Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،دیگر کمتر از فعالیت نانواهایی که همزمان با اذان صبح تنورشان داغ بود و نان را داغ داغ سر سفره صبحانه اهالی محله روانه می‌کردند خبری است.

بسیاری از نانوایی‌های شیراز ساعت کارشان را کم کرده و طی هفته‌های اخیر نیز این وضعیت تشدید شده به نحوی که دیرتر از موعد شروع به پخت نان کرده و زودتر نیز تعطیل و دلیل آن را کاهش سهمیه آرد اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلوغی صف‌های نانوایی‌ها این روزها به مشکلی جدید برای شهروندان شیراز تبدیل شده که بعضی آن را به دلیل کاهش ساعت کاری نانوایی‌ها، فرآیند طولانی تر استفاده از کارتخوان‌های جدید نانوایی‌ و افزایش قیمت نان صنعتی و سوق پیدا کردن مردم به استفاده از نان سنتی می دانند.

این وضعیت به معضل و چالشی جدید تبدیل شده و مردم  باید پس از معطلی بسیار و با ناراحتی چند قرص نان بی کیفیت تحویل گرفته و سر سفره‌شان ببرند.

آرد نیست،نان تمام شد!

یکی از شهروندان شیرازی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در حدود یک  ماه گذشته بعضی نانوایی های شیراز ، صبح ها دیرتر از موعد مقرر شروع به پخت نان کرده و عصر نیز زودتر از موعد و حوالی ساعت ۶ و نیم عصر اعلام می‌کنند که نان نیست و تعطیل می‌شوند.

عبدالله اسلامی ادامه داد: اغلب این نانوایی‌ها در این شرایط اعلام می کنند که سهمیه آرد آنها کم شده و همین موضوع روی پخت آنها تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: بعضی نیز می گویند که قیمت آرد در بازار افزایش یافته و به همین علت بعضی نانوایی‌ها ترجیح  می‌دهند که آرد را به جای پخت در بازار آزاد بفروش برسانند.

فرماندار: سهمیه آرد نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است

فرماندار شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قیمت هر کیسه آرد در بازار آزاد حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

لطف الله شیبانی افزود: اداره غله هر کیسه آرد را به نانوایی به قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارائه می کنند اما قیمت آن در بازار آزاد حدود ۱۹ برابر بیشتر است.

وی ادامه داد: سهمیه آرد هیچ نانوایی در شیراز کم نشده است و ۲۵ هرماه سهمیه آرد نانوایی های این کلانشهر شارژ می شود و بازرسین نیز بر این فرآیند نظارت می کنند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در ۲ هفته اخیر فروش نان سنتی به دلیل اجرای طرح ساماندهی بازار نان افزایش یافته،گفت: در این مدت به دلیل افزایش تقاضای نان سنتی سهمیه آرد این نانوایی‌ها در شیراز نیز افزایش یافته و هیچ نانوایی در حال حاضر کمبود آرد ندارد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل به بهانه اینکه آرد کم شده تعطیلی و یا کم کاری نانوایی‌ها در شیراز پذیرفتنی نیست لذا با هر واحدی که در این زمینه کوتاهی کند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

شیبانی در ادامه عنوان کرد: به قید فوریت مصوب شده که بنرهایی حاوی ساعت شروع و خاتمه و همچنین روزهای تعطیلی ماهانه هر نانوایی در شیراز از سوی صنف نانوایان تهیه و در محل دید مشتری در هر نانوایی نصب شود.

نانوایی‌هایی با فعالیت خوسرانه پلمب می‌شوند

وی مهلت نصب این بنرها را حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: برخی نانوایی ها بصورت خودسرانه اقدام به تعطیلی و یا کاهش زمان فعالیت به دلیل کم شدن سهمیه آرد می کنند در صورتیکه این موضوع صحت ندارد و به همین دلیل مقرر شده که هر نانوایی تعطیلی خودسرانه داشته و ساعت فعالیت را کاهش دهد بازرسان مورد را سریعا صورت جلسه و آرد و سهمیه آرد آن واحد تخلیه و بین نانوایی های مجاور تقسیم و نانوایی نیز پلمب شود.

فرماندار شیراز در ادامه عنوان کرد: در برخی موارد نیز گزارش شده که فرآیند خاص و طولانی تر کارتخوان‌های جدید عرضه نان باعث ازدحام و شلوغی در نانوایی ها شده در حالی که استفاده از این پوزها اختیاری است.

استفاده از کارتخوان نان اجباری نیست،تخلف نانوایی‌ها را گزارش کنید

وی ادامه داد: استفاده از این پوزها اجباری نیست و در صورت ازدحام جمعیت می توان از پوز معمولی و یا حتی بصورت نقدی هزینه را دریافت کرد.

وی در پایان نان را حق الناس مردم و نظارت مردمی را راهکاری برای ساماندهی وضعیت این حوزه عنوان کرد و گفت: شهروندان هر نوع تخلفی در تعطیلی خودسرانه و یا کاهش زمان فعالیت نانوایی ها را به سامانه ۱۲۴ صمت و یا تعزیات حکومتی و یا شماره ۳۲۱۳۷ فرمانداری شیراز گزارش کنند.

برچسب‌ها آرد نانوا بازار محصولات شیراز نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد نانوا بازار محصولات آرد نانوا بازار محصولات شیراز نانوایی بازار آزاد نانوایی ها سهمیه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی خواهر قهرمانی منطقه یک کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این واحد دانشگاهی برگزار شد و پس از انجام بازی‌های دوره‌ای و انفرادی در مسابقات تنیس روی میز بانوان نتایج زیر حاصل شد:

در مسابقات انفرادی: مقام نخست: سیده فاطمه دستغیب از واحد شیراز، مقام دوم: زهرا حبیبی از واحد مرودشت، مقام سوم مشترک: لیلا مختاری از واحد مرودشت و الهام اوکی‌نژاد از واحد شیراز
در مسابقات تیمی: مقام اول را واحد شیراز کسب کرد و مقام دوم به واحد مرودشت رسید و مقام سوم مشترک توسط واحد‌های استهبان و بوشهر احراز شد سرپرست فنی این دوره مسابقات تنیس روی میز به عهده سیده راضیه دستغیب بود.

همچنین در مسابقات بدمینتون خواهران منطقه یک نیز نتایج زیر به‌دست آمد:

 در مسابقات انفرادی: مقام نخست: آذرمیدخت رضایی از واحد مرودشت، مقام دوم: لیلا مختاری از واحد مرودشت و مقام سوم مشترک توسط مریم خیرده و زهرا برزگر از واحد شیراز کسب شد.
در مسابقات تیمی: مقام نخست به واحد مرودشت رسید، مقام دوم توسط واحد شیراز کسب شد و مقام سوم مشترک در اختیار واحد‌های بوشهر و زرقان قرار گرفت. سرپرست فنی این دوره از مسابقات بدمینتون بانوان منطقه یک را خانم لیلا مختاری به عهده داشت.

به گزارش آنا، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور