Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صباغ‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط حاضر تنها فیلم‌های کمدی سطحی امکان اکران و فروش دارند تأکید کرد که برای زنده ماندن سینمای اجتماعی و فرهنگی تنها راه ممکن، حمایت دولت است.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز در شرایط حاضر تنها راهی که برای نجات سینمای اجتماعی و در واقع سینمای فرهنگی وجود دارد حمایت دولت است چرا که امروز با توجه به شرایط اکران و این مسئله که فیلم‌های اجتماعی خیلی زود به کف فروش می‌رسند برای سینماها هم به صرفه نیست که اکران این آثار را در اولویت قرار دهند و همانطور که گفتم تنها راه باقی مانده حمایت دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: اگر دولت از سینمای اجتماعی و فرهنگی حمایت نکند قطعاً این سینما از بین می‌رود و ما فقط آثار کمدی سطحی را در سینمایمان خواهیم دید. به هر شکل باید شرایطی فراهم شود که این سینما حفظ شود.

این تهیه‌کننده درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی گفت: یکی از معضلات جدیدی که با آن روبرو شده‌ایم قاچاق فیلم‌ها از پرده سینماها است که به نظر سازمان سینمایی با صنوف جلسه‌ای گذاشته و قوه قضاییه نیز به این مسئله ورود کرده و قرار است پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از قاچاق صورت بگیرد. در بحث قاچاق فیلم‌ها در اکران آنلاین اقدامات جدی باید صورت بگیرد و به هر شکل در حال حاضر اکران آنلاین برای آثار سینمایی اصلاً به صرفه نیست.

وی افزود: فیلم‌ها باید در اکران به فروش و بازگشت سرمایه برسند و در نهایت اکران آنلاین صورت بگیرد. به عنوان مثال در اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» ما این تجربه را داشتیم و فیلم واقعاً با لطمات شدیدی مواجه شد که حتی نتوانستیم هزینه تبلیغات آن را از فروش به دست بیاوریم و همچنان منتظریم سازمان سینمایی از ما حمایت کند. یکی دیگر از مسائل آسیب‌زننده به فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» اکران همزمان یک فیلم کمدی بود که باعث شد این اثر کنار گذاشته شود و در برخی سینماها به صورت تک سانس اکران شود که اقدامی غیر قانونی است اما کسی این موضوع را پیگیری نکرد و فیلم عملاً از دست رفت.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در ادامه گفت: حرف‌های زیادی درباره حمایت از سینمای فرهنگی و اجتماعی زده می‌شود اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. درباره اعضای شوراهای صنفی هم باید تجدید نظر شود و تصمیمات به شکلی گرفته شود که ترکیب فیلم‌های در حال اکران به درستی انتخاب شود تا اثری دیگر آثار را به حاشیه نبرد و همه بتوانند اکران نسبتاً موفقی داشته باشند.

صباغ‌زاده در پایان گفت: دولت باید یک فکر اساسی برای حمایت از سینما داشته باشد و حتی می‌توان یک بودجه مشخص برای سینمای اجتماعی در نظر گرفت وگرنه این سینما از بین می‌رود و ما فقط یک سینمای صنعتی خواهیم داشت که به فروش توجه دارد.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی ایتالیا تبلیغات دولت قاچاق مهدی صباغ زاده سینمای اجتماعی صباغ زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی