Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:28:30 GMT

مصر به پروژه های مشترک با روسیه افتخار می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۷۹۱۳

مصر به پروژه های مشترک با روسیه افتخار می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر روز جمعه در نشست اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که مصر به پروژه‌های صنعتی و حمل و نقل ریلی مشترک با روسیه افتخار می‌کند.

وی گفت: نتایج عملی همکاری با روسیه در اجرای پروژه‌های بلندپروازانه در بخش‌های مختلف اقتصادی نمایان می‌شود.

رئیس جمهور مصر که در این نشست به صورت مجازی حضور داشت، همچنین خاطرنشان کرد: «حضور مصر در نشست اقتصادی سن پترزبورگ به عنوان میهمان نشان دهنده سطح ویژه روابط اقتصادی دو کشور است که در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته رئیس جمهور مصر، در نظر گرفتن نگرانی‌ها و منافع همه کشورها در دوره پس از همه گیری کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

روز چهارشنبه گذشته «یوری اوشاکف» مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل از برگزاری نشست اقتصادی سن پترزبورگ از ژوئیه به مدت سه روز خبر داده و در این باره تاکید کرده بود: در نشست افتتاحیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنار «ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان حضور خواهد داشت. همچنین «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست مشارکت خواهد داشت.

این نشست به صورت سالانه از سال ۱۹۹۷ در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود. اما از سال ۲۰۰۵ نشست اقتصادی سن پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شده است.

در دوره‌ای مختلف این نشست معمولاً ۱۲۰ کشور از جهان در آن مشارکت داشته‌اند اما در سالجاری با توجه به پیامدهای جنگ اوکراین مشارکت کشورهای مختلف در این نشست در سطحی پایین‌تر قرار گرفته است.

کد خبر 5516804

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر اوکراین قزاقستان ولادیمیر پوتین روسیه عبدالفتاح السیسی اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه ایالات متحده امریکا عراق فلسطین جنگ اوکراین ایران سوریه عربستان سعودی لبنان جو بایدن حمله روسیه به اوکراین ترکیه نشست اقتصادی سن پترزبورگ رئیس جمهور مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت