Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه صندلی خالی در نظام آموزش عالی کشور افزایش پیدا کرده است، گفت: خانواده‌ها، فرزندان دانش آموز خود را به تحصیل در رشته علوم تجربی ترغیب می‌کنند و فاصله گرفتن دانش آموزان از ریاضی سبب شده روز به روز استعداد ریاضی در میان دانشجویان کم شود.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر رسول جلیلی در مراسم گردهمایی سالیانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در محل این دانشگاه اظهار کرد: ما در دانشگاه صنعتی شریف با چهار ذی نفع روبه‌رو هستیم که شامل دانشجویان، اساتید، کارمندان و فارغ‌التحصیلان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در ۹-۸ ماهی که مسئول دانشگاه صنعتی شریف هستم، در جلسات مختلف با دولت، روسای دانشگاه‌ها و مدیران مختلف، بیش از آنچه در ۳۰ سال گذشته که به عنوان دانشجو و عضو هیات علمی در دانشگاه صنعتی شریف بوده‌ام و به آن افتخار کرده‌ام، این احساس افتخار بیش از پیش در دیگران نیز وجود دارد و عزتی که برای شریف ایجاد شده، بی‌شک آن را به نگین آموزش عالی کشور تبدیل کرده است. 

جلیلی افزود: علی رغم اینکه دانشگاه صنعتی شریف مهندسی است، در برخی از رشته‌های علوم پایه نیز ورود کرده است اما باز هم صندلی شریف به مدیران رده بالای کشور نزدیکتر است. سبک شریف، سبکی متفاوت است که نام آن را درخشان کرده است. 

وی خطاب به فارغ‌التحصیلان چند سال پیش دانشگاه صنعتی شریف که در مراسم حاضر بودند، گفت: طی این سال‌ها چند اتقاق در دانشگاه صنعتی شریف افتاده است. اول اینکه صندلی خالی در نظام آموزش عالی کشور زیاد است. از طرفی دیگر، خانواده‌ها فرزندان دانش آموز خود را به خواندن رشته علوم تحربی ترغیب می‌کنند که به این ترتیب، دانش آموزان از ریاضی فاصله گرفته‌اند. با فاصله گرفتن از ریاضی، استعداد ریاضی ورودی‌های ۱۴۰۱، از ورودی‌های ۱۳۹۱ یا ۱۳۸۱ کمتر است. بر این اساس ما برنامه داریم که این موضوع را حل کنیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص ادامه داد: بخشی از راه حل رفع این مشکل، کار رسانه‌ای است و بخشی دیگر، امید دادن به دانش آموزان برای کسب جایگاهی خوب است. همچنین، میان رشته‌ای‌های بین علوم تجربی و ریاضی بیشتر شده و در آینده به سوی ایجاد میان رشته‌ای‌ها و پژوهشکده‌های جدید پیش خواهیم رفت تا سطح دانشگاه صنعتی شریف در سطح ملی و بین‌المللی حفظ شود. 

وی با بیان اینکه سفره آموزش عالی دولتی کشور بسیار گسترده شده است، تصریح کرد: امروزه در کشور واحدهای متعدد علمی کاربردی و پیام نور وجود دارد. به عنوان مثال ۴۰۰ واحد دانشگاه پیام نور در کشور وجود دارد و وقتی ما با بحث تخصیص بودجه مواجه هستیم، مهم نیست که آن بودجه به دانشگاه صنعتی شریف اختصاص می‌یابد یا دانشگاه پیام‌نور.

جلیلی با بیان اینکه تلاش داریم به همراه چند دانشگاه دیگر، زندگی نارایگان دانشجویی را در کشور جا بیندازیم خاطرنشان کرد: متقاضیان خوابگاه زیاد هستند؛ چراکه هزینه ای پرداخت نمی‌کنند و غذای رایگان دریافت می‌کنند ولی ما باید این روند را اصلاح کنیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان خطاب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما از شما دو انتظار داریم. اول اینکه، برای اینکه بتوانیم مدل زندگی نارایگان دانشجویی را راه بیندازیم، انتظار داریم شما از سال بعد از بورسیه کنتدگان دانشجویان باشید. بدین ترتیب دانشجو حامی مالی دارد و علاوه بر اینکه پول توجیبی خود را دریافت می‌کند، به ورود او به صنعت کمک می‌شود. همچنین، ما باید بخشی از باقی عمرمان را برای بهبود شریف صرف کنیم و به دانشگاه وقف کنیم. 

همچنین در این مراسم، مهندس نصراله محمدحسین فلاح، دبیر کل انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه صنعتی شریف در فرآیند انقلاب نقش برجسته‌ای داشته و فارغ‌التحصیلان زیادی تربیت کرده است و همچنان از ستاره‌های علمی جهان محسوب می‌شود. 

وی خطاب به فارغ‌التحصیلان حاضر در مراسم ادامه داد: کشور ما نیازمند شما در همه سطوح است. حال که قدم‌های شما مجدد به دانشگاه گشوده شده است، بدانید بودجه تخصیص یافته دولتی برای اداره این مجموعه بزرگ کفایت نمی‌کند و در حال حاضر در نقطه‌ای هستیم که چشم هزاران دانشجو به فارغ‌التحصیلان شریف است. پس، ارتباط خود را با انجمن فارغ‌التحصیلان شریف حفظ کنید. 

فلاح افزود: ما باید به کمک دانشگاه بیاییم و بسیاری از ما در صنعت و بسیاری دیگر در فعالیت‌های پژوهشی و علمی درگیر شویم. 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی شریف دچار شکنندگی و فرسودگی شده است، تصریح کرد: دیگر، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی، خوابگاه‌ها، کلاس‌ها و حتی صندلی‌های دانشگاه فرسوده شده‌اند و نیازمند کمک ما هستند و ما نیز باید زکات علم و مال خود را از طریق کمک به دانشگاه پرداخت کنیم. 

به گزارش ایران اکونومیست، در این مراسم، از استادان پیشکسوت و دوره دهمی‌های دانشگاه صنعتی شریف تقدیر شد. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ، دانشگاه شریف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فارغ التحصیلان دانشگاهی دانشگاه شریف فارغ التحصیلان دانشگاه دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیلان آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان