Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@21:00:40 GMT

دو واکسن جدید کرونا برای کودکان تاییدیه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۷۳۶۸

دو واکسن جدید کرونا برای کودکان تاییدیه گرفت

به گزارش اقتصاد آنلاین، رگولاتورها از توصیه کارشناسان مستقل در یک هیئت مشاوره پیروی کردند که روز چهارشنبه به اتفاق آرا به نفع هر دو واکسن رای دادند. همه آمریکایی ها به غیر از تقریباً 20 میلیون کودک زیر 5 سال، ماه ها این گزینه را داشته اند که از خود در برابر کووید-19 محافظت کنند و واجد شرایط دریافت واکسن های تقویت کننده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن دو دوز مدرنا برای کودکان 6 ماه تا 5 سال است، در حالی که واکسن سه دوز فایزر برای کودکان 6 ماه تا 4 سال است. یک پانل مشاوره جداگانه برای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری جمعه و شنبه در مورد این موضوع تشکیل جلسه می دهد.

 هم مطالعات فایزر و هم مدرنا نشان داد که نوع اومیکرون ویروس به شدت قدرت واکسن ها را برای جلوگیری از عفونت علامتی در کودکان خردسال کم می کند، درست مانند بزرگسالان.

فایزر گفته است که دو دوز واکسن آن تنها حدود 28 درصد در پیشگیری از بیماری مؤثر بوده است، در حالی که سه دوز آن 80 درصد مؤثر بوده است. اما این برآورد 80 درصدی تنها بر اساس 10 مورد در زیر مجموعه ای از 1678 شرکت کننده در کارآزمایی بود. واکسن مدرنا حدود 51 درصد در کودکان 6 ماهه تا 2 ساله و 37 درصد در کودکان 2 تا 5 ساله موثر بود. با این حال، دکتر رابرت ام. کالیف از F.D.A، در بیانیه‌ای گفت: «همانطور که در مورد گروه‌های سنی بالاتر دیده‌ایم، انتظار داریم واکسن‌های کودکان کوچک‌تر از شدیدترین پیامدهای کووید-19 محافظت کنند. مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ.»

کوری جی. دار، از ریورساید، اوایل صبح جمعه گفت که فوراً برای دخترش که در ماه نوامبر 5 ساله می شود، به دنبال واکسن خواهد بود. او در ایمیلی نوشت: "من داشتم فکر می کردم که او قبل از اینکه کسی به خود زحمت بدهد واکسن را تایید کند، پیر می شود." اما او گفت که تا کنون در یافتن این که کجا برود با مشکل مواجه شده است. او گفت که نه دفتر پزشک اطفال و نه بخش بهداشت محلی او قصد ندارند واکسن را ارائه کنند و کلینیک واکسن در بیمارستان کودکان محلی او بسته شده است.

مقامات فدرال گفته‌اند که ایالت‌ها معمولاً با تکامل کمپین‌های واکسیناسیون به تدریج سفارشات را افزایش می‌دهند. اما کمتر از 40 درصد از کودکان 5 تا 11 ساله حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، علامتی که نشان می‌دهد خانواده‌ها، از جمله آن‌هایی که اعضای بزرگسالشان مشتاقانه واکسینه شده‌اند، ممکن است در واکسیناسیون کودکان خود، حداقل فورا، مردد باشند.

برای واکسن فایزر، دو دوز اول سه هفته فاصله دارند. دوز سوم حداقل دو ماه پس از دوم است. یعنی سه ماه طول می کشد تا کامل واکسینه شوند. واکسن مدرنا دو دوز است، با فاصله چهار هفته و یک چهارم دوز مصرفی بزرگسالان. دوز آن به طور قابل توجهی دوز قوی‌تر از فایزر است و بازه زمانی کوتاه‌تر است، که ممکن است برای والدینی که مشتاق هستند بچه‌ها سریعتر پروسه واکسیناسیون را تمام کنند جذاب باشد.

‌F.D.A. گفته است که هر دو واکسن ممکن است نیاز به دور بوستر داشته باشند. این بدان معناست که واکسن فایزر چهار دوز و مدرنا سه دوز خواهد بود.

دکتر کریستین موفیت، پزشک بیمارستان کودکان بوستون که بیماران جوان کووید-19 را درمان کرده است، گفت: فکر نمی‌کنم داده‌های کافی قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد که بگوییم یکی بهتر از دیگری است. "همه ما باید اذعان کنیم که مقایسه این دو رو در رو بسیار دشوار است، زیرا آنها به طور متفاوتی مورد مطالعه قرار گرفتند."

دکتر جیمز کانوی، متخصص بیماری های عفونی کودکان در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون. نیز گفت: با توجه به اینکه نسخه‌های جدیدتر و مسری‌تر ویروس در حال حاضر در گردش هستند، تعیین میزان محافظت هر یک از این واکسن‌ها دشوار است.

 دکتر موفیت گفت، تخمین اثربخشی فایزر به ویژه غیرقابل اعتماد بود، زیرا موارد بسیار کمی از ویروس در میان شرکت‌کنندگان در کارآزمایی پس از نوبت سوم مشاهده شد. برای درک اثربخشی واقعی هر یک از این واکسن‌ها باید صبر کنیم و صبور باشیم.» اما با توجه به اینکه واکسن Pfizer-BioNTech برای چندین ماه برای کودکان 5 سال و بالاتر مجاز شده است، دکتر موفیت گفت که برخی از والدین ممکن است با آن واکسن احساس راحتی بیشتری کنند.

برخی از متخصصان اطفال، پرستاران و داروسازان ممکن است با آن واکسن آشنایی بیشتری داشته باشند و مایل به معرفی محصول دیگری نباشند. تا صبح جمعه، واکسن مدرنا برای بزرگسالان محدود بود. F.D.A. آن را برای کودکان و نوجوانان 6 تا 17 و همچنین برای کودکان کوچکتر مجاز کرد. دکتر کانوی گفت توصیه او به والدین این است که "چیزی بهتر از هیچ است."

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو واکسیناسیون برای کودکان واکسن ها دو دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!