Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  گفت: گاهی به دلیل همین قانون‌های دست و پاگیر، رسیدگی به یک پرونده چند ماه عقب می‌افتد باید کاری کرد که این بهانه‌ها برچیده شود و سرعت عمل پیدا بیشتر شود، این اتفاق سبب خواهد شد که افراد بیشتری به حق شان برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها با قوه قضاییه در راستای کاهش پرونده‌ها و جرایم تاکید و با اشاره به نقش مهم مسائل اقتصادی و گرانی‌ها در پیدایش برخی ناهنجاری‌ها تگفت: برخی از این مسائل به طور مستقیم اثر منفی‌اش متوجه دستگاه قضایی می‌شود و برای کاهش آن چاره‌ای جز همکاری با قوه قضاییه نیست.

این مرجع تقلید نفوذ افراد نااهل در بین دستگاه‌ها را از دیگر مشکل‌های موجود دانست و گفت: این موضوع از جمله مسائل پیچیده‌ای است که افراد نفوذی در دستگاه‌ها دارند آن را انجام می‌دهند مسائل پیچیده اقتصادی از جمله سرقت‌های اقتصادی، رانت خواری، رشوه خواری که باید برای این‌ها تدبیر و فکر کرد.

او گفت:: در زمان قبل از مسئولیت شما در جرائد منتشر شد که فلان تشکیلات چند هزار خودرو به صورت غیرقانونی وارد کرده است، قطعا یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این کار را بکند و قطعا با نفوذ در دستگاه‌های دیگری دست به این کار زده است.

آیت‌الله مکارم اطاله دادرسی را از مشکل‌های همیشگی ذکر کرد و گفت: برای کاهش هرچه بیشتر دوران دادرسی باید قوانین دست و پاگیر حذف شود، ممکن است بعد از اینکه حکم هم صادر شد باز هم در پیچ و خم قانون بیفتد و اعتراض کنند که قانون یا حکم ایراد داشته است.

او  قاطعیت دستگاه قضایی را در کاهش مشکل‌ها بسیار موثر خواند و گفت: اگر قوه قضائیه اقتدار داشته باشد بسیاری از مشکل‌ها برطرف خواهد شد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: متاسفانه در میان قضات نیز افراد خاطی است، این‌ها را باید اصلاح کرد تا مشکل قاضی نداشته باشیم.

او گفت: حوزه علمیه در کنار دستگاه قضایی قرار دارد، اینکه بتواند از این ظرفیت و به ویژه بهره‌گیری از فضلا و نخبگان آن استفاده کند بسیار مهم است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ادامه خطاب رئیس قوه قضائیه گفت: شما با داشتن سوابق و تجربه‌های زیاد در دستگاه قضایی باید با شجاعت به جنگ مشکل‌ها بروید و از مخالفت این و آن هراسی نداشته باشید.

وی در پایان ضمن دعا برای حل مشکل‌های کشور و آرزوی توفیق دست اندرکاران و مسئولان قوه قضائیه، آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این مسیر اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید قوه قضاییه دستگاه قضایی مکارم شیرازی دستگاه ها آیت الله مشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در دیدار با استاندار یزد و جمعی از معاونین و مدیران کل استانداری، افزود: ضمن تلاش برای تعامل و هم افزایی حداکثری از هرگونه اقدام که موجب تداخل قوا شود پرهیز می‌شود و در این راستا جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام مد نظر است   وی تصریح کرد: قوانین و مقررات، وظایف و ضریب مسئولیت هر دستگاه را در امور مهم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... مشخص کرده است و نباید با اندیشه خدمت، با تغافل از وظیفه ذاتی دستگاه خود، عهده دار مسئولیت و رسالت سایر دستگاه‌ها شد.

دیگر خبرها

  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه