Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:37:05 GMT

پنجمین اهدای عضو کردستان در سال جاری ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۹۵۲۵

پنجمین اهدای عضو کردستان در سال جاری ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شیدا خیرالله‌ی اظهار کرد: مردی ۵۴ ساله، اهل و ساکن شهرستان بیجار که به دلیل حادثه دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده فهیم وی، پیکرش برای اهدای عضو به بیمارستان سینا تهران اعزام شد.

وی با بیان اینکه پیکر این جانبخش برای انجام عملیات جداسازی اعضای بدن (هاروست) به بیمارستان سینا تهران اعزام شد، خاطرنشان کرد: با این اهدای عضو، جان چند نفر از مرگ حتمی نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: از سال ۱۳۸۹ تا کنون ۵۳ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در استان کردستان به ثبت رسیده است.

خیرالله‌ی با تقدیر از خانواده این مرحوم بابت این کار خداپسندانه، افزود: در سال جاری نیز تاکنون پنج اهدای عضو در استان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: سامانه www.ehda.ir برای داوطلبان اهدای عضو در سراسر کشور طراحی شده است و متقاضیان با ورود به این پایگاه اینترنتی می‌توانند فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند.

رئیس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی است و حیات بیمار وابسته به دستگاهی است که در صورت جدا شدن از آن بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

وی افزود: اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها است ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

کد خبر 5516950

منبع: مهر

کلیدواژه: بیجار دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدای عضو بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه کشاورزی خراسان رضوی اردبیل آمار کرونا اصفهان مشهد سازمان تبلیغات اسلامی سفر استانی ویروس کرونا قوه قضاییه اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان‌ گفت: یک دانش‌آموز نوجوان در لالی با اهدای اعضای بدن خود به سه نفر زندگی دوباره بخشید.

عبدالله حبیبی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: "پارمیدا رضایی" دانش‌آموز دوره متوسط اول اهل شهرستان لالی بر اثر مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

وی گفت: اعضای بدن این دانش‌آموز با رضایت خانواده به سه بیمار دیگر اهدا شد.

حبیبی با اشاره به اینکه این دانش‌آموز در مدرسه عفاف لالی تحصیل می‌کرد، اظهار کرد: اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • رکورد جدید هالند: پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر با ثبت ۱۰+ گل در بازی‌های خانگی و خارج از خانه
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار