Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:18:31 GMT

تصاویر/حمام تاریخی قصلان - استان کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۹۸۳۷

تصاویر/حمام تاریخی قصلان - استان کردستان

در نزدیکی شهر قروه استان کردستان و در روستایی به نام قصلان حمام تاریخی بنا شده که نزدیک به 300 سال قدمت دارد و مربوط به اواخر دوره زندیه است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جای جای استان کردستان سرشار از تاریخ غنی و کهنی است که قدمت این خطه باشکوه از سرزمین ایران را نشان میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نزدیکی شهر قروه استان کردستان و در روستایی به نام قصلان حمام تاریخی بنا شده که نزدیک به 300 سال قدمت دارد و مربوط به اواخر دوره زندیه است. این حمام دارای قسمت‌های مختلفی همچون هشتی، حمام سرد، میاندر، حمام گرم، خلوتی خصوصی و عمومی، خزینه و تون می‌باشد و تزئینات خاص آهک بُری با طرح‌های گیاهی، هندسی، انسانی و حیوانی که در نوع خود کم نظیر است در آن به کار رفته است . حمام تاریخی قصلان در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۸۳۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کردستان حمام تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان‌شناسان از تپه قلعه «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد، اظهار داشت: در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود ۵۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

وی گفت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان‌شناسان از تپه قلعه «فلک‌الافلاک»، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، افزود: پرونده قلعه «فلک‌الافلاک» و دره خرم‌آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به‌عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان‌شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد خبر 6093629

دیگر خبرها

  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • ژاکت مدیر بایرن خبرساز شد: بیش از ۳۰ سال قدمت!
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)