Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@20:13:31 GMT

سفارت مغرب در تل آویو افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۶۸۰۰

سفارت مغرب در تل آویو افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری آناتولی، شبکه تلویزیونی عبری «کان» گزارش داد که مراکش به زودی سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح می‌کند.

قرار است «ناصر بوریطه»، وزیر امور خارجه مغرب به زودی راهی سرزمین‌های اشغالی شود و سفارت کشورش در تل‌آویو را افتتاح کند.

این در حالی است که «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه اعلام کرد که «وزیران امور خارجه امارات متحده عربی و مغرب طی یک یا دو ماه آینده از اسرائیل دیدار کرده و در اتنای این سفر سفارت مغرب در تل‌آویو افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

لاپید همچنین افزود که «من با سه وزیر خارجه‌ای که اسرائیل با کشورهایشان روابط دیپلماتیک ندارد در ارتباط هستم.» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از این سه کشور نام نبرد.

پس از امضای پیمان اسلو در سال ۱۹۹۳ میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، روابط سطحی میان تل‌آویو و رباط برقرار شد اما مغرب در سال ۲۰۰۲ با آغاز انتفاضه دوم روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.
پس از آن مغرب و رژیم صهیونیستی دوباره درباره عادی‌سازی روابط در  ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ به توافق دست یافتند.

وزیر خارجه مغرب اوایل فروردین در پایان نشست سازشکاران عرب با اسرائیل و آمریکا، ادعا کرد که کشورش از عادی سازی روابط با تل آویو دستاوردهای زیادی کسب کرده است.

بوریطه که در کنفرانس خبری پایانی نشست ناکام نقب سخن می گفت ادعا کرد که برقراری روابط مغرب با اسرائیل تصمیمی است که بر اساس روابط طولانی دو طرف و پیوند مردم بنا شده و از زمان عادی سازی روابط، قراردادهای زیادی با اسرائیل منعقد کرده ایم.

رژیم صهیونیستی و مغرب اواخر سال ۲۰۲۰ و با حمایت دولت وقت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا به از سرگیری روابط دیپلماتیک میان خود خبر دادند.

از آن زمان، یک دفتر ارتباطی اسرائیل در مغرب در سفر یائیر لاپید وزیر امور خارجه این رژیم به رباط در اوت ۲۰۲۱ (مرداد/ شهریور ۱۴۰۰) افتتاح شد.

همچنین دفتر ارتباط مغرب در تل آویو نیز بار دیگر افتتاح و خط هوایی مستقیم نیز میان دو طرف راه‌اندازی شد، اقدامی که با مخالفت گروه‌های فلسطینی و نیز مردم مغرب روبرو شده است.

این در حالی است که مردم و بسیاری از احزاب و شخصیت های سیاسی مغرب با برپایی تجمع های اعتراضی و در اظهارات خود، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار تجدید دولت در باره این موضع سازشکارانه شدند.  

در همین پیوند، «عبدالله بنکیران»، رهبر حزب عدالت و توسعه مغرب گفته بود که موضع ما به یک دلیل ساده هرگز تغییر نخواهد کرد و آن این است که سیاست های اشغالگری اسرائیل در فلسطین تغییر نکرده و  همچنان زمین برادران فلسطینی را تصاحب و به آنان تعدی می کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دولت های عربی تل آویو وزیر امور خارجه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد