا از این معضل با کمترین مشکل عبور کنیم.

 

امام جمعه تربت‌جام:

لازمه تحقق پیشرفت کشور دارا بودن روحیه و فرهنگ جهادی است

به گزارش صبح توس؛ حجت‌الاسلام میرزا محمد معتمدی فر با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی با تبریک هفته جهاد کشاورزی به سنگر سازان بی سنگر با بیان اینکه لازمه تحقق پیشرفت کشور دارا بودن روحیه و فرهنگ جهادی است؛ اظهار داشت: آن جایی که در کارها حرکت و فرهنگ جهادی وجود داشته است، باعث پیشرفت‌های زیادی در بخشهای مختلف کشور شده است که ستون اصلی این بخشها در تحقق و باور به فرهنگ جهادی بوده است که باید این روحیه و فرهنگ جهادی را در جامعه تقویت کرد.

وی تصریح کرد: ما پیشرفتهای علمی و پژوهشیِ بسیار زیادی در بخشهای مختلف کشور داشته‌ ایم که ستون اصلی این بخشها را همین جوانهای انقلابی و بچه‌های مؤمن تشکیل داده اند؛ که با باور به اصل ما می‌توانیم و دارا بودن روحیه و فرهنگ جهادی آنها بودند که وارد میدان شدند و بسیاری مشکلات و عقب افتادگی‌های کشور را جبران کردنند.

امام جمعه تربت‌جام با اشاره به هدر رفتن آب‌های فصلی در منطقه بالاجام اظهار داشت: مسئولان آبفای شهرستان و استان برای حل معظل هدر رفتن آب‌های فصلی در منطقه بالاجام فکری بیندیشند؛ چرا نسبت به موضوع بی توجه هستند و به بهانه کمبود اعتبار مردم باید در این گرمای طاقت فرسا بی آب باشند؟ این در حالی است که منابع آب‌های فصلی در این منطقه در حوزه‌های بزرگ آبریز همچون بردو؛ قلعه شیر؛ کلاته بزرگ؛ رونج و ابدال آباد هدر می‌رود و هیچ اقدامی برای مهار این آبهای سطحی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام معتمدی فر خاطر نشان کرد: معظل کم آبی در کشور بیداد می‌کند و اگر مسئولین فکر و چاره‌ای نیندیشند تبدیل به یک بحران ملی می‌شود ولی در منطقه تربت‌جام مخصوصاً منطقه بالاجام با دارا بودن منابع‌ آب‌های زیرزمینی و بارش بارندگی‌های به نسبتاً خوب در مقایسه با بخش‌های دیگر شهرستان مدیریت ضعیف آبفای شهرستان و استان در جلوگیری از هدر رفت آبهای سطحی باعث به هدر رفتن این سرمایه ملی می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: هر انسان عاقل و دغدغه مندی با وجود این معضل به دنبال پیدا کردن راهکاری به تکاپو می‌افتد اما گویا برخی مسئولین هنوز این معضل برایشان ملموس نیست که بخواهند در حل آن به دنبال چاره ای باشند.

 

امام‌جمعه سرخس:

ضرورت پیگیری جدی حق‌آبه کشاورزان سرخس از سد دوستی

به گزارش خبرنگار صبح توس؛ حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: مسئله جهاد سازندگی بسیار مهم است و باید احیا شود؛ اگر می‌‌خواهیم محتاج دیگران نباشیم، باید در تغذیه و کشاورزی و به‌خصوص در تولید و تامین کالاهای اساسی به خودکفایی برسیم.

امام جمعه سرخس افزود: امور کشاورزی بسیار مهم است و محور اصلی برای اداره کشور مسئله کشاورزی است و در همه مسائل ازجمله تنظیم معلومات دانشگاهی، تحقق بودجه و افراد کارآمد به این بخش باید توجه شود.

وی تصریح کرد: اداره کشور به مسائل کشاورزی بستگی دارد و شریان زندگی مردم مرتبط با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است؛ جهاد کشاورزی در دولت مردمی سیزدهم باید به جایگاه واقعی خودش برگردد.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: در تامین نهادهای دامی امروز دامداران ما با کمبودهایی مواجه هستند که وزارت جهاد کشاورزی باید برای آن تدبیر کند؛ در بحث تسهیلات دامی در کشور و شهرستان سرخس وضعیت خوب است اما با حد مطلوب فاصله داریم.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: همچنین در بحث آب کشاورزی شهرستان سرخس، موضوع حق‌آبه کشاورزان از آب از سد دوستی باید با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه صهیونیست‌ها راهبردشان درباره ایران تغییر کرده است، گفت: رژیم صهیونیستی از ایران تعبیر به هشت پا کرده بود و از همان ابتدا می‌گفتند باید بازوهای ایران یعنی کشورهای محور مقاومت را قطع کنیم تا کشور ایران نابود شود، این سیاستشان شکست خورد و امروز به دنبال این هستند که سر هشت پا را بزنند؛ راس این قضیه هم تهران است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که نتوانسته به تعبیر خودشان دست و پای هشت پا را بشکند یا قطع کند، امروز چطور می‌تواند سر این هشت پا را قطع کند و با راس مقاومت یعنی ایران و شیران مقاومت در ایران که نمونه آن سردار سلیمانی‌ها هستند، روبرو شود.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: این درگیری مستقیم رژیم صهیونیستی با ایران برای ما جای خوشحالی دارد؛ یک جنگ دیگر باقی مانده و آن جنگ ریشه این غده سرطانی را از بین می‌برد؛ هرچه رژیم صهیونیستی به راس مقاومت که ایران است نزدیک‌تر شود، به مرحله ظهور نزدیک‌تر می‌شویم و نابودی این رژیم جعلی تسریع می‌شود.

خطبب نماز جمعه سرخس در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه ساخت سرخس که تنوع تولیدات شهرستان را با نگاه به کمیت و کیفیت به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: گلایه تولیدکنندگان این نمایشگاه این است که مردم خود شهرستان تولیدات بومی را باور ندارند و این برای شهرستان خسارت است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه نمایشگاه ساخت سرخس فرصت خوبی برای حمایت از تولیدات بومی است، عنوان کرد: وقتی از تولیدات شهرستان سرخس استفاده کنیم، وضعیت اشتغال هم رونق پیدا می‌کند؛ تاکید ما این است که شرکت‌های گاز و نفت و منطقه ویژه اقتصادی و سایر دستگاه‌ها تولیداتشان را از تولیدات بومی شهرستان تامین کنند؛ از طرفی ضوابط دست و پا گیر در گرفتن مجوزها برای تولیدکنندگان باید برداشته شود.

وی در پایان از مردم ولایتمدار روستای الله نظر که اقدامات فرهنگی نماز جمعه این هفته سرخس را بر عهده داشتند، تقدیر کرد

 

امام جمعه رشتخوار:

حق مردم جنگل بهره‌مندی از آب شرب سالم و پایدار است

به گزارش صبح توس؛ حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب (ع) شهر رشتخوار با گرامیداشت هفته جهاد سازندگی و تبریک این هفته، گفت: با توجه به فرمایش امام (ره) در بحث جهاد سازندگی به گونه ای باید عمل کنیم، که به خودکفایی و عزت برسیم، داشتن اقتصاد خوب در جهاد کشاورزی کشور ما را بیمه می‌کند.


وی در ادامه اظهار داشت: در موضوع مشکلات اب با توجه به خشکسالی و کمبود آب مهندسین جهاد کشاورزی ما، امروز باید طوری برنامه ریزی کنند، تا محصولات کشت شود، که هم کم اب طلب باشد، و هم در حوزه تولیدات موردنیاز کشور ما را یاری کند.


امام جمعه رشتخوار در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد کشاورزی بیان داشت: جهاد کشاورزی یک اصل و محور است، باید همه همکاری کنند که کشاورزی امروز در کشور ما رونق پیدا کند، کشاورزی که در واقع خودش یک نوع عبادت است.


وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران، هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: تبلیغات بسیار مهم است، چراکه با تبلیغات می توان تمام دنیا را فتح و اسلام عزیز را حفظ کرد.


خطیب نماز جمعه رشتخوار با توجه به استیصال رژیم صهیونیستی در ادامه، افزود: رژیم صهیونیستی با وجود اینکه از راهبردی قبلی خود برگشته است، امروز راهبرد اوختاپوس را در بذم و خیال باطل خود در رابطه با ایران مطرح می کند، و به تعبیر این راهبرد آنها بیان می کنند که تا کنون با پاهای این اختابوس میجنگیدیم و امروز با سر این اوختاپوس باید بجنگیم، و تعبیری واضح تر اسرائیل امروز به این نتیجه رسیده که باید به تهران حمله کند، ما امروز از این تریبون اعلام می کنیم با توجه به اینکه مرکز جبهه مقاومت در ایران اسلامی است اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم.


حجت الاسلام جهانشیری در ادامه در رابطه با مشکلات محلی شهرستان رشتخوار به مشکلات آب شرب مردم عزیز در منطقه جنگل اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلاتی که ما امروز داریم با توجه به اینکه الحمدالله مسئولان شهرستان به جد پیگیر آن هستند، مشکلات آب شرب مردم عزیز در بخش جنگل است، لازمه این کار این است که مسیولان استانی و کشوری و وزیر نیرو در رابطه با این خواسته و مطالبه به حق مردم بخش جنگل رشتخوار ورود کنند و اقدامی در خور شان این مردم عزیز داشته باشند، مردمی که اینقدر شهید جانباز و در هنه صجنه های گوناگون حاضر بودند حق این ها این است که از آب شرب سالم و پایدار بهره مند باشند.

وی در تکمیل این مطلب، با تقدیر از تلاش های نماینده محترم، اذعان داشت: مسئولان کشوری این شهرستان را در بجث مشکلات آب و جاده که جاده این شهرستان به جاده مرگ معروف است و منافع آن را کسانی دیگر استفاده می کنند یاری کنند، مسئولان عزیز در رابطه با این مشکلات گره گشایی کنند.

امام جمعه رشتخوار در پایان در موضوع سرود سلام فرمانده و تاثیرات این سرود در سطح کشور وبین الملل نیز، گفت: سرود سلام فرمانده امیزه ای از اخلاص و صفا است، در واقع تاثیر انس صادقانه، انقلابی گری و احساس غرور به کسانی که آن را زمزمه می کنند می دهد، خواستگاه این سرود مسجد است، حماسه آفرین است و یک الگوی تمام عیار است.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه رشتخوار رژیم صهیونیستی امام جمعه سرخس جهاد کشاورزی تربت حیدریه پیشرفت کشور حجت الاسلام خراسان رضوی علم الهدی نماز جمعه آیت الله آب شرب هشت پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو امسال، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: « ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.» - اخبار اقتصادی -

یادداشت اقتصادی تسنیم -

 1- نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند و بسیاری از آنان به حلال و حرام الهی و باورهای دینی در زمینه معیشت و اقتصاد اهمیت می دهند و اگر شرایط دوری از حرام و به دست آوردن پول پاک تسهیل شود، به راحتی به آن روی آورده و مطلوبیت زندگی خود را افزایش می دهند. برای یک مسلمان یکی از مهمترین جلوه های پول پاک، بانکداری بدون ربا است. به همین جهت کشورهای متعددی حتی از جهان غرب بانک هایی غیر ربوی تاسیس کرده اند تا بتوانند سرمایه های مسلمانان را جذب کنند و به رونق اقتصادی کشور خود بیفزایند. این در حالی است که کشور ما هنوز چندان نتوانسته است از این ظرفیت فرهنگی و دینی برای جذب سرمایه گذاری بهره ببرد. بهره بردن از این ظرفیت عظیم فرهنگی و کنار زدن موانع سرمایه گذاری و تلاش در جهت شفافیت عملکرد بانک ها و شناسایی آن به مسلمانان منطقه می تواند راهبردی میان مدت و دست یافتنی برای جمهوری اسلامی باشد. بی جهت نیست که پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دستور آموزش بانکداری اسلامی را صادر کرده و اساتید و مسئوولان مربوطه را به آموزش مسائل اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا فراخوانده است. 

2- علاوه بر ظرفیت های فراوان فرهنگی، عامل مهم دیگری در دلبستگی جهان اسلام با جمهوری اسلامی وجود داشته و اخیرا برجسته شده و جانی تازه گرفته است؛ و آن حمایت همیشگی و آشکار ایران اسلامی از فلسطین و دشمنی آشکار با اسرائیل است و گل سرسبد آن نیز حمله مستقیم و غرورآفرین و با صدای رسای جمهوری اسلامی به اسرائیل غاصب است. در حالی که بسیاری از حکام عرب ننگ همکاری با اسرائیل را با خود به دوش می کشند و بسیاری از مردم مسلمان و عرب زبان منطقه را از خود ناامید کرده اند، جمهوری اسلامی بر اساس نگاه بشردوستانه و وحدت گرایانه خویش، از حمایت های متعدد خویش از مردم مظلوم فلسطین دریغ نمی کند.

همین رویکرد، دل های مسلمانان زیادی را با جمهوری اسلامی همراه کرده است. عرب زبان ها و مردم آزاده جهان نیز به رویکرد جمهوری اسلامی درود می فرستند. به طور منطقی بسیاری از آنان اگر بدانند زمینه های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی فراهم است، با آغوش باز از آن استقبال می کنند و سرمایه های خود را به کشوری گسیل می دارند که امید دارند با تقویت قدرت اقتصادی آن، امنیت بیشتری برای مردم منطقه فراهم آورد.

نمایشگاه اکسپو از این نظر نیز فرصت مناسبی است تا میان بنگاه های ایرانی و کسب و کارهای دانش بنیان از یک سو و سرمایه داران همدل با جمهوری اسلامی از سوی دیگر، آشنایی و تعامل برقرار سازد و میوه های اقتصادی موشک ها و قدرت جمهوری اسلامی به کام ملت ریخته شود.

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: « ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.» پس از نمایش اقتدار جمهوری اسلامی، امنیت ملی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و بازدارندگی جمهوری اسلامی در اذهان عمومی به طرز عجیبی پررنگ شده است و همه ی اینها می تواند ضامن رشد سرمایه گذاری در کشور عزیزمان شود اگر تدبیر و درایت همراه آن شود.

3- بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از پیشرفت کشورشان احساس عزت و غرور می کنند و از اینکه جمهوری اسلامی، با اقتداری مثال زدنی از خاک کشور خود با تمام توان حراست می کند، خوشحال و سر زنده اند. گذشت آن دوران که محمود افغان با لشکر نه چندان بزرگ خود از قندهار به اصفهان آمده و پایتخت کشورمان را تصرف کرده و امپراطوری صفویه را به تاریخ پیوند دهد. گذشت دورانی که سربازان کشورهای بیگانه ایران را اشغال کرده و از ارتش رضاخانی هیچ مقاومتی دیده نشود. بی شک، اقتدار و امنیت ایران امروز، آرزویی دست نیافتنی برای بسیاری از اجداد ما بوده است. با تعامل صحیح و سازنده با این دست از ایرانیان و دعوت از آنها برای حضور در نمایشگاه اکسپو، زمینه های جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم بیش از پیش فراهم می شود.

4- و در آخر باید خاطرنشان کرد نمایشگاه اکسپو حرکتی قابل تحسین در جهت رونق کسب و کار و جذب سرمایه است. باید مراقب بود در این مسیر از موانع پیش رو و دردسرها و مشکلاتی که به طور طبیعی رهزن هستند، ناامید نشده و از توسعه کمی و کیفی این نمایشگاه غفلت نکنیم. معرفی جوانان و پیشکسوتان با انگیزه ایرانی و اختراعات و کسب و کارهای دانش بنیان به دنیا – و به خصوص دنیای اسلام- در کنار امنیت و ثبات سیاسی کشور و جذابیت سودآوری آن در مقایسه با کشورهای پیشرفته، پای بسیاری از سرمایه گذاران را بیش از پیش به ایران عزیز باز خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند