Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود موزه مردم‌شناسی در اصفهان راه‌اندازی شود و وسایلی که در ساخت صنایع دستی و یا زندگی روزمره مردم اصفهان کاربرد داشته و امروزه استفاده نمی‌شود در معرض دید عموم قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از نظر میراث فرهنگی و گردشگری دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است، اظهار داشت: اینکه جایی باشد تا مردم بتوانند با وسایل و ابزارهای گذشتگان آشنا شوند بسیار خوب است، همانند کوزه‌ها، وسایل و ادوات کشاورزی و صنایع دستی و یا ابزارهایی که در زندگی روزمره استفاده می‌شد و امروزه کاربردی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهتر است این مجموعه به عنوان موزه مردم‌شناسی و در مرکز استان و در یکی از مکان‌های تاریخی که قابلیت برپایی نمایشگاه دائمی را دارد، راه‌اندازی شود.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: متأسفانه به بهانه‌های مختلف و یا استناد به قوانین دست و پا گیر، تعمیر و بازسازی برخی از مکان‌های تاریخی و یا قدیمی انجام نمی‌شود به عنوان مثال مردم امروزه نمی‌توانند در بافت تاریخی‌ای که اجازه تعمیر و بازسازی آن داده نمی‌شود، زندگی کنند و به مرور زمان از بافت تاریخی خارج می‌شوند و آن بافت تاریخی به مخروبه‌ای تبدیل می‌شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی به بودجه‌ای کلان برای حفاظت از مکان‌های تاریخی نیاز دارد و همه می‌دانیم که چنین بودجه‌ای وجود ندارد، بنابراین بهتر است از ظرفیت‌ بخش خصوصی و مردم استفاده شود تا علاوه بر بازسازی آن مکان تاریخی، بتوان کاربردهای تازه‌تری برای آن مکان ایجاد کرد.

وی بیان کرد: قرار نیست که با صدور مجوز برای تعمیرات یک مکان تاریخی، آن مکان تغییر کند، بلکه لازم است در چارچوب قوانین و مقررات و با گرفتن تعهد، اجازه داد تا هر قسمت از مکان تاریخی آسیب دیده است تعمیر شود و همانند آن را بسازند؛ با این روند، می‌توان به بازسازی و حفظ اماکن تاریخی امیدوار بود.  

امام جمعه اصفهان قطعنامه آژانس هسته‌ای علیه ایران را محکوم کرد؛ مقابل دشمنان نباید عقب‌نشینی کنیمامام جمعه اصفهان:شورای اداری یک فرصت ارزشمند است به شرطی که موضوع محور برگزار شودامام جمعه اصفهان: رئیس جمهور را در مسیری که انتخاب کرده یاری کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل، گفت: برخی از قوانین و مقررات و یا نظارت‌های غیرتخصصی و غیرکارشناسی در کنار فضاسازی رسانه‌ای سبب شده تا برخی از مکان‌های تاریخی به حال خود رها شوند و امکان تعمیر و بازسازی وجود نداشته باشد.  

علیرضا ایزدی گفت: لازم است برای سرعت بخشیدن به کارها، برخی از اختیارات به ما تفویض شود و نظرات کارشناسان ما در دستگاه‌های نظارتی، تأثیر داده شود.

انتهای پیام/163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مکان های تاریخی امام جمعه اصفهان میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد