Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خرید گندم توسط سیلوها در لرستان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

 به   گزارش   خبرگزاری  برنا  از لرستان ؛   سید عماد شاهرخی  جمعه ۲۷ خرداد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک هفته جهاد کشاورزی ، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همانا کسانی که ایمان آوردند، مهاجرت کردند و در راه خدا جهاد کردند به رحمت خدا امید دارند و خداوند بخشنده و مهربان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به اینکه امروز با احیای فرهنگ و روحیه جهاد سازندگی می‌توان به جنگ تحریم‌ها رفت، افزود: جهادگران جهاد سازندگی در کنار کشاورزان حتی به درو کردن محصولات، ایجاد راه‌های روستایی، برق‌رسانی به روستاها اقدام کرده و منشا خدمات ارزشمندی بودند که هنوز این خدمات ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان  با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس جهادگران جهاد سازندگی در خط مقدم به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر لقب گرفتند که خود سنگر نداشتند اما سنگر را برای رزمندگان اسلام آماده می‌کردند، تصریح کرد: بعد از گذشت ۳۴ سال از دفاع مقدس هنوز نقش جهادگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به طور کامل بیان نشده است.

او با اشاره به اینکه بعد از دوران دفاع مقدس مهم‌ترین وطیفه‌ای که به این نهاد انقلابی واگذار شد، بحث تامین غذایی بود،  عنوان  کرد: استان لرستان دارای ظرفیت کشاورزی است به طوری‌که میانگین نقش کشاورزی در اشتغال در کشور ۱۶ درصد اما در لرستان ۲۳/۵ درصد و میانگین نقش کشاورزی در اقتصاد کشور ۱۹ درصد و در لرستان ۲۵ درصد است.

شاهرخی  با اشاره به اینکه ارزش ریالی برای دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی لرستان ۲۸ هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامی که به جهاد کشاورزی واگذار شد تنظیم بازار و تولید اقلام بخش کشاورزی بود به طوری‌که در حوزه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی بخش کشاورزی طی سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته نظارت‌ها به ۷ برابر افزایش و بیش از ۴ هزار مورد بازرسی انجام و ۲۰ واحد پلمپ شده است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی  لرستان با یادآوری اینکه طی دو ماه اخیر ۷۶۵۰  تُن کالاهای اساسی مانند برنج و روغن بین مردم توریع شده که این رقم معادل ۴۰ درصد کل توزیع سال گذشته است، گفت: توزیع کالای اساسی که توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود فقط ۱۰ درصد اقلام اساسی را به خود اختصاص می‌دهد و ۹۰ درصد توسط تجار و بخش خصوصی انجام می‌شود.

او بیان کرد: با تاکید نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان مبنی بر توزیع اقلام اساسی بخش کشاورزی بین اقشار روستائیان و عشایر در حال حاضر ۳۰ درصد توزیع اقلام اساسی در بین روستائیان و عشایر بوده است.

 شاهرخی با اشاره به اینکه خرید گندم توسط سیلوها در لرستان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها با ۵۷۰ نفر از دامداران، کشاورزان و مرغداران ۱۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده و این روند ادامه دارد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۶۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان افتتاح و در پروژه‌‌ای دیگر ۷۰ تن به ظرفیت آبزیان استان اضافه شد، تاکید کرد: در همین هفته ۶۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گندم هفته جهاد کشاورزی سیلو گندم رئیس سازمان جهاد جهاد سازندگی استان لرستان جهاد کشاورزی دفاع مقدس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید