Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش دهقان در آیین تجلیل از ۱۳ محیط بان منطقه حفاظت شده هرمود لارستان گفت: بر اساس گزارش اداره حفاظت محیط زیست، بیش از ۳ هزار انواع گونه جانوری در منطقه هرمود زیست می‌کند.

او گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه حفاظت شده هرمود لارستان، نیاز است که این منطقه به پارک ملی ارتقا یابد که پیگیری لازم از طریق اداره کل محیط زیست استان و کشوردر این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار لارستان گفت: زیست کوچک‌ترین و منحصر به فردترین گونه جانوری شامل قوچ و میش مینیاتوری مربوط به لارستان است و لارستان بزرگترین محل ذخیره و زیستگاه آهوی کمیاب و در معرض خطر جبیر می‌باشد.

فرماندار لارستان گفت: محیط بانان به واسطه شغل خود همواره در معرض آسیب‌های متعددی هستند که مواجه با شکارچیان غیرمجاز مهمترین این چالش هاست.

خدانظر انصاری، رئیس اداره محیط زیست لارستان نیز در این مراسم گفت: قوچ و میش لارستان با وزن ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم کوچک‌ترین و منحصر به فردترین گونه قوچ دنیا است که در منطقه حفاظت شده لارستان زیست می‌کند.

او گفت: منطقه حفاظت شده هرمود لارستان زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، کفتار، گرگ و ... است، و جبیر، نوعی آهوی کمیاب و در معرض خطر است که بیشترین تعداد آن در منطقه لارستان زیست می‌کند.

انصاری گفت: هوبره، پلیکان خاکستری و درنا که در فصل سرما از سیبری به منطقه لارستان مهاجرت می‌کنند و حفظ نسل آن‌ها مورد حمایت جهانی هستند در این منطقه حفاظت شده زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار لارستان منطقه حفاظت شده هرمود پارک ملی منطقه حفاظت شده هرمود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست