Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد پیله فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: عملیات حذف و جایگزینی این میزان باغ انگور با مشارکت باغداران تاکستانی و از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: حدود پنج هزار هکتار از باغ های انگور در تاکستان به دلیل عمر بالا و سایر تنش ها، اقتصادی نبوده و باید حذف و جایگزین شوند که امیدواریم با اطلاع رسانی در خصوص فواید جایگزینی از سوی بخش ترویج جهاد کشاورزی و با همراهی و مشارکت باغداران و حمایت بانک ها بتوانیم به مرور آنها را حذف کرده و با باغ های جدید در همان مکان ها جایگزین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول افزود: هزینه تولید در باغ های فرسوده میوه که عمر اقتصادی آنها به پایان رسیده، بسیار بالاست و این مساله فعالیت باغبانی را برای کشاورزان غیرقابل توجیه می کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه باغ های درجه سه در تعریف ما امکان جوان سازی ندارند و عمر اقتصادی آنها به پایان رسیده است، گفت: یکی از چالش های ما در حوزه باغبانی وجود باغ های سنتی میوه است که توجیه اقتصادی لازم را ندارند و باید اصلاح، جوان سازی و حذف و جایگزینی آنها انجام شود.

استان قزوین با ۳۲ هزار هکتار باغ انگور، رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش کشور را دارد.

استان قزوین دارای ۷۶ هزار هکتار باغ میوه است.

برچسب‌ها تاکستان کشاورزی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاکستان کشاورزی استان قزوین تاکستان کشاورزی استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • عرضه نقدی ریسپکت ۲ در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
  • همه چیز درباره رویداد Apple Let Loose شب گذشته
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • مصر: اسکله آمریکا هرگز جای گذرگاه رفح را نمی‌گیرد
  • کنعانی: کلید امنیت منطقه توقف جنگ در غزه است
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تانک M2 بردلی: بررسی جامع تانک افسانه‌ای ایالات متحده (+عکس)