Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که دارای سه سالن جداگانه آمفی تئاتر، همایش و کودک با حدود یک هزار و ۸۰۰ صندلی است در سال ۸۶ در  بحبوحه  سفرهای استانی دولت نهم به مازندران  برای مرکز این استان مصوب شد. بر اساس این مصوبه قرار بود تالار طی مدت ۶ سال یعنی تا سال ۹۲ ساخته ، تجهیز و بهره برداری شود ، ولی تا پایان عمر دولت دهم تنها کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به عنوان میراث به دولت های بعدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه فرهنگی هنری ساری که با عنوان « تالار مرکزی » هم شناخته می شود ، با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت های مهم فرهنگی - هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان کلنگ زنی شد و در همان زمان بنا بر این بود که این پروژه با توجه به اولویت دار بودنش در زمان مقرر آماده بهره برداری شود. 

این پروژه با فضایی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع در بلوار طبرستانی در نزدیکی دانشکده امام محمد باقر (ع) قرار دارد و دارای بخش های مختلف برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری است ؛ بخش هایی نظیر تالارهای موسیقی ، سالن های همایش ، نگارخانه و سالن کودکان که می تواند تامین کننده نیاز هنرمندان استان باشد . 

ساری به عنوان مرکز استان مازندران کانون و میزبان اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ملی و استانی است که غالب این برنامه ها در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار می شود ؛ میدانی که به دلیل قرار گرفتن در ابتدای این شهر و تردد انواع خودروهای ورودی از چهار جهت شهر ، مکانی شلوغ و پرازدحام به شمار می رود و علاوه بر این فقدان پارکینگ همواره یکی از مشکلات افراد برای حضور و دسترسی به این مجتمع به شمار می رود . 

علاوه بر این ، نبود فضایی برای استقرار و امکان فعالیت انجمن و گروه های هنری باعث شده بود تا این گروه ها دسترسی به مکان مناسب برای فعالیت نداشته باشند و مجتمع فعلی فرهنگی و هنری مازندران نیز نتواند جوابگوی این حجم از فعالیت ها آنها نباشد .

بنا به اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیش از ۱۰ گروه و انجمن فرهنگی هنری در استان فعالیت دارند که شامل انجمن های موسیقی ، سینمای جوان ، خوشنویسان و نمایش است.

رییس اداره طرح و برنامه تحول اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در تشریح آخرین وضعیت طرح تالار مرکزی  ساری گفت : سه پیمانکار در اجرای این طرح انتخاب شدند که پیمانکار ابنیه آن تمامی کارهای ساختمانی آن را به اتمام رسانده است و در حال حاضر ۲ پیمانکار نصب تجهیزات در بخش دکوراتیو و نور صدا  مشغول نصب تجهیزات در بخش های مختلف هستند.

سید حسن میراطربی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آن جایی که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای تالار مرکزی شامل انواع صندلی ها ، موکت ، سیستم های نور و صوت ، جک مخصوص بالا بر روی سن و انواع بلند گوها خریداری و پای کار آورده شده است، به نظر می رسد اصلا مشکلی در اتمام این طرح مهم فرهنگی در استان نداشته باشیم.

وی با تاکید بر این نکته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازدید میدانی از این طرح مبلغ ۸۰میلیارد تومان اعتبار برای به بهره برداری رسیدنش ابلاغ کرده است که در دستور کار معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است ، ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح ۳۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

میراطربی گفت : با توجه به فعالیت شبانه روزی پیمانکاران در حوزه نصب تجهیزات ، تالار مرکزی ساری حتی زود تر از پایان سال یعنی در هفته دولت و یا دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری می رسد.

رییس اداره طرح و برنامه تحول اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به وجود سالن های استاندارد همراه با تجهیزات پیشرفته تئاتر ، سینما ، همایش و موسیقی در تلار مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: دردتالار مرکزی ساری واحد های آموزشی عمومی و کارگاه های تخصصی هنری  نیز وجود دارد.

میراطربی با بیان این نکته که تالار مرکزی ساری به عنوان یزرگترین طرح های فرهنگی شمال کشور به صورت کامل با همه بخش های آن در یک مرحله آماده افتتاح می شود ، گفت: اگرچه مدت زمان اجرای این طرح حدود ۱۶ سال طول کشید اما برخلاف دیگر طرح ها به صورت کامل همه واحد های کاربردی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان این که استفاده از فضای یکهزار و ۵۰۰ متر مربعی در محوطه و پشت بام تالار مرکزی ساری از برنامه های دیگر این طرح است، گفت: از آن جایی که اجرای این طرح تکمیلی  در بودجه ابلاغی سفر وزیر فرهنگ  ارشاد اسلامی دیده شده است، فقط باید با تخصیص این اعتبار چادرهای مخصوص جلوگیری از بارندگی را خریداری و نصب شود.

این مسوول افزود: دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز به صورت ویژه و جدی پیگیر فرایند تکمیل و آماده شدن بهره برداری  این طرح هستند به طوری که هفتگی باید گزارش ها را از فرایند اجرای طرح ارسال کنیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان این که طبق دستور شخص استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هر هفته به صورت میدانی فرایند تکمیل تالار مرکزی ساری رصد می شود، گفت: مرحله آکوستیک‌سازی سالن‌های سه‌گانه تالار مرکزی ساری به بخش‌های پایانی رسیده و اقدامات لازم از نظر اجرایی و اعتباری برای بهره‌برداری از این سالن در سال جاری نیز انجام شده است.

حسین جوادی افزود: تمام تلاش این اداره کل بر این است که عملیات تکمیل این طرح، بزودی انجام شود و این مکان مورد استفاده اهالی فرهنگ و هنر استان قرار گیرد.

وی با بیان این که تأخیر در گشایش تالار مرکزی ساری خسارت بار است، اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار مرحله عایق صدا یا آکوستیک سالن‌های آمفی تئاتر، سینما و سالن موسیقی را به قسمت‌های پایانی رسانده و تقریبا می‌توان گفت که این مرحله مهم از ساخت سالن در حال پایان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: سقف فضای باز مجتمع که با سازه فضایی اجرا شده باید با چادرهای مخصوص پوشانده شود که برای اجرای این مرحله نیز رایزنی‌های لازم انجام شد. در جلسه‌ای که با رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم خوشبختانه قول مساعد ایشان برای انعقاد قرارداد پوشش سقف سازه فضایی و تکمیل مابقی عملیات داده شد.

این مسوول تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این پروژه مهم زیرساختی و فرهنگی استان، سازمان برنامه و بودجه کشور ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

برچسب‌ها ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های عمرانی استانداری مازندران شورای عالی انقلاب فرهنگی پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های عمرانی ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های عمرانی استانداری مازندران شورای عالی انقلاب فرهنگی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار مرکزی ساری اجرای این طرح بهره برداری وزیر فرهنگ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف طی سخنانی درباره فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی گفت: ما در جلسات متعدد و مختلف مرتبط با سازمان بعضا با این پرسش مواجه می‌شویم که فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی چیست که ناشی از عدم آشنایی با ماموریت های این سازمان است.

وزیر فرهنگی یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان اوقاف را افزایش میزان بهره‌وری و رشد محصولات و افزایش ارزش تولیدات وقفی عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که مجموعه اوقاف وابستگی ویژه‌ای به بودجه دولتی ندارد و در واقع نیات واقفین را نمایندگی می‌کند و مردمی‌ترین بخش متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را نمایندگی می‌کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف جایی است که مردم با انگیزه کسب ثواب بخشی از بهترین دستاوردهای زندگانی خود را برای یک جریان سازنده عمرانی و بالنده وقف می‌کنند. آن وقت این مجموعه که این اتصال را به حاکمیت دارد و به این مجموعه معظم مردمی که آکنده از ایمان و باورهای الهی است، با این نگاه وظایفش را جلو می‌برد.

 

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

 

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در این سازمان یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: خروجی اصلی این سازمان کمک به حوزه‌های فرهنگ دینی است. این جریان که جریان تولید ثروت است بسیار اهمیت بالایی دارد و حالا این امر در دوره جدید با پیشرفت‌هایی که شکل گرفته می‌تواند به توانی چندین برابر گذشته به نتیجه برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور در اقتصاد دریا، حضور در عرصه شرکت‌های دانش بنیان امروز یک ضرورت است، ‌یادآوری کرد: رئیس جمهور امروزه در سفرهای خارجی دیگر میراث فرهنگی و فرش هدیه نمی‌دهند بلکه از محصولات تولیدی علم و فناوری هدیه می‌دهند. امروز ما در این حوزه بسیار سربلند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در گذشته به توانمندی‌های ژئوپلتیک و منابع نفتی استناد می‌کردیم اما امروز مهمترین نقطه قوت ما تولیدات علمی است. وقتی امروز دقیق‌ترین موشک‌های نقطه‌زن را داریم دیدید که دنیا شگفت‌زده شد. حرکت پهپادها در آسمان چندین کشور، مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود. آن مانور اقتدار چهل‌وپنج ساله‌ای بود که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مردم عرضه کردند. همان شب بیش از 70 درصد مردم در نظرسنجی های مختلف گفتند که حس غرور به آن‌ها دست داده است.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق،‌ گفت: پس از ابلاغ چندین استاندار کلانشهرها اعلام آمادگی کردند و اگر مدیریت به همین شکل جلو برود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ سیاست مقاومت را افتخارزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این افتخار در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همه می‌گفتند یک موشک به سمت اسرائیل رها شود کل اقتصاد از دست شما خارج می‌شود. ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شد و امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی هم در مسیر آرامش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان