Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:25:04 GMT

توسعه ورزش سوارکاری نیازمند نگرش حرفه‌ای است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۸۲۵۹

توسعه ورزش سوارکاری نیازمند نگرش حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیض‌الله پیری جمعه‌شب در اختتامیه مسابقات ملی استقامت و لیگ قهرمانی کشور سوارکاری در سنندج، این رویداد را یکی از رویدادهای ملی و افتخاری در حوزه ورزش سوارکاری دانست و اظهار داشت: این رویداد سرمایه‌گذاری در حوزه سوارکاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز تاکنون نژاد کرد با قوم کرد پیوند خویشاوندی داشته و نسبت کردها با نژاد اسب کرد عجین شده است اظهار کرد: در گذشته‌های دور اسب در مناسبات بزمی و رزمی و در اصول و اجزای زندگی انسان‌ها حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات سوارکاری استان کردستان افزود: در دنیای ورزش باید نگرش به اسب از سنتی به شکل مدرن تغییر کند.

وی با بیان اینکه امروز حافظه تاریخی جامعه نسبت به ورزش احیا شده است تصریح کرد: امروز جوانان و نوجوانان زیادی در جامعه متقاضی سوارکاری هستند در این راستا باید در جهت توسعه بعد حرفه‌ای ورزش سوارکاری گام برداریم.

پیری با اشاره به تاثیرات ورزش سوارکاری در سلامت اجتماعی، حمایت از این ورزش اصیل را ضروری دانست.

وی یادآور شد: ورزش سوارکاری افزون بر فواید تامین سلامت و بهداشت روانی، پتانسیل ارزشمندی برای تقویت صنعت گردشگری و توسعه بعد اقتصادی است.

رئیس هیات سوارکاری استان کردستات تاکید کرد: حوزه سوارکاری و پرورش اسب ظرفیت مناسبی برای تقویت اقتصادی جامعه است.

محسن فتحی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم کردستان را خاستگاه سوارکاری دانست و گفت: نژادهای خاص اسب کرد در استان وجود دارد که هم از لحاظ توسعه اقتصادی هم از لحاظ بهبود وضعیت روانی جامعه تاثیرگذار است.

 وی با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش سوارکاری در استان اظهار کرد: بسترها و زمینه ورزش سوارکاری برای مردم استان فراهم شود.

فتحی افزود: در دین و شریعت اسلام به  یادگیری ورزش سوارکاری تاکید فراوان شده است امید در راستای تاکیدات دین بتوان این ورزش رادر جامعه توسعه داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی کشور ورزش سوارکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره

پاتریسیو شاید در‌ رم ماندنی شود.

روی پاتریسیو دروازه بان 36  ساله و پرتغالی آاس رم پس از ورود دنیله ده روسی با درخشش میله اسویلار به دروازه ذخیره جالوروسی تبدیل شده است. قرارداد او با رم در انتهای فصل به پایان می‌رسد اما شاید این دروازه بان با تجربه در پایتخت ایتالیا ماندنی‌ شود.

به نقل از کوریره دلو اسپورت؛ به دنبال درخشش خیره کننده میله اسویلار، روی پاتریسیو به نیمکت نشینی مطلق در رم تبدیل شده است. با این حال دنیله ده روسی از نگرش پاتریسیو در تمرینات و رختکن بسیار راضی است. پاتریسیو بدون توجه به از دست رفتن جایگاه خود در ترکیب، همچنان بسیار با روحیه است و نقش یک رهبر را در رختکن دارد. ده روسی درخواست تمدید قرارداد پاتریسیو را به باشگاه ارائه داده است و اگر این دروازه بان پرتغالی مشکلی با نیمکت نشینی نداشته باشد، به عنوان دروازه بان ذخیره به فعالیت خود در رم ادامه خواهد داد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است