Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این هفته در معاملات بازار خودرو اتفاق خارق‌العاده ای رخ نداد و همچنان اکثر بنگاه داران از رکود کامل در معاملات خبر می دهند. اما وجه تمایز این هفته نسبت به هفته های گذشته صعود قیمت ها در آخر هفته بود. حالا که به نظر می‌رسد جو روانی حاصل از خبر آزادسازی واردات در بازار خودرو دیگر کارساز کاهش قیمت ها نیست و نوسانات ارزی پیش آمده و همچنین تاخیر در اعلام آیین نامه، واردات خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار داده قیمت ها میل به صعود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در ابتدای هفته با کاهش ۲ میلیون تومانی افزایش هفته گذشته را جبران کرده بود، مجدداً به ۳۰۳ میلیون تومان رسیده بود. در دو روز آخر معاملات در بازار با همان میزان افزایش مجدداً به ۳۰۵ میلیون تومان رسید و معاملات این هفته را با همین قیمت به پایان بود.

این خودرو که در مقطعی از سال تا ۳۱۸ میلیون تومان هم قیمت می خورد پس از خبر آزادسازی واردات خودرو برخلاف افزایش ۴۰ میلیون تومانی از ابتدای سال تنها ۱۳ میلیون کاهش را به ثبت رساند و حالا به نظر می‌رسد دیگر میلی به کاهش قیمت خود ندارد.

پژو ۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ هم روندی مشابه با پژو ۲۰۶ داشت. این خودرو هم در این هفته با افزایش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۴۱۳ میلیون تومان رسید و تا آخر هفته بدون تغییر بر روی همین قیمت ماند.

اما نکته قابل توجه در گروه خودروی ۲۰۷، افزایش قیمت قابل توجه نسخه اتوماتیک این خودرو بود. پژو ۲۰۷ اتوماتیک در مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی از قیمت ۵۹۵ میلیون تومان به قیمت ۶۱۰ میلیون تومان رسید و وارد کانال ۶۰۰ میلیون تومانی شد.

پژو پارس ال ایکس این هفته را با ثبات قیمتی به پایان برد. این خودرو که از ابتدای هفته ۳۸۰ میلیون تومان قیمت می خورد در انتها نیز با همین قیمت معاملات این هفته را به پایان برد. این خودرو هم با شروع روند کاهشی قیمت ها در بازار کاهشی حدود ۸ میلیون تومان به ثبت رساند و از قیمت ۳۸۸ میلیون تومانی به این قیمت رسیده است.

نکته جالب توجه گروه خودروی پژو پارس عرضه پژو پارس ای ال ایکس تیوفایو در بازار با قیمتی حدود ۴۴۰ میلیون تومانی است که همچنان این خودرو در بازار افزایش قیمت را ثبت می رساند.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی هم از خودروهایی بود که این هفته افزایش جزئی به ثبت رساند؛ این خودرو که در ابتدای هفته کار خود را با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان شروع کرده بود در اواخر هفته با ۲میلیون تومان افزایش به ۲۹۲ میلیون تومان رسید. پژو ۴۰۵ از ابتدای سال افزایش حدود ۲۵ میلیون تومانی به ثبت رسانده است.

سمند ال ایکس ساده هم با سه میلیون تومان افزایش در این هفته همراه بود. این خودروی پر نوسان در این هفته از قیمت ۳۰۵ میلیون تومان به ۳۰۸ میلیون تومان رسید.

قیمت سورن پلاس که از ابتدای سال افزایشی بیش از ۷۰ میلیون تومانی به ثبت رسانده این هفته اما بدون تغییر بر روی ۳۵۵ میلیون تومانی ماند. این خودرو که در ابتدای سال ۳۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری می شد در برهه ای از سال تا قیمت ۳۸۵ میلیون تومان هم بالا رفت و با شروع روند کاهشی در بازار با کاهش ۳۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۵۵ میلیون تومانی رسیده است.

پراید در نسخه ۱۱۱ که از ابتدای سال با شروع روند افزایشی رکورد ها را جابجا می کرد و وارد کانال ۲۰۰ میلیون تومان شد و در این کانال تا دویست و هفت میلیون تومان هم بالا رفت پس از تعدیل قیمت ها و شروع روند کاهشی تا ۲۰۳ میلیون تومان در اوایل هفته هم پیش رفت. این خودرو اما در اواسط هفته مجدداً با افزایش یک میلیون تومانی همراه شد و با سبز قیمت ۲۰۴ میلیون تومانی معاملات این هفته را به پایان برد.

نسخه ۱۳۱ پراید هم از قافله افزایش ها عقب نماند. این خودرو که یکی از منفعل ترین خودروهای بازار خودروی کشور به حساب می آمد این هفته روندی کاملا متفاوت داشت و با دو افزایش یک میلیون تومانی در این هفته از قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به ۱۸۴ میلیون تومان رسید./همشهری آنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت خودروها در بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو