Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:42:10 GMT

اصلاح الگوهای کشت و مصرف آب در حوزه کشاورزی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۶۴۵۶

اصلاح الگوهای کشت و مصرف آب در حوزه کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کازرون با تبریک هفته جهاد کشاورزی، به اقدامات و طرح‌های خوبی که در عرصه کشاورزی خصوصاً رسیدگی به وضعیت روستاها، توسط جهاد کشاورزی و از سوی دولت‌ها صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: امید است که با اصلاح الگوی کشت و مصرف آب، کاهش مصرف آب زیرزمینی، واردات کالاهای آب‌بر بجای کاشت اینگونه محصولات و جاگزین کردن کشت‌های استراتژیک و کم آب‌بر، بتوانیم خشکسالی‌ها را پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستانمان بر محور کشاورزی است، رعایت دستوالعمل‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، راهکاری برای برخورداری از کشت پربازده و کنترل مصرف خواهد بود که رعایت آنها را ضروری می‌کند.

حجت الاسلام صباحی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه گزینش اخبار و مطالب منعکس شده در فضای رسانه‌ای و مجازی پیرامون وضعیت ایران و کشورهای غربی پرداخت و اظهار داشت: به اذعان صریح روزنامه و رسانه‌های خود کشورهای اروپایی، به دلیل افزایش تورم در آلمان، مردم ناچار به حذف یکی از وعده‌های غذایی خود هستند. همچنین تورم در فرانسه رکورد شکسته و قیمت مسکن و اجاره آن، بیمه، آب و حتی نگهداری خودرو شخصی و… به شدت در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده و با ضریب ۱۲۰ فوتی در روز، رده نخست کشورهای دارای فوتی کروناست. از سویی خشونت با اسلحه در آمریکا طی شش ماه اخیر بیش از ۸ هزار نفر کشته در برداشته و موارد بسیاری نیز تیراندازی رخ داده است و مشکلات بسیار دیگری در کشورهای مختلف غربی وجود دارد که در فضای مجازی کشور ما اشاره نمی‌شود.

امام جمعه کازرون سپس به اتفاقات و برخی از خبرهای خوب موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: نزدیک به ۶ میلیون از مردم ایران تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند. در سال جاری قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت، ۱۳۰ درصد افزایش یافت. سازمان جهانی فائو اعلام کرده که تولید غلات در جهان کاهش یافته اما در ایران ۳۴ درصد افزایش یافته و ۲۵ درصد از واردات نیز کم شده است.

وی افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در ایران طی کمتر از یکسال از ۷۰۰ نفر به یک نفر رسیده است. تراز تجاری کشور برای دومین ماه متوالی مثبت شد و صادرات غیر نفتی از واردات بیشتر شده است. و بسیاری دیگر از اتفاقات و اخبار خوب در کشور وجود دارد که متأسفانه عمدتاً در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور منعکس نمی‌شوند.

امام جمعه کازرون اظهار داشت: اکنون با بررسی فضای مجازی کشور متوجه می‌شویم که چه شرایطی وجود دارد. اگر فوتی‌های کرونا در آمریکا یک نفر و فوتی ما ۲۰۰ نفر بود، در فضای مجازی علیه ایران چه می‌شد؟ اگر این میزان قتل مسلحانه در ایران بود، و نه در آمریکا، چه جنجال‌هایی در فضای رسانه و مجازی رخ می‌داد.

وی با اشاره به اهمیت داشتن سوادرسانه‌ای و افزایش تفکر انتقادی نسبت به مطالب رسانه‌ها گفت: ما نباید جو کشورمان را به فضای مجازی بسپاریم و تصور کنیم کشور به بن بست رسیده و غرب را بهشت موعود ببینیم. بلکه وضعیت کشور را با چشم باز و با برون رفت از بسیاری مشکلات ببینیم و وضعیت غرب و کشورهای اروپایی را بررسی واقعی و دقیق کنیم.

خطیب جمعه کازرون خاطرنشان کرد: آیا بعضاً در رسانه‌ها خبرهای مثبت کشور را می‌بینیم یا دائماً سیاه نمایی می‌شود؟ آیا در فضای مجازی، خبری از خدمات ارگان‌ها و قوای مختلف می‌بینیم؟ خیر، ناچیز است. متأسفانه عمدتاً در فضای مجازی نه پیشرفت‌های ما و نه مشکلات اروپا منعکس می‌شود. اما به یاری خدا با به ثمر رسیدن مأموریت دولت در برون رفت از مشکلات، چنانچه زمزمه نابودی اسرائیل شروع شده، همانطور که قرآن کریم وعده داده که عزت برای مسلمین است، ایران اسلامی عزتمندتر خواهد شد و مشکلات کشور از بین خواهند رفت.

کد خبر 5516686

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد صباحی کازرون کشاورزی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی اردبیل کشاورزی آمار کرونا اصفهان مشهد بیرجند ویروس کرونا سفر استانی سازمان تبلیغات اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از مسدودسازی ۴۳۴ تارنمای فعال در حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی گفت:‌ این اقدامات با هدف مبارزه با  قاچاق  وجرائم اقتصادی انجام شده و در جریان طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی‌جویی جرائم اقتصادی ، کالای قاچاق و جرائم گمرکی  انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام امور این بخش مربوط به کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی بوده است، گفت: در این مدت با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال ۳۰۶ تارنمای فعال در حوزه اقتصادی و اقدامات مربوط به امور گمرکی رصد شدند که از این تعداد تخلف ۱۲۸ تارنما در حوزه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم گمرکی محرز و این تارنماها مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال پیرامون پدیده قاچاق گفت: این صفحات اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره‌ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق کرده بودند که از فعالیت این‌ها نیز جلوگیری شد.

به گفته رحیمی در یک ماه اخیر گذشته ۷۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به اخلال در بازار ارز،  قمار و پولشویی، فروش داروهای غیر مجاز کرده بودند، نیز مورد شناسایی قرار گرفته و از فعالیت آنها هم جلوگیری شد. همچنین به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری شش نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آنها مطرح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می شود، گفت: به منظور مقابله با اخلال گران اقتصادی در فضای سایبری ۲۴ پرونده قضایی برای  گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمین  فعال در حوزه قاچاق و جرائم اقتصادی نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم