Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مایک پامپئو در مصاحبه با العربیه گفت: خیلی ها می گفتند اگر از برجام خارج شوید جنگ می شود؛ خیلی ها می گفتند اگر ایالات متحده سفارتش در تلاویو را به اورشلیم ببرد جنگ می شود؛ عین همین را درباره {ترور} ژنرال سلیمانی می گفتند ولی ما هر سه کار را کردیم و جنگ نشد. به خاطر اینکه آمریکا آشکارا آماده بود تا از آنچه برای مردم آمریکا مهم است دفاع کند!

پامپئو ادعا کرد: ژنرال سلیمانی در حال نقشه کشیدن برای کشتن پانصد آمریکایی دیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این فرصت را داشتیم تا آن نقشه را برآب کنیم، و این کار را کردیم.

وزیر خارجه دولت ترامپ مدعی شد: و این فرصت را داشتیم تا یک حمله قریب الوقوع به منافع و منابع آمریکا و نیروهای آمریکایی را خنثی کنیم. و رئیس جمهور {ترامپ} تصمیم گرفت این کار انجام شود.

پامپئو در ادامه اظهارات خود علیه ایران مدعی دش: این شیوه کار معمول ایرانی ها در همه جای دنیاست که عملیات تروریستی انجام دهند آنها سعی می کنند رهبران بعدی {آمریکا} را متقاعد کنند – این کار خطاب به من نیست؛ خطاب به رهبران بعدی است – که آنطوری که مایک پمپئو رفتار کرد، شما نکنید! بچه های خوبی باشید، به ما سخت نگیرید، بگذارید برنامه اتمی خود را توسعه دهیم، ما هم جان شما را تهدید نمی کنیم.

وزیر خارجه دولت ترامپ در ادامه سخنان ضد ایرانی خود افزود: این پیامی که رهبر ایران و جانشین {شهید} سلیمانی (سردار قاآنی) و رئیسی به دنیا می فرستند. به تمام رهبران دنیا می فرستند که خیلی حواس تان جمع باشد که چطور با ما رفتار می کنید، و گرنه می آییم و شما را می کشیم. دقیقا به همین خاطر است که باید از دادن منابع به آنها خودداری کنید.

 

 

سخنان یک مقام آمریکایی که ادعای تکراری پامپئو در مورد ترور سردار سلیمانی را رد می کند

باربارا اسلاوین: هیچ شواهدی دال بر اینکه {شهید} سلیمانی حمله جدیدی را علیه آمریکا برنامه ریزی کرده باشد وجود نداشت

 مایک پامپئو وزیر خارجه دولت ترامپ امروز در جدیدترین مصاحبه خود بار دیگر مدعی شد که با ترور سردار سلیمانی از کشته شدن تعدادی از نیروهای آمریکایی جلوگیری کرده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که چندی پیش باربارا اسلاوین عضو شورای آتلانتیک در مصاحبه با صدای آمریکا چنین ادعایی را رد کرد.

اسلاوین گفته بود: ترور یکی از سران نظامی کشوری که با ایالات متحده در جنگ نیست کاری غیرقانونی بود. هیچ شواهدی دال بر اینکه {شهید} سلیمانی حمله جدیدی را علیه آمریکا برنامه ریزی کرده باشد وجود نداشت تا بشود چنین اقدامی را توجیه کرد. ترور {شهید} سلیمانی تصمیم بدی بود و پیامدهای خوبی نداشته است.

 

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل ادعای وزیر خارجه دولت ترامپ را رد کرد: ترور سردار سلیمانی غیرقانونی و نقض حاکمیت عراق بود

در رابطه با ادعایی که امروز مایک پامپئو وزیر خارجه دولت ترامپ در مورد ترور سردار سلیمانی مطرح کرد، دو سال پیش «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این عملیات تروریستی را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

 کالامارد نوشته بود: «اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی که یک مقام رسمی بود، حتی فاقد استانداردهای «ضرورت و تناسب» بود. این اقدام بر اساس قوانین حقوق بشر غیر قانونی بود. این بدان معناست که تمام سربازان در هر کجای دنیا و در هر زمانی می توانند تبدیل به یک هدف شوند. علاوه بر آن، آمریکا با ترور سردار سلیمانی در خاک عراق بدون کسب مجوز از این کشور حاکمیت آن را نقض کرد.»

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مایک پامپئو ترور سردار سلیمانی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزیر خارجه دولت ترامپ ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود