Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی آبفای استان همدان، «فرهاد بختیاری فر» اظهار داشت: در سال گذشته با انعقاد قراردادی، جایگزینی سامانه های پر خطر گازی یک تنی در تصفیه خانه های آب شهید بهشتی و اکباتان به طور کامل عملیاتی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ استفاده از پودر پرکلرین در سامانه مایعی سابق محدود شد گفت: بر همین اساس بهره گیری از مایع آب ژاول در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه فروش و از رده خارج کردن ۷۰ عدد سیلندر گاز کلر نیز اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری فر تصریح کرد: جایگزینی ۳۰۰ دستگاه سامانه پرخطرگازی و فرسوده مایعی با سامانه های ایمن آب ژاول نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

وی در ادامه توضیح داد: از آنجایی که سیاست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص سامانه های گندزدایی، سوق دادن شرکت های وابسته به سمت استفاده از تکنولوژی های ایمن است و استفاده از آب ژاول نیاز به رعایت الزامات ایمنی کمتری نسبت به گاز کلر دارد لذا استفاده از این تکنولوژی نوین در دستور کار شرکت ها است.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین با بیان اینکه استفاده از گاز کلر می تواند التهابات تنفسی و واکنش پذیری شدید را به دنبال داشته باشد گفت: بکارگیری سامانه ایمن آب ژاول در مقایسه با گاز کلر ضمن حمل و نقل آسان، به صرفه بودن، بی خطر بودن، سلامت ماندن اپراتورها و کاهش مخاطرات را به همراه دارد.

بختیاری فر خاطرنشان کرد: آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم با مجوز مصرف خوراکی که گاهی به اشتباه با مایع سفید کننده یکسان در نظر گرفته می شود، دارای خاصیت ضدعفونی کننده بالایی بوده و در حذف برخی از آلاینده های شیمیایی موثر عمل می کند.

وی اظهار داشت: آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم یک ترکیب ناپایدار از یون های سدیم و هیپوکلریت و خاصیت گندزدایی آب است که با اجرای طرح یادشده تمامی کپسول های گاز کلر مستقر در مخازن با سامانه نوین جایگزین می شوند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و همچنین ۸۲۷ روستای استان همدان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی (لوله کشی) بهره‌مند هستند.

استان همدان با حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی نزدیک به ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو استان همدان آب و فاضلاب همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان آب و فاضلاب استان همدان آب و فاضلاب همدان استان همدان گاز کلر آب ژاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی به ضرورت نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه-خدابنده- همدان در راستای تأمین ایمنی راه‌ها و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از سرعت غیر مجاز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، این سامانه تا یک ماه آینده به صورت کامل راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مسیر‌های دیگری در استان از قبیل جاده زنجان - بیجار، زنجان -دندی، ماهنشان و طارم نیز نیازمند نصب سامانه‌های ثبت تخلفات است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده نصب چنین سامانه‌هایی در محور قیدار به ابهر و زنجان به بیجار نیز تا ۲ ماه آینده انجام خواهد شد.

محمدی گفت: نصب این سامانه‌ها قطعا در ساماندهی ترافیک، افزایش ایمنی راه‌ها و پیشگیری از حوادث ناشی از سرعت غیرمجاز بسیار موثر است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۸۸ دستگاه ترددشمار و ۳۷ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیر‌های ارتباطی استان زنجان فعال است.

حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی در استان زنجان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان