Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر را از اولویت‌های مهم دولت در این استان عنوان کرد.

ابوالفضل چمندی دیروز، ۲۷ خرداد، در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۲ سال دیگر کسری برق استان برطرف می‌شود، افزود: زیرساخت‌های شهرک صنعتی کاشمر ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از هشت سال گذشته مشکل بخش انرژی برق و گاز باقی مانده است که امیدواریم با نیروگاه‌هایی که در حال ساخت است و برای تامین برق به مدار می‌آید، مشکل صنایع برطرف شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با راه‌اندازی نیروگاه‌های در حال ساخت مقدمه جهش تولید در صنایع و کشاورزی را شاهد خواهیم بود، قطعی برق را از مهم‌ترین گلایه‌های مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان و صنایع دانست و افزود: این مشکل را قبول داریم. کمبود برق موجب افزایش هزینه‌های تولید شده و به همین جهت سود اندکی در بخش کشاورزی به دست می‌آید.

چمندی گفت: در خراسان رضوی ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داریم که به دلیل بی‌توجهی دولت‌های قبل بوده است. امیدواریم تا ۱.۵ سال دیگر کسری برق در خراسان رضوی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد نیروگاه‌های جدید اعطای مجوزهای لازم را تسهیل کرده‌ایم، گفت: تسهیلاتی که به بخش تامین انرژی می‌توانیم بدهیم، تسهیل شده و از سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: دولت و مدیریت استان خراسان رضوی اولویت خود را در راستای انرژی‌های تجدیدپذیر قرار داده است و از این جهت بیشترین تسهیلات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

چمندی عنوان کرد: در کاشمر صنایع راهبردی مهمی وجود دارد که دغدغه بیشتر آن سرمایه در گردش، آب و برق است. مشکلات مربوط به بخش اداری و مسائل دیگری از قبل به ارث به ما رسیده که در یک بازه زمانی معقول آن را برطرف می‌کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: حمایت از تولید یک مساله اجتناب‌ناپذیر است. تلاش می‌شود برنامه‌های راهبردی و سیمای اقتصادی را که برای استان ترسیم کرده‌ایم، تسهیل و برش‌های شهرستانی را برای اجرای عدالت در تقسیم سرمایه و منابع نقدی و مالی بانک‌ها رعایت کنیم.

وی گفت: این برش‌های مشخص شهرستان‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم تا جهش خوبی در حوزه تولید و توزیع عادلانه ثروت و منابع مالی دولت و بانک‌ها در شهرستان‌ها داشته باشیم.

چمندی عنوان کرد: کار مهمی را که باید برای کمبود آب صنایع انجام دهیم، استفاده از تصفیه پساب‌های شهری است که در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته و در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران مختلف هستیم تا این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کاشمر حدود ۵.۵ میلیون متر مکعب پساب شهری دارد که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب بخش عظیمی از نیاز صنعت شهر کاشمر برطرف می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حدود هفت زنجیره تولید گوشت در استان وجود دارد، اظهار کرد: باید برنامه هوشمندی برای زمان صادرات تدوین شود تا در مواقعی که این زنجیره‌ها بازاریابی صادرات انجام داده‌اند و در فصولی که با کسری مرغ مواجه هستیم، بازار صادرات آن‌ها از دست نرود.

وی گفت: برای حل مشکل سرمایه در گردش صنایع از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان منابعی تعریف شده و می‌توان تسهیلات پرداخت کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش‌های کشاورزی و دامپروری به دستور وزیر جهاد منابع خوبی در اختیار استان قرار داده شده که تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از این منابع به بخش دامپروری و کشاورزی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم، افزود: صنایع بزرگ و مجموعه‌های زنجیره‌ای که برای ما اهمیت پایداری تأمین مواد غذایی کشور را تضمین می‌کند، در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارد که برای این موضوع در دریافت استعلامات و ضمانت‌های تسهیلات مشکلات را برطرف کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کاشمر خبرهای شهرستان کاشمر معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه کد خبر 6097817

دیگر خبرها

  • الزام ادارات به تامین بخشی از برق خود با انرژی های تجدید پذیر و بورس انرژی 
  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳