Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل چمندی روز جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران گفت: برای ایجاد نیروگاه های جدید اعطای مجوزهای لازم را تسهیل کرده ایم  و  ارائه تسهیلات به بخش تأمین انرژی تسهیل شده و از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

 وی افزود:  اولویت دولت در استان خراسان رضوی  توجه به انرژی های تجدید پذیر است و بیشترین سرمایه  در این خصوص در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه های راهبردی و سیمای اقتصادی ترسیم شده برای استان اظهار داشت:  برای اجرای عدالت در تقسیم سرمایه و منابع نقدی و مالی بانک‌ها برش های شهرستانی را رعایت می کنیم، که  در این برش های مشخص شهرستان ها در اولویت قرار گرفته اند تا جهش خوبی در حوزه تولید و توزیع عادلانه ثروت و منابع مالی دولت و بانکها در شهرستان ها داشته باشیم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی زیر ساخت های شهرک صنعتی کاشمر را ضعیف دانست و گفت:  در بخش انرژی برق و گاز مشکل شهرک صنعتی بیش از هشت سال گذشته باقی مانده است که امیدواریم با نیروگاه هایی در حال ساخت که برای تأمین برق به مدار می آید مشکل صنایع برطرف شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی نیروگاه های درحال ساخت مقدمه جهش تولید در صنایع و کشاورزی را شاهد خواهیم بود؛ گفت: گلایه بیشتر مردم، کشاورزان و تولید کنندگان و صنایع در حوزه قطعی برق است که این مشکل را قبول داریم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان افزود: به دلیل کمبود برق هزینه های تولید افزایش دارد و سود اندکی در بخش کشاورزی به دست می آید.

چمندی عنوان کرد: در حوزه صنایع کاشمر صنایع راهبردی مهمی وجود دارد که دغدغه بیشتر آنها سرمایه در گردش، آب و برق است که مشکلاتی مربوط به بخش اداری و شرایط جبری و مسائلی از قبل به ما به ارث رسیده است و تلاش داریم در یک بازه زمانی معقول آنها را برطرف کنیم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان تصریح کرد:  حمایت از تولید  را اجتناب ناپذیر دانست وگفت: برای کمبود آب صنایع استفاده از  تصفیه پساب های شهری در اولویت سرمایه گذاری ما قرار گرفته است و در حال رایزنی با سرمایه گذاران مختلف هستیم که این کار انجام شود.

وی عنوان کرد: در کاشمر حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب پساب  شهری دارریم و با راه اندازی تصفیه خانه آب بخش عظیمی از نیاز صنعت شهر کاشمر بر طرف می شود.

وی با بیان اینکه حدود هفت زنجیره تولیدگوشت در استان داریم که یکی از موفق ترین آنها زنجیره تولید گوشت صالح کاشمر است گفت: باید برنامه هوشمندی را برای زمان صادرات برنامه ریزی کنیم تا در مواقعی که این زنجیره ها بازاریابی صادرات انجام داده اند و در فصولی که با کسری مرغ مواجه هستیم بازار صادرات آنها از دست نرود که امیدواریم با پایدار شدن کسب و کارهای اقتصادی در حوزه کشاورزی و دامپروری بعد از مردمی سازی طرح توزیع یارانه ها این امر محقق شود.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل سرمایه در گردش صنایع از محل تبصره ۱۸ در استان منابعی داریم و می توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه کشاورزی و دامپروری به دستور وزیر جهاد منابع خوبی در اختیار استان قرار داده شده که تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دامپروری و کشاورزی پرداخت شده است و هیچ محدودیتی در پرداخت نداریم.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ و مجموعه های زنجیره ای بزرگ که پایداری مواد غذایی کشور را تضمین می‌کنند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند که برای این امر در دریافت استعلامات و ضمانت های تسهیلات مشکلات را برطرف کرده ایم.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد انرژی برق کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد انرژی برق کاشمر مشهد انرژی برق کاشمر معاون اقتصادی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد