Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفت: از ابتدای امسال تاکنون گزارشی از ابتلای انسان یا دام به تب کریمه کنگو در استان زنجان نداشته ایم.

او افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت‌های آلوده دام و تنفس در تماس با دام‌های آلوده قابل انتقال است و افراد در تماس با دام و فرآورده‌های دامی شامل دامداران، توزیع کنندگان فرآورد‌ه‌های خام دامی، سلاخان، قصابان و همچنین بانوان خانه دار افراد در معرض این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاج کاظمی ادامه داد: مهمترین عامل در انتقال این بیماری از دام به دام و از دام به انسان کنه‌ها است، به همین دلیل در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام، نباید کنه را له کرد که این امر، باعث انتقال ویروس این بیماری به انسان و سایر حیوانات می‌شود.

او مهمترین نشانه بیماری تب کریمه کنگو در دام را تب عنوان کرد و گفت: دام‌های مبتلا به کریمه کنگو چند روزی دچار تب گذرا و کمی بی‌اشتهائی می‌شوند که معمولاً برای دامداران قابل تشخیص نیست که این مدت، زمان پخش ویروس است که حتی بدون درمان هم بهبودی در دام حاصل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در فصل گرما نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌ها تشدید می‌شود، افزود: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از واحد‌های تحت نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

او با بیان اینکه شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که گوشت دام‌های ذبح شده را ۲۴ ساعت و امعا و احشای دام را ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند، گفت: با نگهداری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه، pH گوشت کاهش می‌یابد و ویروس کریمه کنگو به دلیل حساس بودن به pH اسیدی، از بین می‌رود.

فرآورده‌های فرعی گوشت یا احشا به محصولات خوراکی گفته می‌شود که معمولاً شامل اعضای درون یا سر و دست حیوان گوشتی می‌شوند مانند: جگر، شش، سیرابی، دست و سر که به صورت غذا‌هایی خاص مانند کله‌پاچه، سیرابی شیردان، دنبلان، جغور بغور طبخ می‌شوند که در ملل مختلف به شکل‌های متفاوت استفاده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو در زنجان بیماری های واگیردار بیماری دامی بیماری دام و انسان کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران

منصور مهدوی در بازدید از زندان مرکزی کامیاران اظهار کرد: با توجه به ارائه ۲۶۶ درخواست از سوی زندانیان اردوگاه به دبیرخانه شورای طبقه‌بندی، پس از برگزاری شورا و بررسی درخواست‌های زندانیان با تعداد ۵۴ درخواست که فاقد شرایط اولیه و تامین مناسب بودند مخالفت شد.

رئیس دادگستری کامیاران به تصمیمات اتخاذ شده در مورد مابقی درخواست‌های زندانیان در زندان مرکزی کامیاران، گفت: در مجموع با ۱۴۹ درخواست عفو موردی، درخواست ۳۲ نفر برای پابند الکترونیکی، ۸ مورد مرخصی قضایی، اشتغال به کار ۷ نفر، آزادی مشروط ۴ مورد، پایان حبس ۳ نفر، تعلیق مجازات یک زندانی و درخواست انتقال ۷ زندانی موافقت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • شهر کریمه اهل بیت(ع) سوگوار صادق آل محمد(ص) شد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند