Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فصل تابستان و آغاز گرما معضل بی آبی و کم آبی هر ساله میهمان منازل ۱۸ روستای با بیش از ۲۰ هزار جمعیت در بخش جنگل رشتخوار می‌شود، معضلی که چندین سال است باعث گلایه مردم بوده و انتظار برای رسیدگی و رفع آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ همزمان با فصل تابستان و آغاز گرما معضل بی آبی و کم آبی هر ساله میهمان منازل 18 روستای با بیش از 20 هزار جمعیت در بخش جنگل رشتخوار می‌شود، معضلی که چندین سال است، باعث گلایه مردم بوده و انتظار برای رسیدگی و رفع آن همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم در پی تماس‌ها و ارتباطات مکرر اهالی و ساکنین روستاهای جنگل علی الخصوص روستاهای پایین دست، از جمله روستاهای دوچاهی، علی نقی، سفلی، چاهشورک، بندازبک و ... برای بررسی وضعیت آب شرب مردم در این روستاها از نزدیک در این روستاها حضور با مردم در رابطه با مشکلات آّ به گفت‌وگو پرداختیم.

فرسودگی شبکه و ترکیدگی های مکرر لوله های انتقال آب در بخش جنگل

محمدی ساکن روستای چاهشورک بخش جنگل با تأکید بر قطعی و افت شدید فشار آب در این روستا به خبرنگار ما، گفت: افت فشار و قطعی آب در منطقه جنگل به دلیل طولانی بودن خط انتقال آب و  فرسودگی شبکه انتقال آب است که منجر به قطع شدن آب و افت فشار در تابستان و گرمای این روزها می شود.

علیرضایی دیگر ساکن این روستا نیز با اشاره به مدت دار بودن قطعی و افت فشار آب در این روستا، یادآور شد: علاوه بر قطعی و افت شدید فشار آب مشکلات دیگری نیز گریبان گیر مردم شده از جمله وضعیت بهداشتی مردم که اغلب مردم در روستاها با توجه به شغل کشاورزی و دامپروری با وجود گرمای هوا و نبود آب برای استحمام دچار مشکلات بهداشتی و امراض پوستی شده اند.

دب های آب یار غار شیرهای حیاط منازل/ آب ته مانده لوله های غیر قابل شرب و مصرف است

یکی از ساکنین روستاها دوچاهی جنگل به تهییه آب از حوض انبارها و چاه های کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: تقریبا هیچ منزلی در روستا نمی توان یافت که در کنار شیرهای آب دبه برای برداشت آب نداشته باشد، آن هم آبی که ته مانده لوله هاست و حتی غیر قابل شرب و آشامیدن است.

یک خانم خانه دار اهل روستای علی نقی جنگل در رابطه با معضل بی آبی در این روستا اظهار داشت: مشکلات زنان خانه دار و رعایت بهداشت برای ساکنین روستا غیر قابل انجام است، با کم آبی نه امکان شستشوی البسه و نه شستشوی طرف ها و از همه مهمتر استحمام ساکنین و علی الخصوص کودکان وجود ندارد که به وضوح بیماری های را در بین کودکان از جمله بیماری پوستی و گرما زدگی و ... را به واسطه بی آبی می توان مشاهده کرد.

نبود آب مورد نیاز دام و فروش دام ها توسط دامداران

پیرمرد و پیرزن ساکن روستای علی نقی به مشکلات ساکنین روستا در حوزه آب شرب، اشاره و در این رابطه اظهار داشتند: امروز علاوه بر مشکلات نظافتی به عنوان یک مسلمان آب برای وضو و استحمام برای ساکنین وجود ندارد، و آب های مانده و گرما زده جمع آوری شده در دبه ها غیر قابل مصرف و استفاده است، دام های روستائیان در حال از بین رفتن و بیشتر ساکنین در حال کاهش و فروش دام خود هستند.


مهمترین دلیل کمبود آب در جنگل مشکل فرسدگی شبکه است

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در رابطه با مشکلات آب در روستاهای جنگل این شهرستان، گفت: مهمترین مشکل اب در شهرستان مربوط به زیر ساخت های موجود است، ما امروز مشکل کمبود اب به ان شکل را نداریم، متاسفانه زیر ساخت های اب شرب شهرستان فرسوده و ترکیدگی لوله ها و هدر رفت اب به واسطه آن زیاد است، ما نیازمند تعویض زیرساخت های شبکه ای که مربوط به حدود ۴۰ سال قبل است، هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند فرهنگ صحیح درمدیریت مصرف هستیم، افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ استفاده درست از اب و برق را به خانواده ها یاد دهیم و در کنار ان هم زیر ساخت ها را اصلاح کنیم.

باهوش با اشاره به پیگیری های مجدانه شهرستانی واستانی در رابطه با موضوع آب، اظهار داشت: همه ما باید در بحث مصرف و الگوی بهینه، مصرف درست رابه یکدیگر تذکر و یاداور شویم، در رابطه با آب شرب منطقه جنگل با پیگیری مجدانه اب از استان قدس به مدت ۲۰روز گرفته شد، امروز دلیل مشکل اب، گرمای بیش از حدوعدم استفاده صحیح از اب است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ساکنین روستا غیر قابل بخش جنگل لوله ها بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان

فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست طرح جهاد آبرسانی در استان خبر داد.

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری