Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@15:43:38 GMT

میزان محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۸۴۸۸

میزان محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافت

نتایج نظرسنجی "یو اس‌ای تودی" نشان می‌دهد که میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همچنان به روندی نزولی خود ادامه داده و به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۴۷درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی کاملا عملکرد شغلی بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را تایید نمی‌کنند که در مقایسه با نظرسنجی ماه فوریه (بهمن)۳درصد افزایش نارضایتی از بایدن را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در آخرین نظرسنجی که در ماه فوریه انجام شد، ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید نمی‌کردند. 

بر اساس نتایج نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه، تنها ۱۶ درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش کاملا عملکرد او را تایید می‌کنند. اما ۷۱ درصد نیز اعلام کردند که این کشور «در مسیر اشتباه» قرار دارد و ۱۶‌درصد معتقد بودند که آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند. 

چند نظرسنجی دیگر از جمله نظرسنجی رویترز-ایپسوس که این هفته منتشر شد و نظرسنجی هفته گذشته "مورنینگ کانسالت" که انجام شد، نشان می‌دهند که محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا زیر ۴۰ درصد است. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که محبوبیت بایدن برای سومین هفته متوالی کاهش یافته که نشان دهنده یک ماه دشوار برای رئیس جمهور آمریکا در میان چالش تورم فزاینده در این کشور است. 

 به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مردم آمریکا پس از دو سال پرتلاطم همه‌گیری ویروس کرونا، نوسانات اقتصادی و اکنون افزایش قیمت‌های بنزین که به بودجه خانواده‌ها ضربه می‌زند، واقعاً افسرده شده‌اند. 

او گفت که رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر نیست و با ادعاهای قانونگذاران جمهوری خواه مبنی بر اینکه طرح کمکی کرونای وی در سال گذشته دلیل اصلی افزایش تورم در آمریکا به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته بود مخالفت کرد و این استدلال را عجیب خواند.

بایدن به هشدارهای اقتصاددانان مبنی بر اینکه آمریکا به سمت رکود پیش می‌رود، اشاره کرد و گفت: اول از همه باید بگویم، این اجتناب ناپذیر نیست. ثانیاً، ما در موقعیتی قوی‌تر از هر کشوری در جهان برای غلبه بر این تورم قرار داریم. 

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که نرخ ۳.۶درصدی بیکاری و قدرت نسبی آمریکا در جهان دلیلی برای خوشبینی در خصوص اقتصاد است. 

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژوئن/ ۲۵ خرداد ماه نرخ بهره در این کشور را ۷۵ واحد پایه‌ای (سه چهارم واحد درصد) افزایش داد که بالاترین افزایش بهره در این کشور از سال ۱۹۹۴ تاکنون است. 

کمیته بازار آزاد فدرال که هیاتی از مقامات بانک مرکزی با مسئولیت تعیین نرخ‌های بهره در آمریکا است اعلام کرد، محدوده نرخ بهره پایه بانکی را به ۱.۵تا ۱.۷۵ درصد افزایش می‌دهد که این افزایش ۰.۷۵ درصدی نست به نرخ‌های گذشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا