Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، مراسم دعای کمیل ایرانی‌ها که یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج تمتع است، هر سال در توافق با دولت عربستان در منطقه بین‌الحرمین ـ فضایی بین قبرستان بقیع و مسجد پیامبر (ص) ـ برگزار می‌شد که با کاهش روابط سیاسی دو کشور، این برنامه که معمولا تحت تدابیر امنیتی از سوی عربستان اجرا می‌شد، به محل اقامت زائران ایرانی انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم دعای کمیل معمولا برای زائران خارجی نیز جذاب بود، اما محدودیت‌هایی از سوی عربستان برای حضور آن‌ها در این مراسم اعمال می‌شد، با همه‌گیری کرونا و تعلیق حج برای عموم، به مدت دو سال متوقف شده بود که اینک، با حضور دوباره زائران ایرانی در حج، اولین مراسم آن در شب جمعه (۲۷ خردادماه)، برگزار شد.

معمولا همزمان با حضور زائران ایرانی در عربستان حدود چهار مراسم دعای کمیل در شهر مدینه برپا می‌شود.

بنابر اعلام بعثه، در حال حاضر بیش از شش هزار زائر ایرانی در مدینه حضور دارند. امسال قرار است کمتر از ۴۰ هزار زائر ایرانی در مراسم حج تمتع که به مدت دو سال به دنبال همه‌گیری کرونا به شکلی محدود بدون زائران خارجی برگزار شد، حضور داشته باشند.

عربستان امسال به دلیل کرونا سهمیه حج کشورها را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است. طبق اعلام این کشور قرار است امسال حدود یک میلیون نفر در حج شرکت کنند که حدود هشتصد هزار نفر آن‌ها از خارج عربستان هستند. بنا بر اظهارات رییس سازمان حج و زیارت ایران، برخی از کشورها به علت گرانی و افزایش هزینه حج امسال، یا به طور کامل از حضور در حج انصراف داده‌اند و یا جمعیت کمتری از آن‌ها در این حج شرکت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دعای کمیل در عربستان زائران ایرانی دعای کمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی گفت: پزشکان همراه ۶۷ کاروان متقاضیان این سفر انسان ساز تمامی امور پزشکی، سلامتی و ارائه خدمات مرتبط به زائران خانه خدا را بر عهده دارند.

محمد رضا واحدی جو افزود: با توجه به بیماری‌های شایع میان متقاضیان حج از جمله فشار خون و دیابت کنترل سلامت متقاضیان و آزمایش آنان در کنار تجویز دارو‌های احتمالی مورد نیاز امری ضروری است که پزشکان هلال احمر در این زمینه خدمات در خور و لازم را ارائه می‌دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند.

واحدی جو افزود: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع در استان گفت: مدت اجرای واکسیناسیون طبق نوبت دهی انجام شده تا ۱۹ اردیهبشت ماه جاری ادامه دارد.

نخستین کاروان اعزام حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟