Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:42:10 GMT

۱۲ هزار تن زردآلو از باغ‌های ابرکوه یزد برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۸۷۲۵

۱۲ هزار تن زردآلو از باغ‌های ابرکوه یزد برداشت شد

حسن زارع  روز شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره پایان برداشت زردالو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محصول زردآلوی ابرکوه، پیش‌رس است گفت: در شرایط غیر بحرانی و غیرمترقبه ۳۰ هزار تن  محصول از باغ های این شهرستان برداشت می شود اما امسال این میزان  به ۱۲ هزار تن رسیده است .

این مسئول خاطر نشان کرد: سرمازدگی و وقوع توفان در اواخر اسفند پارسال و فروردین امسال علت کاهش بیش از ۵۰ درصد زردآلو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه محصول زردآلوی ابرکوه  اکثرا ارگانیک و با کیفیت بالا تولید می‌شود، تصریح کرد: در شرایط مناسب آب و هوایی بیشترین میزان تولید محصول مربوط به دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی و تیجرد ابرکوه است.

زارع  با اشاره به اینکه کشاورزان و بهره برداران شهرستان در اجرای طرح های آبیاری نوین و مدیریت برداشت آب خوب کار کردند خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد باغ های زردآلوی شهرستان به سیستم های آبیاری قطره ای تجهیز شده است .

مسئول جهاد کشاورزی دهستان فراغه هم به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی این منطقه بیش از ۸۰درصد تولید محصول زرد آلو در منطقه فراغه با متوسط تولید ۱۵ تا ۱۸ تن  در هکتار است.

اسدالله دهقان با بیان اینکه دوسالی است این منطقه با سرمای زود رس و توفان روبرو شد ، افزود: به دلیل سرمازدگی و وزش توفان شدید میزان تولید زرد آلو بین هشت تا ۱۰ تن در هکتار کاهش یافته است.

این مسئول بخش کشاورزی دهستان فراغه تصریح کرد: به دلیل پیش رس بودن و طعم مناسب محصول زرد آلو ، حدود هزار تن آن به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس صادر و بقیه آن در بازارهای داخلی استان یزد و استان های اصفهان، فارس، تهران و خراسان رضوی عرضه می شود.

وی ، انواع محصول زردآلوی ابرکوه را تخم گردی، فلکه‌ای، خیاری، زرقانی ، خانی و کتابی  عنوان کرد و ادامه داد: ۶۰ درصد زردآلوی استان یزد در ابرکوه تولید می‌شود.

مسئول جهاد کشاورزی  فراغه خاطرنشان کرد: تأسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصول زردآلو از ضرورت های این بخش است و جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها برداشت محصول کشاورزی ابرکوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزی ابرکوه برداشت محصول کشاورزی ابرکوه اراضی کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات